Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

raf

@ jamie

nee het is een speciale stofzuiger met water waar de lucht door gaat
zonder die filter komt er vocht mee naar buiten en da wil je niet hebben alleen als je hem als luchtverfrisser gebruikt
geurtje er in en wat ontsmetting en hij zuivert de lucht ook van nicotine en dergelijke
omdat wij 10 honden hebben is zo een ding geen overbodige luxe om alles proper te houden
elke morgen stofzuigen en dan met de mop er doorheen met detol in het water

als je dieren houd moet je der voorzorgen maar het moet ook proper en gezond blijven

gr raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Gerolf

Citaat van: OlivierV op 15 december 2015, 00:47:36 AM

NMBS/infrabel heeft nog eens een goede ingeving gehad. Iedereen kent de televisies wel met vertrekuren die in de grote stations hangen. Duidelijk, eenvoudig te overzien en vlot leesbaar en een rood bolletje dat er op wijst of je trein er al dan niet staat.


Kom deze ochtend in Gent Sint-Pieters aan, hebben ze het uitzicht van deze vertrekborden veranderd. Alle uren staan op tegels in een kleur blauw, volgorde is een raadsel en de leesbaarheid is compleet verloren.
Indien we dit vorig jaar in het vak User Experience & design hadden moeten keuren, dan had het een dikke onvoldoende gescoord. Dus moest ik van hen zijn, ik zou die oude structuur maar hanteren.

Ik heb dat ook gezien enkele dagen terug - zeker geen verbetering  :(
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dani

je moet leren open staan voor verandering.
Verstarring van onze bevolking leidt tot anarchie, chaos en  verderf.

Sodom en Gomorra, all over again.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

Citaat van: dani op 15 december 2015, 10:50:18 AM
je moet leren open staan voor verandering.
Verstarring van onze bevolking leidt tot anarchie, chaos en  verderf.

Sodom en Gomorra, all over again.
en aan de andere kant: "if it's not broken, don't fix it!"

janieburton

Citaat van: dani op 15 december 2015, 10:50:18 AM
je moet leren open staan voor verandering.
Verstarring van onze bevolking leidt tot anarchie, chaos en  verderf.

Sodom en Gomorra, all over again.

Iets wat goed is moet men niet veranderen.
 

Stieven76

Een beetje vernieuwing/evolutie mag toch wel. Anders woonden we nu nog allemaal in een grot..
Al hoor je mijn niet zeggen dat elke vernieuwing even goed of nuttig is  ;D

marc goovaerts

Als je dan toch wil vernieuwen... Elke grafisch ontwerper weet dat de combinatie geel/zwart de meest leesbare is.
Los van esthetische (of politieke) aspecten.

doomslu

Citaat van: OlivierV op 15 december 2015, 00:47:36 AM

NMBS/infrabel heeft nog eens een goede ingeving gehad. Iedereen kent de televisies wel met vertrekuren die in de grote stations hangen. Duidelijk, eenvoudig te overzien en vlot leesbaar en een rood bolletje dat er op wijst of je trein er al dan niet staat.


Kom deze ochtend in Gent Sint-Pieters aan, hebben ze het uitzicht van deze vertrekborden veranderd. Alle uren staan op tegels in een kleur blauw, volgorde is een raadsel en de leesbaarheid is compleet verloren.
Indien we dit vorig jaar in het vak User Experience & design hadden moeten keuren, dan had het een dikke onvoldoende gescoord. Dus moest ik van hen zijn, ik zou die oude structuur maar hanteren.
Olivier, op de foto is toch het oude systeem, of vergis ik me?
Ik heb geen idee hoe het nieuwe er dan wel uit ziet...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janieburton

Citaat van: marc goovaerts op 16 december 2015, 12:24:07 PM
Als je dan toch wil vernieuwen... Elke grafisch ontwerper weet dat de combinatie geel/zwart de meest leesbare is.
Los van esthetische (of politieke) aspecten.

Roode tekst op zwart achtergrond is ook duidelijk.
 

OlivierV

Citaat van: doomslu op 16 december 2015, 13:02:22 PM
Citaat van: OlivierV op 15 december 2015, 00:47:36 AM

NMBS/infrabel heeft nog eens een goede ingeving gehad. Iedereen kent de televisies wel met vertrekuren die in de grote stations hangen. Duidelijk, eenvoudig te overzien en vlot leesbaar en een rood bolletje dat er op wijst of je trein er al dan niet staat.


Kom deze ochtend in Gent Sint-Pieters aan, hebben ze het uitzicht van deze vertrekborden veranderd. Alle uren staan op tegels in een kleur blauw, volgorde is een raadsel en de leesbaarheid is compleet verloren.
Indien we dit vorig jaar in het vak User Experience & design hadden moeten keuren, dan had het een dikke onvoldoende gescoord. Dus moest ik van hen zijn, ik zou die oude structuur maar hanteren.
Olivier, op de foto is toch het oude systeem, of vergis ik me?
Ik heb geen idee hoe het nieuwe er dan wel uit ziet...

Dat is inderdaad het oude systeem.
Ik wou vandaag in Gent een foto nemen van het nieuwe, maar die televisie was net kapot. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

HYA

Dubbele pech:

We bereiden ons voor om te vertrekken op reis. Bagagedragers gemonteerd. Dan de dakkoffer.
Vinden we de sleuteltjes van de dakkoffer niet.
Nieuwe dakkoffer gaan kopen ... €€€

Had de pc moeten resetten (de hotline van MS vond het probleem niet). "De programma's die je er later aan toegvoegd hebt zullen weg zijn". Blijkt nu dat office ook weg is en die stond er op bij aankoop (een 5-tal jaar terug). Dat wordt dus ook €€€.

janieburton

Citaat van: HYA op 18 december 2015, 01:23:25 AM
Blijkt nu dat office ook weg is en die stond er op bij aankoop (een 5-tal jaar terug). Dat wordt dus ook €€€.

Office 2010?
 

HYA

Ik geloof dat het inderdaad 2010 was.

janieburton

Was er dan geen CD's/DVD's bijgeleverd waar de OEM versie op staan?
 

HYA

Niet dat ik nog weet. Ik heb gezocht maar nog niet gevonden. De garantie liep drie jaar, die is dus op.