Bestellen Tpe 6322 met 3 bijhorende goederenwagens uit MSM 134

Gestart door Snobby Crash, 28 februari 2014, 12:29:54 PM

reeves

#285
Bedankt Kris  ;)

philippe_007

De loc was dit weekend reeds te bewonderen op de minibaantjes wedstrijd,
wel reeds in vervuilde versie  ;D
Een propere loc paste nl niet in het concept van de baan :-)

Kautenbach

kekke filmpje Dirk!!!! machtige machine, reed fantastisch mooi ;D

Stieven76

Stukje tekst van mezelf uit een ander topic ook hier gekopieerd.
CiteerEnigste minpuntje dat ik aan de 6322 zie is dat van een draaistel er één wiel is dat net boven de rails zweeft. Als je de loc daar wat beweegt lijkt die op die plaats niet helemaal stabiel.  Hij stottert ook een beetje tijdens het vertrekken en durft al eens stil te vallen aan lage snelheid, terwijl mijn andere locs echt kruipen op hetzelfde stuk.
Kan dit te maken hebben omdat de loc nog niet is ingereden? 10 minuten elke kant op en niet te snel dacht ik?
Dat is iets om van de week eens te doen en terwijl ook eens naar het zwevende wiel kijken en eventueel een foto van nemen.

Het inrijden heb ik ondertussen al gehoord dat ik dat best wat langer doe.  Geen probleem, zie ik nog eens een locje bollen :)
Wat betreft het zwevende wiel, aangezien het probleem zich maar aan één draaistel stelt is het misschien gewoon niet helemaal correct gemonteerd? Heeft er nog iemand dit?

Ik had een  link gekregen naar dit topic met een zelfde probleem, http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,20647.msg266165.html#msg266165, maar ik ga geen nieuwe loc zelf open maken, al is het maar om geen zever te krijgen ivm garantie  ;)

Anarchy

Een zwevend wiel bij een 2-assig draaistel lijkt mij ook op verkeerde montage.

loebaske

Tot nader info blijf ik het hier volgen, anders gaan die loc's van VBV onder het mes...

doomslu

Ik vermoed een foutieve montage, dus terug naar de fabrikant zou ik zeggen!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Stieven76

Ik heb net een mailtje naar VBV gestuurd. Afwachten nu.
Heb ik weer pech natuurlijk maar ik ben er gerust in dat het wel goed komt..  ;)

Geert

Ik heb de mfx AC versie, geen zwevend wiel. Ik heb wel al eens getest of de decoder ook naar DCC luisterd, en jawel (voor een DCC microcontroller pendelautomaatprojectje). Het vreemde is dat de loc dan denkt dat hij DCC is ook dan denkt dat hij zich als een DC lok moet gedrachen en 1 wieltje laat zweven  ;D


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

D_Loc

Citaat van: Kautenbach op 20 oktober 2014, 11:32:58 AM
kekke filmpje Dirk!!!! machtige machine, reed fantastisch mooi ;D
Hij rijdt inderdaad zeer goed, ben er erg blij mee!
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

theedooz

Ik heb de 6322 inmiddels ook. Sicco; hartelijk dank voor het ophalen (ik was wel in België, maar in een andere regio om te mountainbiken). Ik lees hier over het optillen van een wiel, maar bij die van mij leek het meer op een scheefstaand draaistelframe. Na wat onderzoek heb ik het frame losgeklikt, 180 graden gedraaid, en passant een compleet verkeerd zittende contactlip naar het wiel goed gezet, en weer vastgezet. Weg scheefstand. Misschien ook de oplossing voor anderen?
Wel jammer dat ik toch niet de soundversie heb genomen, want de loc is wat rumoerig (maakt meer herrie dan een recente Roco). En ik denk nog even na over het herspuiten van dak en zijroosters in het groen. Verder een enorme mooie aanwinst, waarvoor dank!  ;D
 

marc goovaerts

#296
Citaat van: theedooz op 20 oktober 2014, 23:54:50 PM
En ik denk nog even na over het herspuiten van dak en zijroosters in het groen.
Dan zal je hem ook moeten hernummeren. Want bij de 6322 zijn die wel degelijk zwart.

En als je dan toch zo ver gaat: de 6322 is ook een zeldzaamheid in zoverre dat de opschriften 'zand' en 'water' ééntalig zijn, dus daar heb je bij het omnummeren ook werk aan (vreemd dat daar op het TMM-forrum nog geen reactie op gekomen is)

theedooz

Het is op foto's erg lastig om te zien wat de juiste kleur is; groen (zoals de rest van de kast), zwart (zoals bij de oudgroene loc's) of groen wat vervuild is naar grijsbruin (zo lijkt het model van de 6322 te zijn uitgevoerd). Maar omnummeren ga ik niet doen, juist zo leuk dit nummer. Hadden niet meer Kortrijkse loc's destijds eentalige opschriften?
 

Stieven76

Citaat van: theedooz op 20 oktober 2014, 23:54:50 PM
Ik heb de 6322 inmiddels ook. Sicco; hartelijk dank voor het ophalen (ik was wel in België, maar in een andere regio om te mountainbiken). Ik lees hier over het optillen van een wiel, maar bij die van mij leek het meer op een scheefstaand draaistelframe. Na wat onderzoek heb ik het frame losgeklikt, 180 graden gedraaid, en passant een compleet verkeerd zittende contactlip naar het wiel goed gezet, en weer vastgezet. Weg scheefstand. Misschien ook de oplossing voor anderen?
Wel jammer dat ik toch niet de soundversie heb genomen, want de loc is wat rumoerig (maakt meer herrie dan een recente Roco). En ik denk nog even na over het herspuiten van dak en zijroosters in het groen. Verder een enorme mooie aanwinst, waarvoor dank!  ;D

Kan je zeggen hoe je dat juist gedaan hebt? Wat heb je 180 graden gedraaid? Ik heb gisteren de kap er eens afgehaald en het lijkt inderdaad meer dat het loc frame wat scheef staat op het draaistel, of omgedraaid. Daardoor kantelt het draaistel wat waardoor het wiel gaat zweven..

Thx!

ems

Citaat van: marc goovaerts op 21 oktober 2014, 00:09:34 AM
Citaat van: theedooz op 20 oktober 2014, 23:54:50 PM
En ik denk nog even na over het herspuiten van dak en zijroosters in het groen.
Dan zal je hem ook moeten hernummeren. Want bij de 6322 zijn die wel degelijk zwart.
Interessant; heb je daar ook een foto van? :)

Mijn 6322 DCC+Sound heb ik ook ontvangen; prachtig model, alleen waggelt ie van mij een beetje. Als ik de loc laat rijden, lijkt de oorzaak te zitten in wielen die niet helemaal rond zijn....
De bijbehorende wagentjes gaan in de verkoop, dus mocht nog iemand interesse hebben!

Groeten,
Edwin
Groet, Edwin