Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Stieven76

Citaat van: janieburton op 29 november 2015, 21:54:30 PM
Citaat van: Ben op 29 november 2015, 15:27:55 PM
Stel voor dat wij deze discussie stoppen Janie want het heeft niet zo veel zin.

Fijne zondag nog. :)

Gr, Ben.

Je hebt groot gelijk ;) het heeft niet zoveel zin ::)

Ben, je antwoord is ook alles zeggend! :o

Als jij, Ben zegt dat het aan mij ligt dan zal dat zeker zo zijn!

Prettige zondag!

Dat is waar ik voor waarschuwde he. Je hebt nu dat gesprek gehad en wat weet je nu meer, niets. Integendeel, je bent nog meer gefrustreerd nu. Dat had ik dus verwacht.  :-\
Toen ik nog op het fabriek werkte en ze een nieuwe lead zochten voor het team waarin ik zat hebben er vele van ons meegedaan, omdat iedereen een eerlijke kans maakte was er gezegd. Natuurlijk is het niemand van ons geworden en dat hadden we eigenlijk wel verwacht.
Je kan niet ineens baas gaan spelen over mensen waar je reeds lang gelijkwaardig mee samenwerkt, ik vermoed dat ze dat niet doen om discussies en zeverderij achteraf te vermijden. Dan liever een buitenstaander die nog niemand echt kent. Voor het zelfde hadden ze bv iemand van een andere afdeling genomen.

Havoc

Citaat van: janieburton op 29 november 2015, 14:15:20 PMMisschien ben ik van "den oude stempel" maar ik ben al jaren loyaal tegenover mijn werkgever, maar blijkbaar is dat niet van tel.

Neen, en dat is het nooit geweest. Voor je werkgever telt enkel wat er in het zwart onderaan de streep staat. Voor de rest ben je een nummer en of dat morgen een ander nummer is kan hem geen reet schelen. Heb ik al na enkele jaren werken "ontdekt". Wat Stieven zegt klopt ook.

Cynisch? Kan best zijn maar ik denk niet dat er veel zijn die een tegenvoorbeeld gaan aanbrengen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dani

Citaat van: janieburton op 29 november 2015, 14:15:20 PM
Ik ben benieuwd hoe jij, Ben zou reageren als je al jaren loyaal aan je bedrijf bent en er iemand met nog geen jaar dienst je zou voorbij steken bij een promotie ik denk niet dat je zal zeggen "de oorzaak zal bij mij liggen" je zal ook mopperen en gefrustreerd zijn.

Dat is mij ook al overkomen Janie.   Nog heel recentelijk zelfs, dat iemand die ik 4 jaar geleden op weg geholpen heb en die nog veel te leren had, een promotie kreeg en nu zelfs mij nieuwe manager is (voor zolang ik nog in het bedrijf ben).   De reden ?    Hij zit in Amerika (aan de bron) en is altijd bereikbaar tijdes HUN kantooruren, en ik zit met 6 uur verschil en niet fysiek aanwezig bij hen.    Moet ik dat dan ook als super frustrerend ervaren na 14 jaar trouwe dienst en tientallen succesvolle projecten en 3 teams te hebben  "opgekrikt" die aan het verzuipen waren ?   Ik bekijk de dingen iets anders....   Ik doe "mijn ding" waar ik goed in ben, en als ik een kans mis, dan wacht ik niet tot de volgende, maar zoek zelf een nieuwe uitdaging.    Voor mezelf weet ik dat ik goed bezig ben.   Dat het niet altijd gewaardeerd wordt is  van deze moderne tijd.    In een bedrijf zijn het vaker en vaker de grootste lawaaimakers en schreeuwers die het goed doen en de werkers blijven ter plekke trappelen.       Too many chiefs, not enough warriors !

Anderzijds heb ik daar ergens gelezen dat ze vinden dat je "geen team kan leiden"...    Als je die stempel op je voorhoofd hebt (terecht of onterecht laat ik in het midden)  dan geraak je niet in een leidinggevende positie da's een feit.    Je zou de kans moeten krijgen om het te bewijzen, maar bedenk ook dat "die kans geven" vaak een risico voor het bedrijf in houdt als het mis loopt.   Daar kunnen ernstige gevolgen aan vast hangen , naargelang waar die positie zit.

Als ik je een goede raad mag geven :  doe zoals ik  en KIJK VOORUIT en niet achterom.  Wat gedaan is kan je niet meer veranderen, wat de toekomst brengt kan je misschien ( !! )  nog beïnvloeden, maar geef het vooral niooit op, al loop je 20 keer tegen een muur.   What doens't kill you, makes you stronger !!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

janieburton

Dani, zal je raad ter harte nemen en vooruit kijken; ga me informeren hoe "zelfstandige in bijberoep" in elkaar zit en misschien ga ik dan part-time werken en part-time als zelfstandige in bijberoep.
 

philippe_007

Dat noemen ze de koe bij de horens nemen Janie,
Niet blijven piekeren en vooruit gaan, succes

dani

dat is inderdaad een optie, waar weinig mensen gebruik van maken.
Let wel op dat je (vooral in het begin) heel veel extra tijd in ej bijberoep gaat steken om gelanceerd te geraken .
Word dan niet ontmoedigd hee, denk aan de zonnige toekomst :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Lange Trein

Beste Janie,
Informeer je goed wat betreft het recht hebben op werkloosheidsuitkering met het statuut van zelfstandige in bijberoep. Ik heb dit jaren geleden ook gedaan in de hoop om meer te verdienen: je betaald evenveel sociale lasten als werknemer en daarbij nog een zelfstandige bijdrage, maar als je dan je werk als werknemer verliest zeggen ze je doodleuk:' Waarom kom je stempelen, je hebt toch nog inkomsten!'. 3 weken parlesanten en heen en weer lopen, bellen en schrijven om dan uiteindelijk, door een mooie geste van de verantwoordelijke, een minimum uitkering toegezegd te worden.
Heeft dit te maken met het feit dat ik in de Walen woon? Ik weet het niet, maar een gewaarschuwd man is er 2 waard. 
Met vriendelijke groeten,
Denis

Metpetergaathetbeter

misschien is het dat je in de Walen woont dat men je die mooie geste gedaan heeft ! :-\ :)

Lange Trein

Het is niet zo diep in de Walen (deelgemeente van Mouscron), maar wat een verschil van mentaliteit in vergelijking met mijn geboortestreek (Olsene)!
Ik zie de reacties al komen dat als je van Brugge naar Gent gaat, er ook een groot verschil is, maar van Vlaams naar Waals: 't is bijna een ander land. (maar toch woon ik er graag!)
Denis

Metpetergaathetbeter


Metpetergaathetbeter

't is je gegund ! ;D ;) Heb toch de indruk dat men daar toch iets meer voor elkaar zorgt dan hier, of heb ik het zo verkeerd ? :-\ ;)

janieburton

Citaat van: Lange Trein op 02 december 2015, 19:53:53 PM
Beste Janie,
Informeer je goed wat betreft het recht hebben op werkloosheidsuitkering met het statuut van zelfstandige in bijberoep. Ik heb dit jaren geleden ook gedaan in de hoop om meer te verdienen: je betaald evenveel sociale lasten als werknemer en daarbij nog een zelfstandige bijdrage, maar als je dan je werk als werknemer verliest zeggen ze je doodleuk:' Waarom kom je stempelen, je hebt toch nog inkomsten!'. 3 weken parlesanten en heen en weer lopen, bellen en schrijven om dan uiteindelijk, door een mooie geste van de verantwoordelijke, een minimum uitkering toegezegd te worden.
Heeft dit te maken met het feit dat ik in de Walen woon? Ik weet het niet, maar een gewaarschuwd man is er 2 waard. 
Met vriendelijke groeten,
Denis

Ik weet het, het is een probleem als je ontslagen wordt als werknemer en je bent zelfstandige in bijberoep want voor de RVA ben je zogezegd niet werkloos want je bent zelfstandige en je hebt een inkomen.

Iemand suggereerde om dit probleem te vermijden om niet als zelfstandige in bijberoep te starten maar om een BVBA op te richten.   
 

SuSke

Maar dan wel een BVBA waar je zelf geen inkomen uit haalt, zelfs niet als beheerder anders heb je voor de RVA terug een inkomen :)
Geeft je wel de mogelijkheid om een aantal (on)kosten (binnen de legale perken) via je BVBA te laten lopen zodat je op je privé meer ademruimte krijgt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Stieven76

Ik dacht dat een BVBA oprichten wel wat geld kost, en zelfs niet goedkoop is?

SuSke

Startkapitaal van € 18.550,00 minimaal te vermeerderen met de kosten van oprichtingsakte, notaris, griffie rechtbank,... ook te rekenen op ongeveer €2.500,00 dus alles bij elkaar een slordige € 21.000,00 die je met de aandeelhouders moet bij elkaar krijgen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.