Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

kleine stukken te schilderen

Gestart door bva25j, 12 maart 2014, 14:10:19 PM

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

GDE

Zopas op het Franstallig tmm forum zag ik een kleurfoto waar deze waterkolom op de achtergrond staat . Ik kan helaas de link niet plaatsen . De foto met stomer 64160 en waterkolom vindt je bij ; Nos réseaux , Villers-st-Paul "depot" inspiration sncb, Page 101 message de dgrr57  ;)

bva25j

Bedankt iedereen voor de links en feedback.

Het zal mij helpen voor die stukken te schilderen.
Moet heerlijk zij dat schilderen is coor mij de moeilijkste deel van modelspoor.

Onderstussen heb ik anderen modelen geprint en hoop nu dat binnen kort tijd zal hebben om een modelbaan te scheppen ::)



GDE

WOW  :D Benoit je hebt weer mooie decor elementen gemaakt en zo super fijn , prachtig ! Ik kijk uit naar beschikbaarheid op schapeways en ook naar jouw modelbaan  ;) 

bva25j

ondertussen heb ik proberen die "compensateurs"  te schilderen ...maar ik moet terug beginen . De verf is niet precies ... De rust is te groot ... Maar ik blijf blij van die algemeen zicht van die stukken.

bva25j

Een splinter nieuw project   :)



vyncky

Benoit,

Dat zijn mooie onderdelen die je maakt!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

GDE

Heel mooi gemaakt benoit ! Weer een mooie aanvulling van belgische seinen . Zaterdag heb ik de echte draadspanners(compensateurs) gezien te st ghislain . Ik heb ze ondertussen besteld op schapeways en ook nog de  balises en heurtoirs . Nu nog een ultra sonen bad aankopen  :)

bva25j

Super Geert ik moet nog in St Ghislain terug kome om daar te werken en die echte seinen te herstellen.
Ik heb nieuwe verf van tamiya gekocht om die stukken te schilderen en nu resultaat is beter .... ik ben echt dol op op dit verf.

Ik zal nieuwe foto's van de waterkraan plaatsen.

Benoît


Steam.N

benoit, alweer zeer mooi uitgevoerd !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Prachtig, Benoit. Op het TMM-forum al geleerd dat dit ook 3D-print is.
Zelf al lang aan het denken aan Belgische verkeerslichten, maar de kapjes vond ik altijd een probleem. Hoe dik zijn die eigenlijk ?

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bva25j

Nu geschildert ... het is de moeilijkste paart voor mij ... als iemand kan mijn tippen geven om beter resultaat te hebben... Op afstand het gaat maar met de foto zien wij dat het niet 100% goed




marc goovaerts

Het moeilijkste is de lijntjes scherp afgelijnd te krijgen... Misschien decals maken ?