Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Grafittikunst?

Gestart door OlivierV, 24 mei 2014, 19:04:20 PM

OlivierV

Niet iedereen zal alles even mooi vinden of het hele graffitigedoe goedkeuren maar enige tijd geleden stootte ik op de volgende pagina op facebook (geen idee of je ze zonder account ook kan bekijken), nl. Ghentizm.

Er staan een heleboel bespoten treinen tussen, mooie en geslaagde dingen en ook minder geslaagde zaken. Vooral uit Gent.

Zo nu ga ik weer van de aardbol verdwijnen.

Groet,
Olivier

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Michiel

Citaat van: OlivierV op 24 mei 2014, 19:04:20 PM
Niet iedereen zal alles even mooi vinden of het hele graffitigedoe goedkeuren...

Is het verheerlijken van misdaden strafbaar? Is het verheerlijken van misdaden een aanzet tot de betreffende misdaad?

Best is dat deze F*-book pagina maar ook snel wordt gesloten.

Mijn mening,... en ikke ook weer weg.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Daar is hier vroeger niet zozeer een boom, maar een heel bos over opgezet...

Dirky

Er zitten inderdaad echte kunstwerken tussen, maar helaas te veel op de verkeerde ondergrond...  :(

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Dirky op 24 mei 2014, 21:17:10 PM
Er zitten inderdaad echte kunstwerken tussen, maar helaas te veel op de verkeerde ondergrond...  :(
juist gesproken Dirky, dit hoort niet op een loc of personenrijtuig, leuker zou zijn op een aftandse goederenwagon en zo rijden er toch heel wat rond! ::) :-\
Groeten Peter ;)

Gerolf

Niet op andermans eigendom (dus ook niet op gemeenschappelijke goederen)  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Gerolf op 24 mei 2014, 22:00:51 PM
Niet op andermans eigendom (dus ook niet op gemeenschappelijke goederen)  ::)

misschien dat deze mannen ervoor zorgen dat bepaalde wagons niet hoeven herschilderd te worden, misschien moet men maar  wagons (die een verfbeurtje kunnen gebruiken)ter beschikking stellen, die Gr-artiesten van vroeger zullen wel niet toehappen wegens bang om kosten op hen te verhalen van vorige werken !

Groeten Peter ;)

just4fun

Ik zie dat deze spuiter de techniek heeft om mooie dingen te maken.
Nu alleen nog de juiste ondergrond leren kiezen.
Paul


doomslu

Zelfs al zou het op de muren van zijn eigen huis zijn, dit zou ik geen kunst durven noemen.
Letters kan een kind uit het tweede leerjaar ook schilderen.
Heel waarschijnlijk betreft het hier trouwens iemand met de herseninhoud van een kind uit het tweede leerjaar.
Laat ons hopen dat dergelijke individuen zich nooit voortplanten.  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

daarin verschillen we toch van mening er zijn knappe werken bij, hoewel er veel als verfverkwisting gecatalogeerd kan worden !
Groeten Peter ;)

Dirky

Ik begrijp dat hier, iemand die iets mispeutert aan, met of rond treinen, de verdoemnis ingewenst wordt. Maar geef toe, als iemand uit het tweede leerjaar dit kan:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=139113249592626&set=pb.106387139531904.-2207520000.1400966493.&type=3&theater

:) ;)

doomslu

Citaat van: Dirky op 24 mei 2014, 23:24:50 PM
Ik begrijp dat hier, iemand die iets mispeutert aan, met of rond treinen, de verdoemnis ingewenst wordt. Maar geef toe, als iemand uit het tweede leerjaar dit kan:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=139113249592626&set=pb.106387139531904.-2207520000.1400966493.&type=3&theater

:) ;)
Dit is één van de weinige uitzonderingen, maar dit kan ik ook, dus is het geen kunst, want ik ben geen kunstenaar.
Mijn vrouw en vier kinderen kunnen dit trouwens ook.

Mijn mening heeft niks met treinen te maken. Dit is gewoon geen kunst. Sorry.
Ik heb al foto's gezien van graffiti die wel kunstig waren.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

Citaat van: Dirky op 24 mei 2014, 23:24:50 PM
Ik begrijp dat hier, iemand die iets mispeutert aan, met of rond treinen, de verdoemnis ingewenst wordt...
Het heeft niets met "treinen" te maken. Het is gewoon een vreselijke kanker geworden. Elke trein is tegenwoordig onder gekliederd. Elk station, elke steunmuur, ... Het is lelijk, het is vernieling, het is vervuiling, verloedering... Het krapuul dat zich daarmee bezig houd zijn als honden die overal tegenaan urineren om hun terrain af te bakenen, en kikken en kwijlen als Paflov bij het zien van hun eigen spul in media of andere plek. Zielig, primair en debiel langs een kant, en rondweg strafbaar en krimineel langs de andere kant. Veel "kunst" is hier niet mee gemoeid, kleuterlijk gedrag en gekriebel, dat wel.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Citaat van: Michiel op 25 mei 2014, 08:21:23 AM
Citaat van: Dirky op 24 mei 2014, 23:24:50 PM
Ik begrijp dat hier, iemand die iets mispeutert aan, met of rond treinen, de verdoemnis ingewenst wordt...
Het heeft niets met "treinen" te maken. Het is gewoon een vreselijke kanker geworden. Elke trein is tegenwoordig onder gekliederd. Elk station, elke steunmuur, ... Het is lelijk, het is vernieling, het is vervuiling, verloedering... Het krapuul dat zich daarmee bezig houd zijn als honden die overal tegenaan urineren om hun terrain af te bakenen, en kikken en kwijlen als Paflov bij het zien van hun eigen spul in media of andere plek. Zielig, primair en debiel langs een kant, en rondweg strafbaar en krimineel langs de andere kant. Veel "kunst" is hier niet mee gemoeid, kleuterlijk gedrag en gekriebel, dat wel.

Volmondig mee akkoord.
Ik maak verder geen woorden vuil aan dat krapuul.
Ook niet als dit voor de duizendste keer opnieuw in de schijnwerpers verschijnt in een nieuw draadje ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Tschäggata

#14
Sommigen moeten hier eens leren van niet zo zuur te doen !
Zoals sommigen hier reageren, amaai ...
Het mag dan misschien vandalisme zijn maar gelieve toch niet iedereen over dezelfde kam scheren a.u.b.
Olivier, zal het wel geplaatst hebben voor degene die het wel intresseren en eventueel in't klein willen nadoen.

@ Luc, ik vind uw commentaar er een beetje over maar hé , aan sommige heilige huisjes mag niet geraakt worden en andere worden dan weer plat gewalst .... :-\
Alleszins , ik zou het u eens met veel plezier willen zien en dan niet op een treinwagon  ;)

Da's mijn idee erover ...