Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Jocadis producten bij Saroulmapoul

Gestart door Roderik, 08 april 2014, 21:40:25 PM

dieselfreak

Marc, ik dacht dat Saroulmapoul een heruitgave zou doen van de 41, een misverstand dus.
MC

Peter

De 41 is een zeer mooie lok, maar inderdaad, niet bepaald de eenvoudigste om te bouwen
Met vriendelijke groeten
Peter

modèlisme

Ik heb alle DJH ( modelloco, jocadis ) locs te koop, wel allemaal al gebouwd en geschilderd.
 

dani

grappige naam voor een zaak  (of persoon)...

SaroulMapoul =  ça roule, ma poule ?  =   alles ok , kiekske ?  =    alles kits ????
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Roderik

#20
Hallo Iedereen,

Als deelnemer aan dit project kan ik misschien toch wat duiding geven bij de naam Saroulmapoul.  ;)
Enkele Franstalige vrienden besloten om de Franse FDEM-norm over te nemen voor de constructie van hun SNCV-modules.
http://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f=4&t=1851

Ze vormden toen niet echt een vereniging maar eerder een groep gelijkgezinde vrienden. Er is geen bestuur. Alleen een 'Coach', die de praktische zaken regelt voor expo's, samenkomsten, ...

Als bekende levensgenieters (die vooral in het Franstalige deel van ons land en Frankrijk bekend staan voor hun Bourgondische sfeer op expo's  8)) werd door de voortrekkers van de groep gekozen voor een naam die plezant is en bovendien goed in de oren klinkt.

Mijn excuses 't zal niet meer gebeuren.

Al voor Jocadis er spijtig genoeg mee ophield, verkocht ons coach, JeanMi, reeds modelbouwmateriaal (GPP, Mininatur). Er werd toen gekozen om dezelfde naam over te nemen. Nu is Saroulmapoul zo ver geëvolueerd dat er actief wordt gezocht naar producten die bij voorkeur SNCV-materiaal kunnen uitbreiden en verbeteren. Maar je vind op de site bijvoorbeeld ook perronboorden en NMBS-bloempotten...

Vandaar... :)

Meer info vind je hier: www.saroulmapoul.be
Always be modelling!

dani

allee, vooruit , blijkbaar heb ik een open deur ingetrapt...  iedereen wist het al wat het betekende.
Ik dacht dat er misschien niet-perfect-franstaligen hier waren, die het ook wel lollig zouden gevonden hebben.

Ben ik nu even de dorps-idioot die het als laatste door heeft......

Wie laatst lacht, is meestal TRAAG VAN BEGRIP....   ik, dus .. :(
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

jeanmi.be

Dani,

Een groot bedankt om van ons zo spreken.  ;D

Jeanmi.be, Coach

GDE

De naam doet er niet toe he maar wat telt is dat al die speciale dingen waar Jocadis zo om bekend was terug verkocht worden  :) zowel voor het SNCV en NMBS materieel ! Kunnen we ons ook aan decals verwachten voor locs , wagons , motorwagens ... van de NMBS ? Ik begrijp wel dat alles terug op de markt brengen tijd en geld kost maar  ik wou het gewoon even vragen ;)

Michael

Citaat van: geert desc op 27 juni 2014, 17:11:48 PM
De naam doet er niet toe he maar wat telt is dat al die speciale dingen waar Jocadis zo om bekend was terug verkocht worden  :) zowel voor het SNCV en NMBS materieel ! Kunnen we ons ook aan decals verwachten voor locs , wagons , motorwagens ... van de NMBS ? Ik begrijp wel dat alles terug op de markt brengen tijd en geld kost maar  ik wou het gewoon even vragen ;)

Daar ben ik ook benieuwd naar.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

janieburton

Citaat van: dani op 26 juni 2014, 21:30:29 PM
grappige naam voor een zaak  (of persoon)...

SaroulMapoul =  ça roule, ma poule ?  =   alles ok , kiekske ?  =    alles kits ????

Feitelijk vind ik dit super!

Citaat van: Roderik op 27 juni 2014, 10:55:33 AM
Hallo Iedereen,

Als deelnemer aan dit project kan ik misschien toch wat duiding geven bij de naam Saroulmapoul.  ;)
Enkele Franstalige vrienden besloten om de Franse FDEM-norm over te nemen voor de constructie van hun SNCV-modules.
http://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f=4&t=1851

Ze vormden toen niet echt een vereniging maar eerder een groep gelijkgezinde vrienden. Er is geen bestuur. Alleen een 'Coach', die de praktische zaken regelt voor expo's, samenkomsten, ...

Als bekende levensgenieters (die vooral in het Franstalige deel van ons land en Frankrijk bekend staan voor hun Bourgondische sfeer op expo's  8)) werd door de voortrekkers van de groep gekozen voor een naam die plezant is en bovendien goed in de oren klinkt.

Mijn excuses 't zal niet meer gebeuren.

Al voor Jocadis er spijtig genoeg mee ophield, verkocht ons coach, JeanMi, reeds modelbouwmateriaal (GPP, Mininatur). Er werd toen gekozen om dezelfde naam over te nemen. Nu is Saroulmapoul zo ver geëvolueerd dat er actief wordt gezocht naar producten die bij voorkeur SNCV-materiaal kunnen uitbreiden en verbeteren. Maar je vind op de site bijvoorbeeld ook perronboorden en NMBS-bloempotten...

Vandaar... :)

Meer info vind je hier: www.saroulmapoul.be

Nu uit de hierboven gegeven uitleg begrijp ik nog steeds niet vanwaar de naam Saroulmapoul komt.
 

Stieven76

Het staat er nochtans in hoor..

CiteerAls bekende levensgenieters (die vooral in het Franstalige deel van ons land en Frankrijk bekend staan voor hun Bourgondische sfeer op expo's  8)) werd door de voortrekkers van de groep gekozen voor een naam die plezant is en bovendien goed in de oren klinkt.

Ludwig

Toch een zeer goede zaak dat deze typisch Belgische producten van Jocadis terug op de markt verschijnen.
Ik kan dit alleen maar bejubelen en ben zeker dat ik niet de enigste zijn.
En de naam Saroulmapoul vind ik prachtig gevonden.. ;)
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

jeanmi.be

Janie,

Gewoon, diverse namen werden aan het team voorgesteld en de naam Saroulmapoul werd gekozen.
Saroulmapoul = ça roule ma poule = alles kits.
Later heb ik de naam van Saroulmapoul.be voor mijn bedrijf gekozen.

Zo simpel !

Jeanmi.be

mark7758

Ga zo door. Ik moet nog een bestelling doen. Maar dat zal wel najaar worden. :)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.