Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

computer-printer-hd

Gestart door janieburton, 23 januari 2014, 21:18:31 PM

Stieven76

Niet voor het één of ander, maar aan je posts ivm computers e.d. te zien, zou een cursus Win8 of computer in het algemeen niets voor jou zijn?
Ik denk dat je dan sneller gaat vooruit gaan dan op deze manier...


Mijn beste maat heeft nog geen internet en gebruikte zijn computer nooit. Nu hij, eindelijk, internet gaat nemen en zijn computer zou gaan gebruiken heb ik hem hetzelfde aangeraden. Je kan er alleen maar iets opsteken.  ;)

janieburton

Citaat van: OlivierV op 12 februari 2014, 15:11:32 PM
Citaat van: janieburton op 12 februari 2014, 13:07:57 PM
Probleem:
Heb nieuwe computer met W8.

Je bent op de website van modelspoorforum en je klikt op een link, de nieuwe pagina gaat open maar je wilt de nieuwe pagina sluiten maar nergens komt een rood kadertje voor met en X, onderaan verschijnt af en toe( als je geluk hebt) een pop up met de url balk en links een cirkeltje  met pijl, men zou logisch denken en op het cirkeltje met pijl klikken om terug te gaan naar de pagina van modelspoorforum maar nee werkt niet.

Ik ben geen groot computer tovenaar maar dit gaat mijn petje te boven.
Als ik je uitleg snap opent er bij het klikken op een link gewoon een nieuw tabblad ipv een nieuw venster, wat toch normaal is als je met een browser als Chrome/Firefox/Opera surft? Alsook vanaf versie 7 heeft itnernet explorer standaard tabbladen...

Ik gebruikte een korte tijd een computer met W7 en je kan een tabblad sluiten maar als je via de "tegeltjes" naar IE gaat en men klikt op een link(nieuw tabblad) dan kom je op die link en er is een pijltje om terug te gaan maar dat werkt alleen op de op de geopende link maar ik geraak niet meer op het eerste tabblad.

Citaat van: Stieven76 op 12 februari 2014, 16:16:12 PM
Niet voor het één of ander, maar aan je posts ivm computers e.d. te zien, zou een cursus Win8 of computer in het algemeen niets voor jou zijn?
Ik denk dat je dan sneller gaat vooruit gaan dan op deze manier...


Mijn beste maat heeft nog geen internet en gebruikte zijn computer nooit. Nu hij, eindelijk, internet gaat nemen en zijn computer zou gaan gebruiken heb ik hem hetzelfde aangeraden. Je kan er alleen maar iets opsteken.  ;)

Ik weet dat ik beter een cursus computer of W8 zou volgen. Zal eens mijn licht opsteken waar ik zo'n cursus kan volgen.
 

Opa-Bullcat

Heb je ondertussen dat stukje software geinstaleerd in W8 voor die startknop? dan krijg je namelijk wel meer dingen terug die in W7 zaten.

PeterC

Citaat van: janieburton op 12 februari 2014, 04:06:51 AM
Welk is beter Skip Metro Suite of Classicshell?

Beiden installeren (vullen elkaar aan)!  Lees de pagina's van beide opgegeven links en zal versteld staan!
Groetjes, Peter


janieburton

Ga het nu doen en laat later op de avond iets weten. Alvast bedankt
 

janieburton

PeterC en Opa-Bullcat

Dank voor de links naar Classicshell en Skip Metro Suite, heb beide gedownload en geïnstalleerd werken perfect; heb nu terug W7/XP start buton en "het normale" scherm.

 

Opa-Bullcat


janieburton

Nu een ander probleem:

In office 2013 bijgeleverd(probeerversie 30 dagen; heb ik vandaag word gebruikt; compleet anders dan de vorige versies; maar ok het is wennen maar....... moest dit document wel door "faxen" en vind nergens(ook niet in verzendlijsten) de mogelijkheid om te kiezen om het document per fax te verzenden.

Ik kon vroeger met Word via een externe fax apparaatje direct vanuit word een fax verzenden; bestaat deze mogelijkheid niet meer in Office/Word 2013?
 

Huugooke

Citaat van: janieburton op 14 februari 2014, 13:55:07 PM
Nu een ander probleem:

In office 2013 bijgeleverd(probeerversie 30 dagen; heb ik vandaag word gebruikt; compleet anders dan de vorige versies; maar ok het is wennen maar....... moest dit document wel door "faxen" en vind nergens(ook niet in verzendlijsten) de mogelijkheid om te kiezen om het document per fax te verzenden.

Ik kon vroeger met Word via een externe fax apparaatje direct vanuit word een fax verzenden; bestaat deze mogelijkheid niet meer in Office/Word 2013?
Per FAX ? Hoe nineties is dat zeg! Als je een fax-modem in je PC hebt steken, (dat is zo'n ding dat vroeger werd gebruikt om "in te bellen" bij een provider) dan gaat dat vanzelf. Als je een gecombineerde printer - scanner - fax of zoiets hebt gaat dat ook. Dat apparaat moet dan wel aan een telefoonlijn hangen.

Opa-Bullcat

Jahoor zit er nog steeds in bij word,

selecteer volgende
Bestand->afdrukken

Dan staat eronder je printer met rechts een klein zwart driehoekje, op dat driehoekje klikken met je linker muisknop, en daar staat je fax als die in je computer zit.

Hans

janieburton

Citaat van: Opa-Bullcat op 14 februari 2014, 15:25:30 PM
Jahoor zit er nog steeds in bij word,

selecteer volgende
Bestand->afdrukken

Dan staat eronder je printer met rechts een klein zwart driehoekje, op dat driehoekje klikken met je linker muisknop, en daar staat je fax als die in je computer zit.

Hans

Hans, bedankt heb het gevonden!




Citaat van: Huugooke op 14 februari 2014, 14:16:26 PM
Citaat van: janieburton op 14 februari 2014, 13:55:07 PM
Nu een ander probleem:

In office 2013 bijgeleverd(probeerversie 30 dagen; heb ik vandaag word gebruikt; compleet anders dan de vorige versies; maar ok het is wennen maar....... moest dit document wel door "faxen" en vind nergens(ook niet in verzendlijsten) de mogelijkheid om te kiezen om het document per fax te verzenden.

Ik kon vroeger met Word via een externe fax apparaatje direct vanuit word een fax verzenden; bestaat deze mogelijkheid niet meer in Office/Word 2013?
Per FAX ? Hoe nineties is dat zeg! Als je een fax-modem in je PC hebt steken, (dat is zo'n ding dat vroeger werd gebruikt om "in te bellen" bij een provider) dan gaat dat vanzelf. Als je een gecombineerde printer - scanner - fax of zoiets hebt gaat dat ook. Dat apparaat moet dan wel aan een telefoonlijn hangen.

Maar een fax is wel gemakkelijk voor sommige zaken.
En een externe fax modem is klein en gewoon aan de usb en verbinden met de telefoon lijn en men kan faxen, gebruik dit systeem al verschillende jaren.
 

janieburton

Mijn oude printer(aangekocht in 2006 of 2007) is blijkbaar niet compatibel. Was toen in promotie 59€.

Zal blijkbaar een nieuwe printer moeten aanschaffen.

Wat ik raar vind is dat een inkjet "all in on" printer/scanner/fax goedkoper blijken te zijn dan een inkjet printer "alleen"; heb een scanner en fax zodus moet ik geen "all in one" printer hebben.

Blijkbaar zijn ze bij HP het geweer van schouder aan het veranderen en hebben ze nu bij HP ook afzonderlijke ink tanks en bij sommige Conon printers is men de andere weg opgegaan van afzonderlijke ink tanks naar een 3 kleuren inktank.

Weet niet goed welk merk ik zou kiezen: Epson, HP, Canon,.......

Welk is de ervaring van de forumleden met printers
 

Opa-Bullcat

Ik zal je nog iets vertellen, zelfs een nieuwe printer is goedkoper als het aanschaffen van nieuwe inkt patronen ervoor :D

MickeyMouse

Citaat van: Opa-Bullcat op 26 februari 2014, 19:53:59 PM
Ik zal je nog iets vertellen, zelfs een nieuwe printer is goedkoper als het aanschaffen van nieuwe inkt patronen ervoor :D
Vergeet echter niet dat de meegeleverde patronen meestal geen volwaardige patronen zijn en dus (veel) minder lang zullen meegaan. Ze bevatten immers minder inkt...

Geert

Opa-Bullcat

blijft een nieuwe toch goedkoper als nieuwe inktpatronen :) toch?