Order details van Amazon

Gestart door Havoc, 22 juni 2014, 20:08:29 PM

Havoc

Heb deze middag kennelijk een "Order Detail" email gekregen van Amazon. Het is wel jaren geleden dat ik daar nog eens iets besteld heb en die "details" is een .exe file.

Zijn er hier nog die zo'n rommel binnengekregen hebben? Heeft het zin om dat naar Amazon te sturen of trekken die zich daar evenveel van aan dan Ing?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ceuleer

Ik zou er niet op reageren en de mail verwijderen.
Enkele weken geleden kreeg ik een mail van Vodafone.de
Een rekening van 348 euro.
Mijn nieuwsgierigheid was groter dan mijn verstand, want ik heb geen abonnement bij Vodafone, maar de mail wordt geopend, een link naar een PDF op de site, en door deze aan te klikken reageerde de pc niet normaal meer, terug moeten opstarten, en avg dedecteerd een virus....
Het virus wordt wel verwijdert, alles achteraf nog eens gescand, en probleem opgelost.
De volgende mails die bij mij een vraagteken oproepen gaan direct naar de prullenbak.
Die mails komen toch van hakkers of andere flauwe plezante gasten.

Grz,
Gunter

Metpetergaathetbeter

Mocht ik reageren op alle mails van banken die ik tegenwoordig krijg en bij elke bank die mij mailt(wat ze eigenlijk niet doen)daar een rekening hebben ik was multi-miljoenair en kon mij elke dag  treinspul kopen zoals ...., maar ja ik moet het toch met een paar roeispanen minder doen  ! ;D

groeten Peter ;)

dani

En moest je reageren op elke mail die je een grotere p*n*s  belooft, je had nu al 3 meter  chipolata ......

Gewoon NEGEREN die zooi, niks mee doen.   Tenzij misschien rapporteren als spam.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Havoc

Chipolata? Stevige bloedworst bedoel je zeker :D

Heb geprobeerd om die .exe eens te draaien op mijn linux hier maar dat doet niks...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

mdvholland

Op mijn werk kregen diverse collega's en ik dergelijke schijnbaar van Amazon afkomstige mails (keurig in quarantaine gezet door het spamfilter van de netwerkbeheerder), en ik weet zeker dat ik nooit via het werk wat bestelde bij Amazon. Spam dus. Weg der mee  ;)

Opa-Bullcat

Citaat van: Havoc op 23 juni 2014, 21:00:23 PM

Heb geprobeerd om die .exe eens te draaien op mijn linux hier maar dat doet niks...

Lijkt me spannend een .exe draaien op een linux bak, waarschuw even als je dat gaat lukken met elke .exe

marc goovaerts

Normaal doet een .exe ook geen bal op/aan een Mac. Maar op de achtergrond kan je hem wel onvrijwillig doorspelen aan een Wintel-gebruiker heb ik eens gehoord.

Steam.N

Citaat van: Havoc op 22 juni 2014, 20:08:29 PM
Heb deze middag kennelijk een "Order Detail" email gekregen van Amazon. Het is wel jaren geleden dat ik daar nog eens iets besteld heb en die "details" is een .exe file.

Zijn er hier nog die zo'n rommel binnengekregen hebben? Heeft het zin om dat naar Amazon te sturen of trekken die zich daar evenveel van aan dan Ing?

Ik zwier alle berichten van Amazon direct in de vuilbak!
Doe geen moeite om die rommel te leze.
Waarom?

Tijdje geleden wat materiaal willen bestellen ...
Bij uitchecken een leuk bericht gekregen dat ze nét dát materiaal niét naar België verstuurden.

Iets later een multiplexer besteld.
Levertermijn gegarandeerd ... maar twee dagen vóór vervaldag een berichtje gekregen, dat de levering enkele dagen langer ging duren dan voorzien, en dat zij om die reden mijn bestelling geschrapt hadden.
Als ik dan tóch graag had wat ik besteld had, dan graag aub de bestelling opnieuw plaatsen (kwestie van hun statistieken van leverbetrouwbaarheid goed te houden, zeker?).
Dus dat doe ik dan natuurlijk lekker niét !  Ze mogen allemaal de pot op, die amazoners !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Havoc

CiteerNormaal doet een .exe ook geen bal op/aan een Mac. Maar op de achtergrond kan je hem wel onvrijwillig doorspelen aan een Wintel-gebruiker heb ik eens gehoord.

Klopt, is ook een reden om altijd anit-virus te draaien. Alhoewel ik dat eigenlijk zelden doe.

Jean: rare ervaring met Amazon. Het is wel lang geleden dat ik er nog besteld heb en dat waren altijd boeken en CD's maar nooit problemen gehad. Altijd netjes toegekregen. Probleem is dat Amazon tegenwoordig ook andere shops groepeert. Je plaatst 1 bestelling bij Amazon en het komt eigenmlijk van ergens anders die andere voorwaarden hebben.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

bellejt

grondregel bij mails : open nooit een onbekend bestand en zeker geen EXE file extention.Bij mij gaat dit niet want mijn antivirus zet deze mail onmiddelijk in de quarantaine sectie.Op het werk kunnen we deze attachen zelfs niet verzenden.
Ik heb bij amazon heel goede ervaringen.Zoals gezegd groeperen zij enkel nog winkels en is de verzending niet meer door hun.Steeds nakijken op de commentaar van de winkels en desnoods zoek ik het op via google.Is wel interessant aangaande verzendkosten.Vooral voor CD's en boeken.Cd's bestel ik meestal uit engeland.Goedkoop en snel geleverd.Voor treinmateriaal ga ik naar de site van de verkoper doorklikken.Vind je het soms nog goedkoper dan op Amazon.