Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

marctje

Veel sterkte gewenst. Sommige zeggen; een dier is maar een dier, maar echte dierenvrienden weten dat een huisdier eigenlijk een deel van de familie is en een leegte achterlaat.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

PietB

Sterkte Joris.
Een huisdier is bij de juiste mensen net als een kind.

dani

Dedjuuuuu toch
2 dagen bezig om een lichtbalk te maken voor een feestje...
Vandaag alles gemonteerd en getest en na 5 minuten geeft de controller chip de geest.  Het was een  12v lichtcomputer van Velleman op basus van een PIC16xx. Microchip (kit K8044) en sie pic is er nu mee gestopt...
Dan naar de chip er uit, en een Arduino Nano geprogrammeerd  met meer en gevarieerder mogelijkheden en sound interactie en via een rij "printpinneb" de verbinding gemaakt met de 18 pins ic voet.   Werkt prima !!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

SuSke

Dan werd je dag uiteindelijk toch nog goed Dani  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

PeterC

Citaat van: dani op 20 februari 2017, 19:08:15 PM
Dedjuuuuu toch
2 dagen bezig om een lichtbalk te maken voor een feestje...
Vandaag alles gemonteerd en getest en na 5 minuten geeft de controller chip de geest.  Het was een  12v lichtcomputer van Velleman op basus van een PIC16xx. Microchip (kit K8044) en sie pic is er nu mee gestopt...

Dani, om een PIC te vermoorden, moet je die onder spanning onder water houden, plat slaan met een voorhamer, 230V AC op zijn pennetjes zetten en dan nog zijn er die het overleven.  Een PIC is heel taai.   Vermoedelijk ligt de oorzaak elders...
Groetjes, Peter


raf

ja wilde ik ook net zeggen peter
om een pic te vermoorden moet je echt je best doen hoor
die van mij hebben zelfs onderwater gestaan en doen het in 90% van de gevallen nog altijd
alleen als ze boven de 6 volt voeding krijgen dan wil het wel eens verkeerd lopen

ik heb het daarom niet zo op geschakelde voedingen die krengen zetten 220V op de uitgang als ze overlijden
al is het tijdens het sterven maar een zeer korte puls maar funest voor een pic

nee gewoon trafo met een 7805 en wat condensatoren daar ben ik zeer tevreden over

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

wie heeft trouwens beweerd dat ik hem vermoord heb ???

Hij is er gewoon mee opgehouden, dat is al :-(

Trouwens, het probleem is al verholpen met een Arduino Nano, en eerlijk gezegd heeft het geheel nu een pak meer mogelijkheden...

* Snelheid regelbaar
* Muziekgevoelig
* 25 programma's  (voorlopig waarvan 4 muziekgestuurde, wordt uitgebreid naar 40)
* manuele programma keuze, of sequentieel het enen na het andere of willekeurig
* instelbare "wisseltijd" voor automatische programma wissel
* een 8X8 matrix display dat info weer geeft over huidge modus en programma
* instelbare gevoeligheid en piekniveau van de microfoon
* extra aansluiting voor "LED stroboscoop" met regelbare pulsen
... en gebruikt nog op de originel print aanwezige status LEDs en stuurtrappen voor elk kanaal.

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

vyncky

Vandaag een dagje verlof gepland om véél modelbouw te doen.

De storm heeft er echter een stokje voor gestoken.

In plaats van te modelbouwen kan ik een afsluiting vervangen, zodat onze viervoeter terug buiten kan.

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

dani

ai, effe balen.    Maar voor de veiligheid van viervoeterke toch misschien maar beter eerst dat klusje afwerken.  :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Michiel

Ik baal op het ogenblik. Windows 10 weigert mij toegang op men eigen computer!

Elk wachtwoord wordt geweigerd, ook na verversen van het wachtwoord bij Account.Live.com. Restore point opladen faalt herhaadelijk met systeemfoutmelding. Opstarten in fail-save mode blockeert onmiddelijk, en een recovery schijf weigert elk input device te zien. Ik heb mijn schijven en geheugen gescand op fouten, virussen en malware, maar alles is in orde. Windows 10 is dikke bedrog. Ik baal, en als deze laatste system restore poging, die nu draait ook faalt, dan ga ik terug naar Windows 7.

>:( >:( >:(
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Hopelijk krijg je het opgelost Michiel !
Wat een miserie ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Nee, na 12 uur prutsen geef ik het op. Microsoft heeft mijn Windows 10 kapot gemaakt. De authenication van de administrator op mijn computer matcht niet meer met die op Account.Live. Het is gedaan met spelen. Windows 10 ligt definitef buiten. Wat een brol, zeg! W10 wordt het failliet van Microsoft. Op de mobile markt hebben ze hat al volledig verknoeit. Nu komt de ondergang van de desktopmarkt.

Windows 7 wordt terug geïnstalleerd, voor zolang Microsoft daar geen stokken in de wielen gaat steken van: "U bent al W10, wij laten u niet toe terug te gaan naar W7"

Op het moment maak ik eerst een disk copij om al mijn persoonlijk data (foto's gezin en dergelijke) niet kwijt te spelen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Is er geen mogelijkheid om paswoorden te (laten) resetten? 't Is inderdaad dikke miserie ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Het resetten vna het administrator wachtwoord kan alleen maar door de administrator. Reset of restore van het systeem kan alleen maar door de adaministror. Microsoft blokeert de administaror toegang. Dan is he gedaan.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw