Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Jarnewald - mijn 2de project

Gestart door Grote stomer, 06 februari 2014, 16:45:03 PM

Stieven76

Kweet het, ik heb het gezien op je baantje. Geeft inderdaad een betere diepte werking, maar voor mijn kleine test module zal het gewoon een lichte blauwe kleur worden.
Doe ik terwijl mijn dochter nog eens een plezier dat ze kan mee schilderen  ;D Ze vraagt er al een tijdje achter wanneer ze nog eens mag helpen.

Grote stomer

Hoi allemaal

Na een druk jaar - vader verschillende keren opgenomen in t ziekenhuis, na 15 jaar trouwe dienst ontslag gekregen (gelukkig snel terug werk gevonden), wat bouwwerkzaamheden thuis, ... - wil ik dit project terug bovenhalen en wat nieuw leven in bazen.
De interesse was er nog wel het afgelopen jaar, enkel de tijd ontbrak ... that's life ...

Het rechter segment was afgewerkt:


enkele sfeerbeeldjes, boer en zoon samen op de traktor opweg naar het veld.  Op de achtergrond de verlaten goederenkoer


het hoofdgebouw


de goederenloods, daar vinden we veel activiteit.  Tenminste voor een klein landelijk stationetje


blik op de sporen en ingang van de goederenkaai


Het linker segment daar is nog wat werk aan, sporen, ballast, brug, rivier en sein staan er al



 

Grote stomer

Rechts van de brug, op het linker segment, wil ik een klein seinhuis plaatsen.  Dit moet het binnenkomend treinverkeer in goede banen leiden.

Ik ga geen bestaand seinhuis nabouwen, maar een eigen verzonnen met enkele elementen van bestaande seinhuizen.
Het wordt een seinhuis met 2 verdiepen waarvan het onderste half onder de grond ligt.  Het eigenlijk aansturen van wissels en seinen gebeurt vanuit het eerste verdiep.  Het wordt een betonconstructie waarvan het eerste verdiep wordt afgewerkt met een houten lattenwerk.  Het dak wordt waarschijnlijk metalen platen.
Ik ga pluimkarton, balsa hout, evergreen profielen en enkele deco dingetjes van Grandt Line gebruiken.

Eerst een schets op ware grootte gemaakt


De 4 geveldelen uitgesneden.  Onderaan heb ik telkens het papier verwijderd, zodat we een betonlook krijgen.  Het hout komt op het overgebleven papier.


een eerste testopstelling


voila, hopelijk één van de dagen opnieuw tijd om dit seinhuis verder af te werken ...
 

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

Knap werk Johan. ('t Moet duidelijk niet altijd een grote baan zijn om mooi te zijn)

Als ik het goed heb is de totale oppervlakte 240*60cm? (+fiddle yard?)

Groet
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Tof Johan - en vooral ferm dat je de draad terug kan opnemen  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Grote stomer

Bedankt mannen

@ Olivier, bijna, twee keer 45 X 120, plus fiddle yard.

Vandaag het seinhuis al een eerste verbeurt gegeven.
Hoewel er houtwerk op het bovenste gedeelte komt, toch bruin geschilderd, mochten er openingen tussen het hout zijn
 

Grote stomer

Vandaag weer eens wat tijd gemaakt om het seinhuis verder af te werken. De buitengebied is zo goed als klaar, enkel nog een beetje verweren maar das voor later.  Ik heb de raampartijen ook wat groter gemaakt. Ik vond ze initieel wat te klein uitgesneden. Als er iets is wat een seinhuis kenmerkt, is het wel grote raampartijen.



De binnenvloer heb ik heel eenvoudig gemaakt van een stuk verpakkingskarton.  Dit had al de juist kleur en eveneens spleten van een parketvloer.


Ook al wat meubilair geplaatst



Door dat ik de vensteropeningen groter heb gemaakt, passen de Grandt-Line vensters niet meer. Daarom wil ik zelf de vensters maken dmv een transparant en fijne Evergreen strips.
Al een venster gemaakt



Viola ik hoop de komende dagen dit seinhuisje verder af te werken
 

Kautenbach

mooi hoor, sfeervol, zeker met die achtergrond erbij ;)

Grote stomer

Goede avond

Vandaag kids gaan spelen bij vriendjes dus nog eens goed doorgewerkt😀 en het seinhuis is zo goed als klaar!

Het interieur is volledig klaar: archiefkast, electriciteitskast, bureau met telefoon en papieren, kapstok met jas, kachel en uiteraard bediening van de wissels.







En zo gaat het uiteindelijk uitzien



Wat moet er nog gebeuren? Verlichting verder aansluiten, deur en deuropening naar de kelder plaatsen en verweren.

Misschien hebben we op nieuwjaarsdag wat tijd...
Alvast prettig eindejaar en veel modelspoorgenot in 2016 aan iedereen

 

Gerolf

Citaat van: Grote stomer op 30 december 2015, 21:33:36 PMWat moet er nog gebeuren? Verlichting verder aansluiten, deur en deuropening naar de kelder plaatsen en verweren.

... en een leuning aan die (gevaarlijke) trap  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Grote stomer

Gerolf, inderdaad daar hoort een leuning bij! Ik ga die trap ook nog eens bekijken want hij lijkt mij qua verhouding iets te groot. Vinden jullie dat ook niet? Misschien beter een trede meer maken.
 

Chrisrail

#57
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

doomslu

Een standaard trap is ongeveer 18 cm hoog. En nu delen door 87...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michael

Citaat van: doomslu op 01 januari 2016, 22:12:28 PM
Een standaard trap is ongeveer 18 cm hoog. En nu delen door 87...  ;)

Dan zou een trede 2 mm hoog zijn.....
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154