Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

computer-printer-hd

Gestart door janieburton, 23 januari 2014, 21:18:31 PM

Havoc

Heb je gewoon niet teveel data om op de dvd te zetten? En ja, ik gebruik ook nog regelmatig cd's als backup. Heb al meer hd's gehad die falen dan cd's. Zeker als die enkele jaren stilgestaan hebben.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janieburton

Citaat van: Havoc op 19 september 2014, 12:37:17 PM
Heb je gewoon niet teveel data om op de dvd te zetten? En ja, ik gebruik ook nog regelmatig cd's als backup. Heb al meer hd's gehad die falen dan cd's. Zeker als die enkele jaren stilgestaan hebben.

Capaciteit op een dvd is 4,7GB en wil er 4,3GB op zetten.
 

janieburton

Andere vraag:

Blijkbaar ken men de nieuwe office niet meer kopen en maar enkel "huren" met een jaarlijkse verlenging.

Dit zou een trend worden bij ook beeld verwerkende software.

 

bellejt

al eens gedacht aan NERO ? Verder heb ik in mijn PC een tweede HDD die elke week de image is van mijn eerste.Als er met 1 van de HDD's wat misgaat heb ik steeds een backup.Ik heb zelfs een externe HDD van 1 TB waar ik via een backup programma ook regelmatig een backup van de data maak.Kost allemaal niets en dan heb je geen DVD's nodig.
Ik gebruik DVD's enkel als er wat moet uitgewisseld tussen andere gebruikers.Goedkoop en je kan het via post opsturen.

janieburton

Citaat van: bellejt op 05 oktober 2014, 15:51:24 PM
al eens gedacht aan NERO ? Verder heb ik in mijn PC een tweede HDD die elke week de image is van mijn eerste.Als er met 1 van de HDD's wat misgaat heb ik steeds een backup.Ik heb zelfs een externe HDD van 1 TB waar ik via een backup programma ook regelmatig een backup van de data maak.Kost allemaal niets en dan heb je geen DVD's nodig.
Ik gebruik DVD's enkel als er wat moet uitgewisseld tussen andere gebruikers.Goedkoop en je kan het via post opsturen.

Nero? Had op mijn XP computer dat staan maar heb geen weet dat daar een image tool in zat, gebruikte dat toen om videofilms te monteren en te branden.

Het was tot XP, werkt niet op W8.
 

Havoc

Citaat van: janieburton op 05 oktober 2014, 15:44:59 PM
Andere vraag:

Blijkbaar ken men de nieuwe office niet meer kopen en maar enkel "huren" met een jaarlijkse verlenging.

Dit zou een trend worden bij ook beeld verwerkende software.



Klopt. Adobe Creative Suite is ook zo nu. En het zal enkel erger worden.

Kan ik je overhalen om Linux te proberen? Daar is dat allemaal geen probleem. (zijn er wel andere...) :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.


raf

microsoft wil dat al langer zo gaan doen
alle bestanden in de cloud en de rest huur je op maand/jaar basis
of het goed koper gaat worden ???? maar je hebt wel de aller nieuwste office waar je zelf maar 1/1000 e van gebruikt
ik werk nog met office 2003 en die voldoet voor mijn nog jaren

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dirver

Office 2013 is nog gewoon te koop.
Goedkoopste is zien dat je officieel avondschool volgt en dan via de school de leerlingenlicentie aanschaffen.
Volledig legaal.
Andere mogelijkheden zijn bijv. via het bedrijf waar je werkt. Die hebben mogelijks een overeenkomst met microsoft en kunnen zo aan heel goedkope werknemerlicenties geraken.
Bijv. werknemers van KBC en Imtech....
Verder mag je tot 5x Office 2013 (via Office365) installeren op je thuispc's.
Maar dan moet je wel 1x licentie Office365 hebben (of als je zoon/dochter via school een licentie Office365 heeft bijv. via het KIS-project).

Met de (model)trein was je er geweest !!

minitreintje

Citaat van: Havoc op 05 oktober 2014, 16:51:18 PM
Citaat van: janieburton op 05 oktober 2014, 15:44:59 PM
Andere vraag:

Blijkbaar ken men de nieuwe office niet meer kopen en maar enkel "huren" met een jaarlijkse verlenging.

Dit zou een trend worden bij ook beeld verwerkende software.



Klopt. Adobe Creative Suite is ook zo nu. En het zal enkel erger worden.

Kan ik je overhalen om Linux te proberen? Daar is dat allemaal geen probleem. (zijn er wel andere...) :D

Idd... OpenOffice is een prima alternatief dat ook werkt op Windows. Ik gebruik het op Linux (Ubuntu) en ben zeer tevreden van, mijn PC is een instapmoddeltje (4GB ram en i3 processor).

groeten Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

Havoc

Citaat van: dirverAndere mogelijkheden zijn bijv. via het bedrijf waar je werkt. Die hebben mogelijks een overeenkomst met microsoft en kunnen zo aan heel goedkope werknemerlicenties geraken.
Bijv. werknemers van KBC en Imtech....

Klopt en veel mensen weten niet dat hun bedrijf eigenlijk daarvoor betaalt. Ook mensen die in het onderwijs werken bvb. Ga eens horen op je IT afdeling.

Goedkoopste oplossing is nog altijd LibreOffice. En die kan veel beter dan Office met styles overweg. Ook geen probleem om pdf files te bekomen achteraf.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janieburton

Vandaag wou ik op mijn oude computer waar vroeger XP Home edition stond, die ik dan later heb vervangen door XP "professional", en waar ik nu terug XP home edition wou op plaatsen maar na een tijdje(1st maal tot na het formateren van de HD en de 2de maal juist daarvoor) kreeg ik een blauw "stop" scherm met allemaal tekst en een foutmelding.

Begrijp het niet goed XP HE stond er vroeger op en het werkte, nu kan ik die niet meer instaleren. 
 

Huugooke

Citaat van: janieburton op 12 november 2014, 17:53:08 PM
Vandaag wou ik op mijn oude computer waar vroeger XP Home edition stond, die ik dan later heb vervangen door XP "professional", en waar ik nu terug XP home edition wou op plaatsen maar na een tijdje(1st maal tot na het formateren van de HD en de 2de maal juist daarvoor) kreeg ik een blauw "stop" scherm met allemaal tekst en een foutmelding.

Begrijp het niet goed XP HE stond er vroeger op en het werkte, nu kan ik die niet meer instaleren.
begrijp zelfs niet waarom je dat zou doen :o

Stieven76

Citaat van: Huugooke op 12 november 2014, 18:40:00 PM
Citaat van: janieburton op 12 november 2014, 17:53:08 PM
Vandaag wou ik op mijn oude computer waar vroeger XP Home edition stond, die ik dan later heb vervangen door XP "professional", en waar ik nu terug XP home edition wou op plaatsen maar na een tijdje(1st maal tot na het formateren van de HD en de 2de maal juist daarvoor) kreeg ik een blauw "stop" scherm met allemaal tekst en een foutmelding.

Begrijp het niet goed XP HE stond er vroeger op en het werkte, nu kan ik die niet meer instaleren.
begrijp zelfs niet waarom je dat zou doen :o

Ik ook niet maar Janie doet wel meer computer dingen die ik niet begrijp  ;)  ;)

Als je wil weten wat het probleem is moet je de errorcode eens op internet ingeven. Dan vind je meestal wel een verklaring of een richting waar je moet zoeken..  :)

janieburton

Citaat van: Stieven76 op 12 november 2014, 20:16:47 PM
Citaat van: Huugooke op 12 november 2014, 18:40:00 PM
Citaat van: janieburton op 12 november 2014, 17:53:08 PM
Vandaag wou ik op mijn oude computer waar vroeger XP Home edition stond, die ik dan later heb vervangen door XP "professional", en waar ik nu terug XP home edition wou op plaatsen maar na een tijdje(1st maal tot na het formateren van de HD en de 2de maal juist daarvoor) kreeg ik een blauw "stop" scherm met allemaal tekst en een foutmelding.

Begrijp het niet goed XP HE stond er vroeger op en het werkte, nu kan ik die niet meer instaleren.
begrijp zelfs niet waarom je dat zou doen :o

Ik ook niet maar Janie doet wel meer computer dingen die ik niet begrijp  ;)  ;)

Als je wil weten wat het probleem is moet je de errorcode eens op internet ingeven. Dan vind je meestal wel een verklaring of een richting waar je moet zoeken..  :)

Heb een HD(geen systeem HD) met gegevens die ik toen gebruikte met mijn XP HE en die wordt niet gelezen op XP Professional, alhoewel hij aangeeft dat er gegevens opstaan (geeft aan dat er nog 50GB vrij is van de 160GB in mijn computer).