Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

marc goovaerts

Gecondoleerd, Stieven.

dani

allee vooruit, nog een golf van afdankingen en outsourcing aan de gang op 't werk...
het is om zeep zeg ik !!!!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

just4fun

Stieven, m'n deelneming.
Koester de mooie herinneringen.
Paul

philippe_007

Citaat van: dani op 20 oktober 2015, 12:56:22 PM
allee vooruit, nog een golf van afdankingen en outsourcing aan de gang op 't werk...
het is om zeep zeg ik !!!!

Ai, das ook geen goed nieuws, nu hopen dat je er niet bij bent....
Langs den andere kant, ze verkleinen het personeelsbestand wel, maar de werkdruk wordt dan een pak hoger.
De kost moet verminderen en de productie stijgen noemen ze dat dan. Lees: de citroen moet verder uitgeperst worden.
Of het dan nog tof is om in zo'n bedrijf te werken? Den ben je mss beter met een korte pijn en een andere job te zoeken. Met een beetje geluk (zekers als IT'er) ben je rapper terug aan het werk dan uw opzeg duurt. Dan heb je er weer een mooi spaarpotje aan over gehouden.

dani

Citaat van: philippe_007 op 20 oktober 2015, 13:59:45 PM
Ai, das ook geen goed nieuws, nu hopen dat je er niet bij bent....
90% kans van wel... maar het is nog "in onderhandeling met de O.R."
Bull-Shit ...  het is al lang beslist maar ze houden ons aan 't lijntje om eerst nog vanalles gedaan te krijgen
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

"Ziezo, hier is een kaartje voor gratis en discrete psychologische begeleiding....  Je mag tot 5 keer op gesprek gaan op onze kosten!  Ik ga je dit proaktief geven maar het is nog niet zeker dat je je job kwijt bent...."      BULL-SHIT !   Alles is al beslist en geregeld maar ze willen het nog niet officieel meedelen.   Zo binden ze ons nog enkele maanden vast aan ons contract en denken dat we nog gewoon gaan werken zoals voorheen.   #danku_beste_werkgever_ooit.    #a_great_place_to_work
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Lange Trein

Dag Dani,
Hopelijk krijg je snel uitsluitsel. Of het nu goed of slecht nieuws is, maar dan weet jet het tenminste en blijf je niet rondlopen in het ongewisse.
Met vriendelijke groeten,
Denis

dani

inderdaad, ik heb er me eigenlijk al bij neer gelegd dat het gaat gebeuren, en ik ben zeker dat ik wel ander werk vind.
Maar alleen wil ik natuurlijk concrete info, en daar zijn ze hier goed in, om die zo lang mogelijk achter te houden.

Ach...  "komt wel goed", voor mijn part mogen ze me morgen uitbetalen en laten gaan.  Met 14 jaar ancienniteit (waarvan 10 jaar voor 2012)  zal het in elk geval een niet te verwaarlozen bedrag zijn.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

#1703
Citaat van: dani op 22 oktober 2015, 10:56:47 AM
Met 14 jaar ancienniteit (waarvan 10 jaar voor 2012)  zal het in elk geval een niet te verwaarlozen bedrag zijn.
afwachten tot je daadwerkelijk weet hoeveel je in handen krijgt, ik dacht die maanden die uitbetaald worden geen uitkering, indien je meteen iets (zou)anders vind(en), de beiden opgeteld en je kan gemakkelijk in een andere loonschaal vallen (dubbele inkomsten ?)

Eerst je eens goed laten informeren, misschien ook niet meteen de handdoek in de ring werpen want wie weet wat de toekomst brengt, misschien rekent de directie dat een aantal al dan niet vrijwillig vroeger vertrekken(vanwege de al dan niet bewuste onzekerheid/zoals je schrijft ondernemingsraad daar zullen ook een aantal afspraken moeten gemaakt worden, verder zal de synd.afvaardiging de directie op haar plichten gewezen worden )?

Bij deze hou de moed erin hoewel dit niet altijd evident lijkt te zijn (en wij duimen voor je) !

Groeten Peter ;)

PS bij ons loopt de CAO volgend jaar (2016) ook af en wie weet wat de toekomst ons brengt ? :-\ ::) ???

Havoc

Citaat van: dani op 22 oktober 2015, 09:22:33 AM
"Ziezo, hier is een kaartje voor gratis en discrete psychologische begeleiding....  Je mag tot 5 keer op gesprek gaan op onze kosten!  Ik ga je dit proaktief geven maar het is nog niet zeker dat je je job kwijt bent...."      BULL-SHIT !   Alles is al beslist en geregeld maar ze willen het nog niet officieel meedelen.   Zo binden ze ons nog enkele maanden vast aan ons contract en denken dat we nog gewoon gaan werken zoals voorheen.   #danku_beste_werkgever_ooit.    #a_great_place_to_work


Mensen zo aan het lijntje houden is wel echt heel lullig. Want zoals je zegt BS, dit is allemaal al lang in kannen en kruiken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

Dani begrijp wat je mee maakt .FOERD was zo net het zelfde .en naar buiten toe zie wat we allemaal doen voor onze mensen maar intern een grote hoop bull shit en zo hebben we nog 2 jaar en langer gewerkt zonder ook maar 1 dag te kunnen staken .
toen er staking dreiging kwam werden we meteen naar huis gestuurd en mochten we de week nadien weer beginnen als de gemoederen wat bedaart waren .40 jaar gewerkt en dat allemaal naar de kloten .en plezant is natuurlijk anders.er zijn mensen die denken dat we miljoenen gekregen hebben maar niets is minder waar want van de 40 jaar werden er maar 20 jaar van gebruikt om de bedragen te berekenen die andere 20 werden niet geteld.
dus iemand die 20 jaar en 1 dag gewerkt heeft die kreeg evenveel als ik .

nu zit ik met de griep en geraak er niet vanaf en dat al 14 dagen .de ene dag beter dan de andere maar van daag weer een shit dag met hoofdpijn en wankel evenwicht .
gr raf en succes met het vinden van nieuw werk
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Doornroosje

Een weerstand-latje verkeerd gesoldeerd. Laat dat nu net een zijn met 5 pinnetjes, moeilijk er terug ongeschonden uit te krijgen...

Dirkh

Citaat van: dani op 22 oktober 2015, 10:56:47 AM
Met 14 jaar ancienniteit (waarvan 10 jaar voor 2012)  zal het in elk geval een niet te verwaarlozen bedrag zijn.

Niet te hard op rekenen, ik had 32 jaar dienst en een goede verloning maar nadat de belastingen en de RSZ nog eens langsgekomen waren was er niet veel meer over van "het niet te verwaarlozen bedrag". Als je geluk hebt en je kan direct terug aan de slag hou je er nog iets van over maar zoals in mijn geval, is het allemaal al bijna opgesoepeerd (twee jaar en half geen werkloosheidsuitkering want je bent nog in opzeg)
En die oprot premie was ook maar een schijntje waar de belastingen met de helft van gingen lopen.

Succes met het zoeken naar een nieuwe job. (of misschien hoeft het niet wie weet)

janieburton

Men is steeds verwondert dat de 50+ gedemotiveerd raken.

Ik heb meer dan 25 jaar ervaring in de werkbranche.

In januari 2015 komt er een 23 jarige nieuwe vrouwelijke collega bij (zeker geen schoonheid, maar grijs en stil type, zeker niet uitdagend gekleed zou direct in het klooster worden aangeworven) tweetalig (Frans en iets wat beter is dan gebroken Nederlands :o) en ervaring in onze branche nihil.

Er wordt een interne vacature uitgeschreven voor een verantwoordelijke functie.

4 mensen doen mee.

Gisteren een interne mail ontvangen met de melding: "Alle kandidaten waren zeer sterk en we hebben de kandidaat met de meeste ervaring :o weerhouden. Tot ons spijt moeten wij u melden dat u niet bent weerhouden".

U mag raden wie wel de verantwoordelijke functie heeft gekregen (neen het is niet Sinterklaas, de Kerstman of Zwarte Piet ::))

De 2 andere jongere collega's met ervaring(18 en 16 jaar) denken er sterk over om andere horizonten op te zoeken.
 

Johnnytrein

Ik gok op de paashaas maar waarschijnlijker is het dat tante nonneke (de nieuwe dus)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about