Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

computer-printer-hd

Gestart door janieburton, 23 januari 2014, 21:18:31 PM

oebr

Citaat van: Gerolf op 28 februari 2014, 10:39:01 AM
Mijn vrouw heeft geknoeid met een Brother, maar dat lag mogelijk niet aan de printer  ;)

;D
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992


janieburton

Bestaan er programma's om een ghost te maken van je OS op de harde schijf.

 


Stieven76

Acronis True Image. Gebruik ik al jaren.

ceuleer


raf

als je nog eens iets wil printen is dit misschien een idee
http://www.thingiverse.com/thing:259005

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Opa-Bullcat


janieburton

 

janieburton

Heb vandaag een nieuw HD van 500GB gekocht en ben nu XP HOME daarop aan het instaleren (inclusief SP2 en SP3); zal daarna de updates doen via de windows update site.

En daarna op een andere schijf hetzelfde doen met XP Professional.

En dan zou ik graag( zodat ik nog jaren van XP kan genieten) van beide HD's een image maken zodat ik die "image" altijd kan terug zetten op de vandaag gemaakte HD's.

Hoe kan ik een image maken op een andere HD of moet die op dezelfde HD gebeuren?   
 

Stieven76

Ik gebruik al jaren Acronis True Image. Werkt zeer goed en betrouwbaar.

janieburton

Citaat van: Stieven76 op 03 april 2014, 15:55:12 PM
Ik gebruik al jaren Acronis True Image. Werkt zeer goed en betrouwbaar.

Dank je, moet je dat doen op de zelfde HD of kan dat op een andere HD?

 

Stieven76

Als die HD's voor dezelfde computer zitten zou dat moeten gaan, al heb ik dat nog nooit moeten doen.
Je kan wel geen image van één pc op een totaal andere pc zetten wegens verschillende drivers ed.

janieburton

Na het her installeren van windows 8( met de recovery) op mijn laptop heeft windows update 100 updates gedownload om te instaleren maar als ik de opdracht geef, in windows update om deze updates te instaleren krijg ik na een tijdje de melding dat deze updates niet kunnen geïnstalleerd worden.
 

PeterC

Citaat van: janieburton op 17 mei 2014, 10:34:01 AM
Na het her installeren van windows 8( met de recovery) op mijn laptop heeft windows update 100 updates gedownload om te instaleren maar als ik de opdracht geef, in windows update om deze updates te instaleren krijg ik na een tijdje de melding dat deze updates niet kunnen geïnstalleerd worden.

Micro$oft heeft het na al die jaren nog steeds niet geleerd: hun systeem is zo lek als een zeef en met allerlei patches (pleisters) en updates proberen ze die lekken te dichten...

Bij mijn Win7 heb ik na installatie (lange tijd geleden) nog geen enkele update uitgevoerd.  Iets wat vlot en goed werkt, vertraag je en maak je naar de kl.. door updates te installeren.  Elke zes maanden moet ik wel noodgedwongen mijn image van vlak na de installatie terug zetten.  Na zes maanden intensief gebruik van Windows zit dat vol van 'brol' die alles enerverend vertraagd.  Ik gebruik nochtans geen 'lekkende' software.  En lekt mijn systeem...  ...So what...  Op die PC staan enkel hobby gegevens (oa dit forum) en daar is niets 'vertrouwelijk' aan.  'Vertrouwelijke' zaken doe ik met een 'niet-lekkend' besturingssysteem op een andere PC.

Waarom werk ik nog steeds met Windows?  Omdat ik verplicht ben voor mijn werk...
Groetjes, Peter