Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

dani

ik zie het als een  "groot onderhoud" voor haar longen en de rest van haar lichaam..  Maar 't blijft vervelend.   
Als alles goed gaat is ze binnen de week weer thuis.  Allee ja, bij haar ma, dan. 
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dani

Dedjuu, Het blijkt nu toch wat "erger" te zijn dan verwacht.....

Ze belde me gisteravond nog met de uitslag van de RX en scan van haar longen, en vandaag moet ze "in spoed" een  fibroscopie ondergaan.
Dat wil zeggen dat ze onder narcose moet, en dat ze dan met een slangetje / camera in haar longen gaan kijken en de slijmen die er zitten gaan "aspireren"  (weg zuigen dus).

Toen ze 5 jaar was (ze is nu 17) heeft ze ooit een atelectase (vernauwing/verstopping) gedaan op rechter midden kwab en die is nu veel gevoeliger en dus "dichtgeslibt" en moet vrij gemaakt worden.     Ja, de ziekte brengt dit inherent met zich mee, maar het is toch niet fijn... liefst van al zou ik in haar plaats daar op die tafel gaan liggen en de ingreep ondergaan, maar dat kan niet...  DEDJUUUU toch
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Gerolf

Een "HEEL groot onderhoud" van de longen dus  :o
  Ik duim nog wat harder mee !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Damn damn damn ...
Ik duim ook wat harder mee !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

dani

merci mannen...    ze komt er wel weer bovenop, maar ze had toch even "een klein hartje" aan de telefoon gisteren.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Johnnytrein

Dedju wat is dat toch tegenwoordig overal hoorde maar miserie.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

SuSke

Fingers crossed and thumbs up Dani.
Wens haar het beste toe.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Durango

Dani sterkte ermee voor jou en dochter.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Metpetergaathetbeter

#2364
Sterkte dani en hopelijk snel hersteld, dan hopelijk (een lange tijd) geen problemen meer!
Daarnet bij pa geweest, ik was er zondagmiddag ook al en gezien zijn uiterlijk, zijn gedragingen, zijn spreken en reageren lijkt het er op dat de aanloop naar het onvermijdelijke stilletjes(aan) is ingezet,deze middag komt de dokter en misschien weten we deze namiddag al iets meer :-\ Opmerkelijk hoe in die 4 dagen een mens zo veranderen kan, had al aan de dame die naast  hem aan tafel in de eetruimte zit gezegd dat het stilletjes aan tijd wordt en dat het niet meer lang duren zal :-\

raf

hoi aan allen
sterkte in de komende dagen en ook met de te nemen beslissingen want die zijn niet gemakkelijk
met dymitri gaat het ook niet beter
mijn schoon zusje was hem gaan bezoeken en nu zit hij met een lapje voor zijn oog (dicht geplakt)
de reden daar kon niemand antwoord op geven .twee reden waarom ze het niet konden
eerste reden der was gewoonweg niemand daar ook niet aan de bewaking monitoren.
ze hadden etenstijd ?????? het was wel bezoek uur dus dat was zowiezo raar
tweede reden was dat ze het lapje niet konden verklaren maar het moest van de behandelende arts ????
mijn schoonzusje is gewoon een best mens hoor waar alles wel goed voor is maar als ik iets niet weet wat mijn zoon aan gaat dan wil ik een uitleg
en laat ik me zo niet afschepen met stomme uitleg
maar een patiënten dossier in kijken wat hun nodig hebben voor de dagelijkse verzorging was zelfs te veel gevraagd
ok ze hebben het druk en zijn onderbemand maar dat mag geen reden zijn om een serieuze uitleg te kunnen geven
dat het soms niet direct kan ok geen probleem mee maar voor het einde van het bezoekers uur zou ik toch wel willen weten wat er aan de hand is
en anders ging ik daar niet weg

groetjes aan allemaal
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

Zeer pijnlijke periode, Peter.
Je kunt alleen proberen om er voor hem te zijn, en het voor hem zo aangenaam mogelijk te maken.
In kleine stappen neem je afscheid.  Later zal je met dankbaarheid naar die momenten terugkijken ...
Veel sterkte !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

dani

sterkte Peter....  wat jij doormaakt is een stuk erger dan een "routine ziekenhuisopname" van mijn 17-jarige.
Ik sluit me helemaal aan bij de wijze woorden van Jean....  en in gedachten zijn we bij jou

Ook voor Raf , sterkte man !


Ik heb inmiddels bericht gekregen dat Sarah terug op haar kamer is maar ze zich heel "mottig" voelt nu.  De verdoving moet nog uitwerken....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

rgp

Raf, Peter en Dani,

Veel sterkte in deze moeilijke tijden.

Aan Raf, ik begrijp je teleurstelling, maar in de meeste ziekenhuizn, woonzorgcentra, .... is de onderbemanning schrijnend (ik heb familie die in Jette werkt.) en dus moet men prioriteiten stellen.  Ik ben er zeker van dat je het niet zou "appreciëren" moest Dimitry niet geholpen worden omdat men aan een andere bezoeker uitleg aan het geven is over hun familielid die daar ligt als patient.

We kunnen mss wat meer reclame maken voor deze noodzakelijke menswaardige beropen en er bij onze locale politici op aandringen om de quota personeel naar boven te herzien (ok, ik droom)

Roland

Houdini