Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

De kans bestaat......

Gestart door Peter, 16 januari 2014, 13:51:49 PM

Peter

Inderdaad...
De kans bestaat, d.w.z. , ik denk er serieus over na, van al mijn modellen (62 loks,36 rijtuigen en een 40 tal goederenwagens) samen met signalen huizen enz
van de hand te doen.
De redenen zijn nogal verschillend (ouderdom, gezondheid, gewoon te uitgebreid enz.
Nee, er is nog niets beslist. Samen met de echtgenote en eventueel ook de kinderen zal er eerst nog grondig over nagedacht worden, en gaan we dat rustig overleggen.
Zal ik dan helemaal stoppen "indien" nee, zeker niet, want ik heb mijn boeken, magazines, films een paar gebouwen en enkele modellen die ik nooit zou wegdoen.

Wachten we dus maar af.  Voorlopig dus aub geen vragen via de telefoon enz.
Gewoon laten bezinken.
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Ik denk dat wij dat allemaal wel eens hebben , even geen zin meer , ik heb dit ook al mogen meemaken , maar na een paar dagen kriebelt het dan toch terug weer , dus zoals je het zelf al zei Peter , even goed laten bezinken. ;)

philippe_007

Even goed laten bezinken en zelf eens het gezonken is, dan nog eventueel alles in dozen steken, netjes opstapelen en afwachten.
Wie weet komt het virus vroeg of laat terug en dan sta je daar zonder materiaal (moest je het weggedaan hebben).
Als je na een bapaalde tijd toch het virus niet meer te pakken hebt, dan kan je nog uw materiaal van de hand doen.

Steam.N

Oei, Peter, een drastische beslissing op komst ...
Goed afwegen hoe je nu verderwil ..., en zoals Philippe zegt: niet te snel alles van de hand doen.
Je weetnooit of het virus je terug te pakken krijgt.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Peter,

even je leeftijd bekeken moet zeggen dat valt toch nog aardig mee, mits je niet echt gezondheidsproblemen hebt mag dat toch geen probleem zijn!

Mischien dit weekend (of misschien morgen)eens een flinke wandeling doen en misschien zit de zon wel uit, dat samen met de wind geeft je de gelegenheid eens flink uit te waaien (hopelijk geen regen) en dan zul je een veel klaardere kijk op te zaken hebben!

Toch maar eens laten bezakken, voor je iet wegdoet misschien eerst een korte vakantie en dat kan wonderen doen !

Groeten Peter

Snobby Crash

Peter,

Aantal geposte berichten 7498... Nog even en je zit aan de ... Misschien nu al...

Ouder worden wil niet zeggen stoppen met je passie, want eens gestopt ga je alleen maar ouder worden omdat je passie er niet meer is...

En wat denk je te krijgen voor al dat moois dat je gaat verkopen?  Alleen maar mooie herinneringen en niets tastbaar... Wel wat centjes, maar wees gerust veel brengt het niet op... En ga je daarvan beter worden op financieel gebied ?

Alles houden, eventueel en nieuwe baan beginnen, kleiner en je materiaal in een mooie vitrinekast zetten zodat je er nog heel je leven van kan genieten !!

Weet je, ik had een over over neef, die had niets, alleen een huis vol treinen... En ik denk dat die gelukkig was... Spijtig dat hij onlangs is overleden...

Geert

Dirky

'k Herken dat gevoel Peter...

Ware het niet dat ik me gebonden heb door (mini-)fabrikant te worden was ik er hoogstwaarschijnlijk ook al uitgestapt. Je begint aan dingen met veel moed en na jaren werk is er nog zoveel te doen dat je het einde niet meer ziet... En je plezier begint een sleur te worden...
Er zijn dan ook zoveel andere dingen die om je heen zijn (en komen) dat je je afvraagt waarom je nog met treintjes bezig bent... Ze zijn voor niets nodig behalve voor je EIGEN plezier...
Meteen voeg ik er ook aan toe dat dit forum vandaag ook geen steun meer geeft maar sedert het ontstaan van de babbelhoek meer succes lijkt te hebben in die rubriek dan in die rubrieken waar nog ge-modelbouwd wordt. En helaas, ook die rubrieken worden teveel besmet met priet-praat...
Ik lees nog 1 berichtje op 20 waar ik vroeger 20 berichtjes op 10 zou gelezen hebben...

Laat die toestanden van vandaag niet mee beslissen en laat het nog een beetje rusten. Je baan is te mooi om ze volledig te laten verdwijnen...

Misschien vind je dan wel een tussenoplossing...  ;) ... of de frisse moed om weer een hoek af te werken!  ;) ;) ;)






OlivierV

Denk dat we dat allemaal wel eens hebben en ipv snel een beslissing te maken zou ik alles gewoon even laten rusten. Tijd voor treinen is er altijd, wanneer het je uitkomt en er zijn wel degelijk veel belangrijker zaken in het leven dan dat. Maar ze zijn wel een veel interessanter tijdsinvulling dan bv hele dagen naar tv te zitten gapen of op de computer te zitten.

Voor het moment zou ik geen beslissing nemen, gewoon alles even laten staan en afschermen van stof. Voor het geld dat je ervan kan vangen moet je het ook niet echt doen.

Neem even een pauze zou ik zeggen, er is altijd nog later tijd om wat rond te bollen. ;)


Eerlijk gezegd denk ik er zelf ook soms aan om er volledig mee te stoppen, maar wat voor nut heeft het dan gehad dat ik afgelopen jaar zoveel materieel liggen verzamelen heb. Bewaren voor later denk ik dan, want later is er altijd tijd. Nu zijn er belangrijker zaken. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Paulogic

Peter,

Kom eens naar de volgende beurs in het Fort te Merksem. Ik zal u eens goed doen lachen en dan heb je direct weer zin  ;) :)
mvg,
Paul(ogic)

Peter

CiteerIk zal u eens goed doen lachen

Dat lachen heeft de laatste tijd een wrange nasmaak.

CiteerLaat die toestanden van vandaag niet mee beslissen en laat het nog een beetje rusten.

Maar ik denk er over na in alle rust (tijd heb ik wel)
Met vriendelijke groeten
Peter


Koen

Dag Peter,

Ook ik heb dit al meegemaakt. En nog denk ik soms "waar ben ik mee bezig?", "is dit wel zinvol", "is dit wel goed voor het gezin",...
Maar dan denk ik aan het volgende:er zijn mensen die dag in, dag uit voor TV zitten, die niets creatief doen ... hebben zij het naar hun zin? Zij hebben niets om fier over te zijn. Ze hebben niets gecreëerd (iedereen zijn keuze natuurlijk). En dan moet ik besluiten dat ik dit doe omdat ik iets wil creëren, op mijn manier, mijn eigen wereldje waarin ik de fantasie zijn gang kan laten gaan.
En ja, ik leg mijn oor bij jullie te luister, ik vraag jullie mening maar uiteindelijk moet het goed zijn voor mij. En dat heb ik geleerd van een zeer goede en wijze vriend!
Eigenlijk is het belangrijk dat je kan genieten van wat je doet. Dat je deze vragen stelt, is normaal. Dit is een onderdeel van het leven en is zeker niet slecht. Af en toe moet je jezelf en je werk in twijfel kunnen en durven trekken om dan weer verder te gaan en eventeel een en ander bij te stellen. Maar al te weinig mensen durven dit te doen.

Laat het even bezinken en als je een luisterend oor nodig hebt, geef een seintje. Je weet mij wonen.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Peter

#12
Na veel heen en weer gepraat met de echtgenote en de kinderen, alsook met dank aan de verschillende mails die ik mocht ontvangen, heb ik besloten om toch maar verder te doen, zij het in een iets langzamer tempo en een kleine inkrimping van de loks en treinstellen.

Voor de elektronika (onder mijn baan) is het nog wachten op mijn volgend oogonderzoek (3 maanden wachtijd voor een afspraak) want met mijn (oude) bril is het toch niet gemakkelijk om omhoog te kijken tegen het licht in. Maar dat komt wel weer goed.
Met vriendelijke groeten
Peter

vyncky

Citaat van: Peter op 07 februari 2014, 16:27:25 PM
Voor de elektronika (onder mijn baan) is het nog wachten op mijn volgend oogonderzoek (3 maanden wachtijd voor een afspraak) want met mijn (oude) bril is het toch niet gemakkelijk om omhoog te kijken tegen het licht in. Maar dat komt wel weer goed.
Breng zo veel mogelijk naar de zijkant van de baan, en monteer dit netjes op een houten plaatje. Zo kan je er véél gemakkelijker aan!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Kautenbach

he Peter,

Ik lees dit draadje nu pas, schrok wel ff, ook al begrijp ik je wel. Ik weet eigenlijk zo niet wat te zeggen (tikken in dit geval) behalve wat Paul ook al zei, keertje bakkie doen, dus mocht je binnenkort in Utrecht zijn..

misschien idd ff de deur van je zolder meer dicht, en andere dingen doen, mijn ervaring is dat wel weer gaat kriebelen, alhoewel mijn situatie natuurlijk niet de jouwe is, succes

Wim