Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Station " Asche aan zee"

Gestart door raf, 03 januari 2014, 13:00:38 PM

raf

patrick het zijn platen met baksteen motief die ik op elkaar moet lijmen
de stukken waar de vensters inzitten liggen iets dieper dus ik moet drie platen op elkaar lijmen om een beetje dikte te verkrijgen
maar morgen eens proberen met aceton of het wil lukken

de plaat is tamelijk dun dus ik vermoed dat jullie op de achterkant een dikker stuk plaat kleven om meer stevigte te verkrijgen van het gebouw
ik heb nog 4 mm plastiek plaat
gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Sattrickske

Ik frees m'n baksteen motiefjes zelf en dan neem ik een dikkere plaat van 2 of 3mm, zo heb ik dat probleem niet.
Maar als je de platen uit de winkel gebruikt, dan zijn die inderdaad dunner en dan je inderdaad best een andere, goedkopere vlakke plaat ertegen lijmen.

raf

de lantaarn paal is klaar om geprint te worden alsook de omheining
niet gemakkelijk geweest hoor maar het is gelukt



als dit goed geprint is geworden in abs dan alles naar shapeway en laten printen in een beter materiaal
want abs kan op deze schaal die kleine details niet zo goed weer geven
maar we zien wel wat het word

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

ik ben begonnen aan de loods

het werken met de styreen heeft zo zijn voordelen tegen over gegoten platen
het is wel wat dun en dat moet ik dus nog gewoon worden maar het werken er mee geeft wel voldoening.
of ik Jean zijn kwaliteit kan gelijkaarden ????denk het niet maar ik probeer in de buurt te komen
en dat is voor mij al heel wat
mijn eerste echte scratche building gebouw en dan meteen nog een groot ook nog
maar ik hoop dat mijn ervaring met het bouwen van boten mij komt helpen
dit is de kant met de twee poorten en daar zit enorm veel tierlantijntjes op
er moet nog een tweede laag bakstenen op komen maar die is in de maak
dan ook nog een cirkel van steentjes die ik allemaal als losse steentjes ga zetten
de boog boven de poorten word ook uit losse stenen gemaakt en ik hoop dat ik ze niet dunner moet gaan schuren dan ze nu reeds zijn
ik hoor het wel van jullie
want liever nu commentaar nu dat er nog iets aan te doen is dan later als het afgewerkt is.
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

Raf, kun je je volgende foto's wat groter maken?
Dan zien we de details beter.
Veel succes met dit gebouw !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

#515
iets groter LOl normaal vragen ze om ze kleiner te maken maar hier is hij dan



gr raf ps de foto van de loods heb ik niet groter denk ik
op de foto klikken dan word de foto nog groter maar niet scherper
word tijd dat ik een nieuwe camera koop
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Sattrickske

Is die boog gemaakt met losse steentjes? Ik zou eerder een boog uitsnijden en stenen erin krassen ipv losse steentjes (als dat zo is)...
't ziet er in elk geval al niet slecht uit; juist met de precisie aan de rechterkant van de dakpunt schort wat, of was het de bedoeling dat je wat te kort uitkomt (kan ook aan de foto liggen)?

raf

patrick daar komt nog een laagje over heen dat net zo gekarteld is al wat nu reeds geplaatst is .
de muur moet dus nog 1 laag dikker worden op die plaats.zie foto van het echte gebouw.
de nok kan zijn dat het wat te kort komt maar dat is als het klaar is maar 1 steen die ik dan met putty moet bij plamuren.
ik moet echt uit passen met de stukjes omdat ik maar 1 plaat heb waar ik het hele gebouw moet mee maken
dus echt elk stukje ga ik moeten gebruiken.
hoe bedoel je met die losse bakstenen en dan inkrassen ????
is er ergens een voorbeeldje tevinden op het forum
het is plaat die reeds voor gevormde bakstenen heeft ik zie dus niet hoe je het kunt inkrassen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Sattrickske

Dat verklaart veel.  Dus vergeet m'n opmerking over het niet goed aansluiten...

De gebogen rij stenen boven de linkerpoort: heb je die steentje per steentje aangebracht?  Op de foto lijkt het steentje per steentje.
Wat ik bedoel met inkrassen is: je gebruikt een effen plaat styreen waar je de boog uitsnijdt uit één stuk.  Daarna kras je met een stalen punt (of de achterkant van je cutter) de voegen van de stenen erin.  Daarna lijm je de boog uit één stuk bovenop je gevelplaat.  Dat werkt veel eenvoudiger denk ik.
voorbeeldje en videoke (is pas interessant vanaf de 3e minuut)

Op een plaat waar het baksteen patroon al in zit gaat dit natuurlijk niet lukken.  Voor de krastechniek heb je een effen, simpele plaat nodig.

raf

hallo patrick

ja de stenen zijn een voor een aangebracht
normaal liggen de stenen gelijk met de rest van de muur en nu liggen ze der boven op
dus als ik het goed begrijp zou ik dus de boog moeten uitsnijden
dan een vlakke plaat nemen en daar de stenen in krassen en dit stukje terug lijmen in de muur
dat gaan we dan eens voorzichtig proberen op een afval stukje
anders maak ik een stukje (boogje )en giet daar in hars stukjes van dan zijn ze allemaal het zelfde
want ik heb er buiten deze twee nog 8 nodig voor de zijkant
straks eens proberen

gr raf en bedankt
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

zo een nieuw boogje gemaakt
ik heb de boog iets hoger gemaakt want de poort mot er nog onder kunnen en er dan een boogje met steentjes ingezet
niet gemakkelijk om dit allemaal sluitend te krijgen maar ik heb het oude laten staan om het verschil te kunnen zien
maar het sluit perfect aan en morgen als de endfest in de naad is gelopen hoop ik dat het goed gelukt is
ik heb geen stukjes over om het opnieuw te gaan doen.

laat maar horen wat jullie der van vinden
als deze techniek goed is dan moet ik nu nog 17 van deze boogjes gaan maken waar van 16 die iets kleiner zijn
niet eenvoudig hoor

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

ps door op de foto te klikken krijg je een grote foto en links moet ik het hoekje nog bij werken
maar dit doe ik eerst als de endfest is uitgehard anders bestaat de kans dat het terug los komt

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

Raf, dit tweede boogje is prima !
Regelmatige steentjes, en mooi aangewerkt !
Een hele verbetering tov het eerste  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

ja Jean da was zweten hoor toen ik het mes in die muur moest zetten
amaj want ik heb geen extra materiaal en dan valt de bouw stil en das niet de bedoeling
nu na het andere boogje kijken hoe het uitdraait met de bakstenen boven het boogje of die zijn blijven staan
endfest is een lopende lijm die tijdens het uitharden zeer lopend word en hopelijk lopen de voegen niet vol
want dat ga je anders zien tijdens het schilderen .
dus morgen ander boogje en dan overmorgen als het lukt een laagje verf er op
eerst de voegen en dan dry brushen met rood voor de stenen

dacht ik toch bij mezelf

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

Eerst voegen (volledig schilderen, en met een droog papiertje de verf op de bakstenen wegvegen als de verf begint te drogen).
Daarna de bakstenen een kleurtje geven (drybrushen).
Zo heb ik het toch op mijn gebouwen gedaan, en meestal lukt dat prima.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }