Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Havoc

Citaat van: Stieven76 op 13 januari 2016, 17:06:25 PM
Maandag op een nieuwe consultancy job gestart in Ieper. Gemiddeld 1u en 20min rijden enkel...  :o :-[ :'(
Waar ben ik aan begonnen?? Al een geluk dat het een interessant project is en maar voor korte tijd.


Ja, dat kan tegenvallen, ben zo een maand of 3 elke dag van Brussel naar Kortrijk kunnen bollen. Gelukkig niet in de winter.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Stieven76

Het is maar voor 2 maanden, dus das nog wel te doen voorlopig. Heb al wel duidelijk gemaakt dat ze niet met een verlenging moeten afkomen. Die 2 maanden is meer dan genoeg.
Ik had het nochtans kunnen weigeren want het is niet volgens de afspraken die we gemaakt hadden, zal me geen 2 keer gebeuren alleszins.  :P

philippe_007

Als ik dat zo allemaal lees dan mag ik niet klagen.
Dinsdag zat ik voor mijn werk in Leuven (ipv Mechelen) en daar te horen gekregen dat we nog meer decentraal mogen werken.
Tot nu was het gelimiteerd op 1 a  2 dagen/week thuis werken, vanaf volgende maand is het 4 dagen/week en moeten we dan 1 dag naar de bureau.
Of dit ideaal zal zijn betwijfel ik, maar we zien wel.... Meer naar de bureau mag ook. Maar als er veel denken zoals mij, dan zullen we problemen hebben, er zijn nl geen bureaus genoeg, zal ik daar op de schoot moeten zitten vaan een schoon madamke  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Dirkh

Citaat van: philippe_007 op 14 januari 2016, 09:37:12 AM
zal ik daar op de schoot moeten zitten vaan een schoon madamke  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ik zou dan elke dag gaan  ;D

Houdini

Citaat van: philippe_007 op 14 januari 2016, 09:37:12 AM
Als ik dat zo allemaal lees dan mag ik niet klagen.
Dinsdag zat ik voor mijn werk in Leuven (ipv Mechelen) en daar te horen gekregen dat we nog meer decentraal mogen werken.
Tot nu was het gelimiteerd op 1 a  2 dagen/week thuis werken, vanaf volgende maand is het 4 dagen/week en moeten we dan 1 dag naar de bureau.
Of dit ideaal zal zijn betwijfel ik, maar we zien wel.... Meer naar de bureau mag ook. Maar als er veel denken zoals mij, dan zullen we problemen hebben, er zijn nl geen bureaus genoeg, zal ik daar op de schoot moeten zitten vaan een schoon madamke  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Verdorie, moet ik ze bij ons ook eens proberen te overtuigen om 4 dagen thuis te mogen werken!  ;D  en waar werk jij precies?  8)

philippe_007

#1955
Ik werk (Voor Peter, ik zit) bij de enigste Belgische grootbank dat zijn staatsschuld kan en heeft afbetaald :-)
bij KBC,
En dit sluit dan mooi aan in dit topic "Dedju toch", de regering vindt dit niet zo tof dat de schuld afbetaald is, daar gaan hun 8% interest. En 150% afbetaling....
En dan zeggen ze dat de redding van de banken geld heeft gekost. Zo wil ik ook wel leningen uitschrijven. 8% interest en 150% kapitaal terugbetalen.

SuSke

Citaat van: philippe_007 op 14 januari 2016, 09:37:12 AM
..., zal ik daar op de schoot moeten zitten vaan een schoon madamke  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ik zal dat schoon madammeke wel op mijn schoot zetten  :o ::)
(kwestie van de stabiliteit van gestapelde werkplekken niet in het gedrang te brengen door een verhoogd zwartepunt)  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dani

Citaat van: philippe_007 op 14 januari 2016, 09:37:12 AM
Als ik dat zo allemaal lees dan mag ik niet klagen.
Dinsdag zat ik voor mijn werk in Leuven (ipv Mechelen) en daar te horen gekregen dat we nog meer decentraal mogen werken.
Tot nu was het gelimiteerd op 1 a  2 dagen/week thuis werken, vanaf volgende maand is het 4 dagen/week en moeten we dan 1 dag naar de bureau.
Of dit ideaal zal zijn betwijfel ik, maar we zien wel.... Meer naar de bureau mag ook. Maar als er veel denken zoals mij, dan zullen we problemen hebben, er zijn nl geen bureaus genoeg, zal ik daar op de schoot moeten zitten vaan een schoon madamke  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D


werven ze nog aan bij  jullie ?   LOL
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

philippe_007

Ja, vacatures zijn er...
Leuven, Mechelen, Antwerpen, Brussel of Gent zijn de hoofdzetels.

HYA

Citaat van: philippe_007 op 14 januari 2016, 10:02:19 AM
En dan zeggen ze dat de redding van de banken geld heeft gekost. Zo wil ik ook wel leningen uitschrijven. 8% interest en 150% kapitaal terugbetalen.
Bij ons van hetzelfde laken een broek. En elk jaar maar nieuwe besparingen en inspanningen van het personeel vragen.

philippe_007

In dat geval is het vooral vadertje staat dat er goed aan verdiend heeft, voor KBC was het veel minder interessant...
Maar enfin, zoals het (top)management zegt, we zijn uit de duistere periode...

HYA

Citaat van: Havoc op 13 januari 2016, 19:07:14 PM
Citaat van: Stieven76 op 13 januari 2016, 17:06:25 PM
Maandag op een nieuwe consultancy job gestart in Ieper. Gemiddeld 1u en 20min rijden enkel...  :o :-[ :'(

Ja, dat kan tegenvallen, ben zo een maand of 3 elke dag van Brussel naar Kortrijk kunnen bollen. Gelukkig niet in de winter.
Ik ben 14 jaar gemiddeld 3x/week vanuit Aalst naar Alleur (Luik) gereden, waar mijn bureauken stond te wachten ... Zonder files sowieso al 1u20 enkel, bij een gewone spits 1u45 enkel ... dikwijls veel langer. :o :'(

HYA

Citaat van: philippe_007 op 15 januari 2016, 18:00:21 PM
In dat geval is het vooral vadertje staat dat er goed aan verdiend heeft, voor KBC was het veel minder interessant...
Maar enfin, zoals het (top)management zegt, we zijn uit de duistere periode...
Ik bedoel hier ook de overheid!

Havoc

Citaat van: HYA op 15 januari 2016, 18:03:48 PMIk ben 14 jaar gemiddeld 3x/week vanuit Aalst naar Alleur (Luik) gereden, waar mijn bureauken stond te wachten ... Zonder files sowieso al 1u20 enkel, bij een gewone spits 1u45 enkel ... dikwijls veel langer. :o :'(

En nooit gedacht iets anders te zoeken?

Moet bekennen dat waar ik nu an het solliciteren ben een stuk verder ligt en waarschijnlijk meer files dan nu. Maar dat is het me waard. Alhoewel dat ik nu ook geregeld 45 minuten doe over 11 km.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

OlivierV

Citaat van: Havoc op 15 januari 2016, 20:07:15 PM
Citaat van: HYA op 15 januari 2016, 18:03:48 PMIk ben 14 jaar gemiddeld 3x/week vanuit Aalst naar Alleur (Luik) gereden, waar mijn bureauken stond te wachten ... Zonder files sowieso al 1u20 enkel, bij een gewone spits 1u45 enkel ... dikwijls veel langer. :o :'(

En nooit gedacht iets anders te zoeken?

Moet bekennen dat waar ik nu an het solliciteren ben een stuk verder ligt en waarschijnlijk meer files dan nu. Maar dat is het me waard. Alhoewel dat ik nu ook geregeld 45 minuten doe over 11 km.
45 minuten over 11km met de auto?

Al eens overwogen om met de velo te gaan? 11km dat is hooguit 30 minuten fietsen.

Ben onlangs eens met mijn fiets voor in Gent van thuis naar de campus gereden, dat was net 20km en heb daar net iets minder dan een uur over gefietst. Nu ik doe dat niet alle dagen, maar die fiets had net een onderhoud gekregen van mijn goede vader en ik had geen zin om er mee op de trein van 7u15 te kruipen, dus ben dan maar tot in Gent gereden.

Het zou zelfs nog te doen zijn om dat alle dagen te doen indien het niet regent, en ja zo'n rit is lang, maar zet een fijn muziekske op en ge verveelt u niet. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan