Toetsenbord en USB

Gestart door raf, 24 januari 2014, 17:59:28 PM

raf

Hoi toetsenbord voor de laptop is binnen blij blij blij.
Doosje open en ????
shit het verkeerde toetsenbord.
Dus het is knudde en ik moet dus weer typen met ontbrekende toetsen.
Er zijn wat toetsen die niet meer werken en das ambetant .
Dus maar weer retour en wachten tot het juiste binnen is.
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

Je kan toch altijd nog een USB-toetsenbord aan die laptop hangen?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Snobby Crash

Hey Raf,

Typen met onbekende toetsen ? Je kan toch in je instellingen je toesenbord veranderen...

Weet natuurlijk niet wat je probleem is, maar je kan toch kiezen tussen verschillende toetsenborden... Belgisch, frans, met komma, zonder komma, met punt.... Enz!....

Geert

Steam.N

Raf, ben je met een stofzuiger bezig geweest ?
Gevaarlijk !!!  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

Hallo

het TB is defect
Er zijn dus reeksen toetsen die niet meer werken.
en ja instellen kan je dat wel maar dat veranderd niets aan je knoppen.
Moet je als nederlander eens op een belgische toetsenbord komen werken das echt lachen en anders om is het huilen LOL.

En een USB toetsen bord is plezant maar ??? die laptop heeft geen USB aansluiting dus ook geen optie.

Deze word in de club gebruikt om een modelzender te sturen via de printerpoort.
werkt al jaren zonder problemen maar nu werken de knoppen niet meer die het meeste gebruikt zijn geworden.
en das dus wel een probleem.

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Huugooke

Citaat van: raf op 25 januari 2014, 09:20:45 AM

En een USB toetsen bord is plezant maar ??? die laptop heeft geen USB aansluiting dus ook geen optie.

gr raf
Maar ongetwijfeld wel een seriële aansluiting!!! (zo'n klein rond met veel pinnekes)

raf

Nee ook niet want daar had ik reeds naar gekeken.
deze laptop draait nog onder ME en heeft zelfs geen cdrom.
het is een oud beestje maar hij doet wat hij moet doen en dat is voor de toepassing voldoende

gr raf die gewoon gaat wachten tot het goeie binnen komt
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Huugooke

Citaat van: raf op 25 januari 2014, 11:07:02 AM
Nee ook niet want daar had ik reeds naar gekeken.
deze laptop draait nog onder ME en heeft zelfs geen cdrom.
het is een oud beestje maar hij doet wat hij moet doen en dat is voor de toepassing voldoende

gr raf die gewoon gaat wachten tot het goeie binnen komt
Bijna niet te geloven! Wat type/merk is het? Mijn laptop van 1998 heeft dat toch. Misschien is het bezet door de muis?
Er zijn regelmatig beurzen van DIPRO, morgen b.v. in Kortrijk, waar je zo'n dingen soms kan vinden.

We zitten hier wel weer in het verkeerde draadje te bomen... :-[

conducteur

Een computer zonder USB? Wordt het dan niet eens tijd die te upgraden? Ik kan me mijn computer niet voorstellen zonder? Hier beneden staat een Qwerty toetsenbord, en ik heb hardwarematig de knoppen van plaats gewisseld, en ingesteld dat het een Azerty toetsenbord is... (ik denk dat dat ook je probleem is als ik goed begrijp? ) Just voor de speciale toetsen is het een beetje zoeken want die kun je niet allemaal even goed verplaatsen...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

Mannen, lees eens wat Raf schrijft: "Deze wordt in de club gebruikt om een modelzender te sturen via de printerpoort."
Zo'n oud ding heeft wel degelijk nog zijn nut voor sommige specifieke toepassingen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

Ik vraag me gewoon af of het nog zin heeft geld te steken in zo'n oude pc zonder usb aansluitingen? Ik ben ook niet van de soort die de gsm wegdoet omdat er een nieuw model uitkomt, maar er liefst minstens enkele jaren mee wil doen, maar hier stel ik me gewoon de vraag of het nog zin heeft hem verder aan de klap te houden? Een oude 25 pins printerpoort kun je nog als kaart krijgen voor in de pc, en usb -->parallel zal ook wel bestaan zeker?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Huugooke

Citaat van: doomslu op 25 januari 2014, 13:39:50 PM
Mannen, lees eens wat Raf schrijft: "Deze wordt in de club gebruikt om een modelzender te sturen via de printerpoort."
Zo'n oud ding heeft wel degelijk nog zijn nut voor sommige specifieke toepassingen.
Vind ik ook, maar zoals ik zei: een laptop met wel een printerpoort maar geen seriële heb ik nog niet gezien. Er moet minstens zo'n 9-polig sub-D geval op staan.

raf

#12
Hallo

moeilijk om uit te leggen maar nederlanders blijken moeilijk vloams te verstaan
dus hier 4 foto's van alle kanten van de laptop
en ga me nu eens vertellen achter welk deurtje ik zo een sub mini stekker moet vinden



deze stekker is de modemstekker voor de telefoon lijn .


Dus of jullie zien meer dan ik maar zot ben ik dus wel niet of het lijkt maar zo

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Huugooke

Als ge nu eens zegt hoe dat beest heet dan kan ik het opzoeken.
Trouwens, aan de achterkant, dat groot rond ding, is dat geen klep?
En van de interessantste kant heb je maar een armzalig fotooke :-)

raf

#14
Hallo
waarom die foto zo klein is ???
Ik heb het opnieuw geplaatst en nu lijkt het groter te zijn.
hier de spec van de laptop
http://upl882000.tripod.com/specs.htm
Maar  een USB zit er niet op.
dat ronde ding noemen wij een accu of batterie



De printer moet via die smalle stekker worden aangesloten met zo een soort van dongel
Het is een hele dunnen laptop en misschien dat er daarom zo weinig poorten op zitten.
En inderdaad dit gaat meer over hoe mijn dag naar de KL**en is gegaan LOL
Gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.