Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

dani

een poort van een IC kan "zomaar" kapot gaan...

Het is een electronisch component en die kunnen kapot gaan, doorslaan of gewoon ophouden met werken...

Heb je al geprobeerd met het flesje "blue smoke " ??
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

#2731
het probleem is dat het reeds de tweede processor is die dit voor krijgt en niet in dezelfde schakeling
de tweede zit in een vachtwagen en de ccp module op poort B3 stuurt daar het knipperen van de pinkers
dus een heel andere opstelling want de poort stuurt een bc547 aan met een 1K weerstand in de basisleiding
en een keer is "ja het kan kapot gaan" maar twee keer is het ????? als het nu in dezelfde schakeling zou zitten dan zou het de schakeling kunnen zijn

maar op uw vraag of ik het flesje "Blue Smoke" heb geprobeerd
ja heb ik kijk maar



maar wonder boven wonder de pic die dit stuurt heeft geen problemen

terug aan u dani en kom dan met een serieuze oplossing en ja ik heb de manual ook reeds gelezen kijk vorige posting

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Inderdaad minder dan de 25mA absolute max. Maar zoals je zelf zegt, eenmaal kan toeval zijn, tweemaal is verdacht.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Citaat van: Havoc op 11 mei 2017, 23:37:54 PM
Inderdaad minder dan de 25mA absolute max.

... tenzij de weerstand niet de waarde heeft dat hij zou moeten hebben ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

raf

ja gerolf daar had ik ook aan gedacht maar in twee verschillende schakelingen een verkeerde waarde moet ook toeval zijn

en ik heb hem nu na gemeten en hij is dus juist zelfs iets hoger dan de 470 ohm
ik ga proberen een 480 te zetten maar dat is wel een rommeltje om die er tussen uit te krijgen en ik ben bang dat ik dan heel de print verkloot

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

de handregelaar heeft heel de dag gewerkt zonder problemen dus deze is goed

nu de comunicatie chip die problemen geeft
op het test bord werkt alles zoals het moet alleen poort A7 geeft problemen maar dat was te verwachten
voor de test baan is deze belangrijk want hij moet de pwm signalen opwekken voor de andere modules die onder de baan zitten
alle schakelaars komen in deze chip bij elkaar  en daaruit maakt hij dan pwm signalen die Bv naar de signaal masten gaan om de leds aan te sturen of naar een relais kaart voor punt stukken en wissel sturingen en dergelijke .
dus op een baan zoals die van mij echt de belangrijkste chip de rest zijn maar slaafjes
voor deze test baan heb ik gekozen voor een 16F628A omdat deze genoeg poorten heeft om alles wat er op komt te sturen
onder mijn grote baan zitten 40 pens processoren want er is ook meer te sturen

dus kut dat die print niet wil werken
de pullups zijn goed en ongveer allemaal een beetje binnen de normen van de afwijking van mijn voltmeter
en voor de rest is er alleen een ledje en de pm uitgang op poort A1
maar voor de test was deze nog niet aangesloten op het net werkje

dus ?????????? het programma loopt op het test bord dus dat is goed
het is om de kaka te krijgen en het zal wel een heel domme fout zijn maar vind ze maar weer eens

gr raf ik ga spitten waar de fout zit

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

desjuuu, moederdag in absolute mineur...

Op weekends als dit dan ben je dus NIET blij om IT'er te zijn.
Vrijdag 16u, zaterdga 15u en gisteren 15u aan de pc en de telefoon gehangen  wegens  W-Cry ransomware aanvallen....

Een "extra werkweek" op 3 dagen, en allemaal onbetaald.    Ach ja, voor 't goede doel.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

#2737
allee weer een kloot dag

man man wat een ellende
op het testbord (fisiek ding geen software)werkt de schakeling maar op de print werkt ze voor geen meter
steeds reset de zelfde processor die ook in het testbord geplugd zit
dan branden er twee led series in plaats van een
de reactie op de poorten ziet hij niet naar
terug een printje in elkaar branden dan maar en kijken wat er verkeerd gegaan is de ju
ik kan moeilijk dat test bord onder de tafel plakken ???? alhoewel als ik ze niet klaar heb tegen woensdag is dit ook nog wel een optie
maar die doe ik liever niet

gr raf ik ga nog wat in elkaar braden
ja lap nu zijn die maat van proto bordjes ook nog eens op het zit echt nie mee hoor


nu heb ik pijn in mijn kloten (sorry hier voor)
na een dag prutsen en doen en nog geen oplossing wilde ik via filmpkes vragen wat het kon zijn
en meteen de fout gevonden met het filmen
bekijk het maar zelf
het eerste op de test bank met uiteindelijk de originele print waar ik de opto's (in een voetje)had afgehaald want  gaf hun eerst de schuld
en dan extra weerstanden en dergelijke maar hier werkt het goed
een rode gaat uit en een groene ging aan en daarna een andere rode uit en weer een groen (groen geel)
dan op de baan bleef steeds een rode en groene tegelijk branden dus ???????????????,
heel de dag kloten om het op te lossen en dan nu de filmpkes en dan zag ik wat er gebeurde
https://youtu.be/110c-Ki1fdg
hier de test opstelling en ja het ziet er niet uit maar het werkt
https://youtu.be/lvolmA6MJ-E
en hier de signalen op de baan waar je aan ziet wat er verkeerd liep
ik keek altijd maar naar 1 signaal en nooit naar de twee tegelijk en daarom heb ik het waarschijnlijk niet gezien wat er verkeerd liep

maar het is opgelost en morgen de opto's terug op hun plaats en dan kunnen we proef rijden
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

marctje

Miljard, zaterdag mijn lege aanhangwagen op mijn rechter grote teen laten vallen. Naar spoed gegaan en daar platen laten nemen, gelukkig niet gebroken maar zeer zware bloeduitstorting. Daar ik suiker heb wilden ze de blaas niet open prikken wegens infectie gevaar. Bloedblaas is groter geworden en gisteren middag langs de binnenkant open gescheurd. Terug naar spoed en daar hebben ze dan mijn teen verdoofd, zeer venijnige prikjes waren dat. Dan hebben ze de bloedblaas weggesneden en tevens de nagel verwijderd, zit nu thuis te manken en af te zien van de pijn. Thuis verpleging moet nu 1 maal per dag, en dat tot 24 mei, komen om de teen te verzorgen.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Gerolf

Arme thuisverpleger ... euh ... pardon ... arme Marc  ;)   ;)  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Johnnytrein

Marc, wie gooit er nu met een lege aanhangwagen? Ik zit met een open wond aan mijn been te sukkelen ook door de diabetes thuisverpleging voor +/- 60 dagen. En dat zonder een lege aanhang wagen want die heb ik niet eens. :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

PietB

Sterkte Marc en Johannes
Wat is dat suikerziekte toch een drama.

grt Piet.

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

marctje

merci jongens voor de steun
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Steam.N

Citaat van: Gerolf op 18 mei 2017, 09:11:33 AM
Arme thuisverpleger ... euh ... pardon ... arme Marc  ;)   ;)  ;D

;D ;D ;D

Goeie moed en snelle beterschap, Marc.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }