Bestellen Tpe 6322 met 3 bijhorende goederenwagens uit MSM 134

Gestart door Snobby Crash, 28 februari 2014, 12:29:54 PM

doomslu

Leuk. Heb jij de negen wagentjes op de kop kunnen tikken?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

jb

Citaat van: doomslu op 28 oktober 2014, 20:03:21 PM
Leuk. Heb jij de negen wagentjes op de kop kunnen tikken?
Dat is me gelukt Luc. Ik had twee sets besteld bij HSTVerhaegen voor de expo, door een fout op hun website hebben ze er toch maar 1 kunnen leveren, 1 set van de MSM actie en dan nog 1 bij VBV op de expo. Groot geluk, het zijn nog verschillende nummers ook, niet dat ik me daar zo druk in zou maken moest dat niet het geval geweest zijn. Meevaller dus  ;D

Koen

Citaat van: doomslu op 28 oktober 2014, 20:03:21 PM
Leuk. Heb jij de negen wagentjes op de kop kunnen tikken?

Ik wist niet dat ze zo moeilijk te verkrijgen waren?  :o  Dan heb ik ook veel geluk gehad met mijn 4 sets.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

ems

Het verschil tussen Budgetline en Roco wordt al wat minder, als je de laatste pimpt:



Ondanks dat deze aangegoten zijn, vind ik de ruitenwissers bij de Roco's wat mooier, omdat deze minder opvallen - als je dit vergelijkt met de Budgetline, zijn die wel erg fors. Dit is geen kritiek, want met losse details heb je dit al snel.
Verder is de Budgetline-loc qua detaillering van een hoger niveau dan de Roco's; Dus de prijs-kwaliteitverhouding is prima!
Nu ik de loc wat meer heb getest, blijf ik met deze loc wel problemen houden op de Piko A-wissels. Hier maakt de loc kortsluiting en krijg dit nog niet opgelost.
Zijn hier mensen die hier ook dergelijke ervaringen mee hebben?
Groet, Edwin

Thommy

Citaat van: marc goovaerts op 28 oktober 2014, 15:50:30 PM
Inderdaad een groot verschil. Maar wie bij Roco heeft ooit het onzalige idee gehad om een interieur in knalgeel te voorzien ? Grijs of zwart kost nl even veel.

is ook 1e generatie 62's, niet de "recente" 62's
Greetz

Thommy

OlivierV

Citaat van: marc goovaerts op 28 oktober 2014, 15:50:30 PM
Inderdaad een groot verschil. Maar wie bij Roco heeft ooit het onzalige idee gehad om een interieur in knalgeel te voorzien ? Grijs of zwart kost nl even veel.

Dat weet ik niet, wat ik wel weet is dat als je er dan toch goede verlichting in aan het inbouwen bent dat je dan toch beter ineens de cabine eruitneemt en die grijs of zwart schildert.

;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ems

Moet je alleen de machinist nog verplaatsen naar de linkerzijde  ;)
Groet, Edwin

OlivierV

Citaat van: ems op 28 oktober 2014, 22:07:03 PM
Moet je alleen de machinist nog verplaatsen naar de linkerzijde  ;)
Dat wist ik toen nog niet. :D
Zal het wel ne keer doen wanneer ik er zin in heb.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

D_Loc

Wat ook nog een leuke functie is om toe te voegen als je de geluidsversie hebt, is manual notching.
Je kan dan ook in stilstand of aan lage snelheid het toerental van de motor opvoeren. Kan interessant zijn voor zware treinen aan lage snelheid te laten rijden.
Ik heb deze in mijn loc op F14 (notch up) en F15 (notch down) gezet. Eigenlijk had dit best als standaard functie in de decoder gezet kunnen worden, lijkt mij.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Rangeerduivel

#354
Citaat van: ems op 28 oktober 2014, 21:10:26 PM
Nu ik de loc wat meer heb getest, blijf ik met deze loc wel problemen houden op de Piko A-wissels. Hier maakt de loc kortsluiting en krijg dit nog niet opgelost.
Zijn hier mensen die hier ook dergelijke ervaringen mee hebben?

Ik heb diezelfde ervaring met Piko A-wissels en niet alleen met VBV modellen.
Bij mij is de isolatie op de puntstukken weggesleten,en wanneer een loc daar traag over heenrijdt maakt het wiel kontakt met de twee samenkomende rails,vandaar de kortsluiting.
Het spreekt voor zich dat je met meer conische wielen dit probleem niet hebt.
Dus een likje verf of doorschijnende kleefband(lakselkes! :D) op dat puntstukje en je kan weer voor een tijdje voort
Citaat van: D_Loc op 28 oktober 2014, 22:58:05 PM
Wat ook nog een leuke functie is om toe te voegen als je de geluidsversie hebt, is manual notching.
Je kan dan ook in stilstand of aan lage snelheid het toerental van de motor opvoeren. Kan interessant zijn voor zware treinen aan lage snelheid te laten rijden.
Ik heb deze in mijn loc op F14 (notch up) en F15 (notch down) gezet. Eigenlijk had dit best als standaard functie in de decoder gezet kunnen worden, lijkt mij.
Ik heb een (Roco) 62 met ESU decoder en die heeft die funktie(standaard)op F10,terug naar stationair is dan F11.

;)

EVP


argilla

Citaat van: doomslu op 28 oktober 2014, 20:03:21 PM
Leuk. Heb jij de negen wagentjes op de kop kunnen tikken?






Voor den Luc


Luc, wanneer worden de locs geleverd of liever per post afgeleverd, dacht ergens op de magazine site te lezen


Indien het niet lukt, wordt u na de expo nog gecontacteerd en worden de sets met de post verstuurd.


klopt dit Dank
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

doomslu

Een mail met andere afhaalmogelijkheden wordt zeer binnenkort verstuurd. Vermoedelijk vandaag nog.
Daarna zullen de overblijvers alles per post krijgen, maar dat proberen we maximaal te vermijden.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

D_Loc

Uitgebreide handleidingen van de decoders zijn hier te vinden: http://www.esu.eu/en/downloads/instruction-manuals/digital-decoders/ (taal wisselen kan rechts boven in de hoek,  Duits of Engels)
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Stieven76

Gisteren na het werk doorgereden naar Van Biervliet om mijn loc te laten nakijken. Er zat één as niet helemaal goed door een braam.
Ze hebben dat gefixed en hij rijd nu als een zonnetje, geen gewaggel meer  ;D
Ik heb dan ineens gevraagd om de verlichting een beetje te dimmen, nu schijnen de lichten iets minder fel. Veel beter  ;)

Ik heel tevreden terug naar huis. Mijn volgende aankoop zal de BudgetLine NOHAB zijn. De gewone en digitale versies zouden er dit jaar nog zijn, de soundversies iets later omdat ze nog niet tevreden zijn van het opgenomen geluid dacht ik.