Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

raf

ja maar dan ook die 5 euro excl. vat voor 20 cm en dan opeens voor 1.50 m maar 22 euro incl vat
begrijpen wie wil of kan

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirky

Machinaal gezaagd zeker? (CNC) = de gebruikelijke "opstart-kost".

Havoc

Die 20cm ging hij van een nieuwe buis zagen waarvan hij dan niet zeker was de overschot te kunnen verkopen terwijl die overschot van 150cm in zijn weg lag en hij er nu eindelijk vanaf was. :D Geen idee, soms kom je de gekste dingen tegen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janieburton

#1938
Citaat van: Havoc op 05 januari 2016, 20:44:43 PM
Die 20cm ging hij van een nieuwe buis zagen waarvan hij dan niet zeker was de overschot te kunnen verkopen terwijl die overschot van 150cm in zijn weg lag en hij er nu eindelijk vanaf was. :D Geen idee, soms kom je de gekste dingen tegen.

De logica van zelfstandigen is soms ver zoek. Weet een zelfstandige die elke dag zijn "recette" komt ophalen en de niet verkochte koeken in de vuilbak zwiert, op een dag vroeg ik hem waarom hij ze niet weggaf aan de late pendelaars of zijn 2 hulpjes in het standje, zijn antwoord was: "als ik ze weg geef verkoop ik aan die pendelaars niets" en als ik ze geef aan mijn 2 hulpjes dan gaan ze automatisch te veel koeken bakken".
 

Havoc

Kan misschien rare logica zijn, maar wel correct vanuit zijn standpunt. Dat met die buis echter???
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

overschot was het niet want het is een firma die niets anders doet dan deze kunststof zaken
het werken met die buis is plezant en je ziet ook wat er binnen gebeurt
ik denk dat ik al de pvc buizen in mijn duikboten door deze buizen ga vervangen
gelukkig zijn de meeste buizen allemaal 10 cm diameter  en kan ik ineens een lengte kopen zonder dat ze die ginder moeten zagen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

janieburton

Citaat van: Havoc op 06 januari 2016, 14:23:38 PM
Kan misschien rare logica zijn, maar wel correct vanuit zijn standpunt. Dat met die buis echter???

Misschien wel, zal dat dan zeker als verlies boeken in zijn boekhouding; dat hij ze dan aan een dakloze geeft wat verder dan verkoopt hij alsnog aan die pendelaars en gaan die 2 hulpjes niet teveel bakken ::), ik vind dat verkwisting zeker als die waar de zelfde dag is gebakken.

 

OlivierV

Mijn reeks 16 van vitrains doet weer onnozel.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

efl045

't Ja, dat krijg je van 'hyper realistische' banen hé, in 't echt doen die ook wel eens raar  :)

Havoc

Gelukkig dat ik niets aan het drinken was of ik had een nieuw toetsenbord nodig :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

OlivierV

#1945
Zeer grappig hoor, het vervelende is dat het deze week opgelost was en dat de loc donderdagavond nog prima gereden heeft.
Vandaag begint die dan weer te schokken en stil te vallen zonder reden. Mijn vermoeden ligt bij de stroomafname alhoewel die bij de 16 van vitrains op een heel nette manier gebeurt.

Uiteraard kan er altijd iets mis zijn met de connectie: Stroomafname - print van de loc.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter


janieburton

Er wordt in het bedrijf over brugpensioen gesproken om de oude werknemers "humaan" te vervangen.

Wie nu nog op brugpensioen wil gaan moet goed "zot " zijn, men moet beschikbaar blijven en als je naar een gepast werk wordt gezonden moet je het aanvaarden(wat logisch is) en ik dacht zelfs dat een 1/2 tijdse job ook in aanmerking komt(en je verliest je brugpensioen); en als je daarna zou worden ontslagen of wegens einde contract voor een contract van bepaalde duur, op het nieuwe werk, dan val je terug op een werkloosheidsuitkering
 

marctje

Vandaag mijn verwachte C4 eindelijk aangekregen, nu kan ik tenminste proberen om iets helemaal anders te volgen bij VDAB.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Stieven76

Maandag op een nieuwe consultancy job gestart in Ieper. Gemiddeld 1u en 20min rijden enkel...  :o :-[ :'(
Waar ben ik aan begonnen?? Al een geluk dat het een interessant project is en maar voor korte tijd.