Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Station " Asche aan zee"

Gestart door raf, 03 januari 2014, 13:00:38 PM

raf

Hallo

Dat zijn hele rare rails die aan gekomen waren.
Holle ronde rails met een pinnetje waarmee ze in elkaar pakken.
Wonder boven wonder rijd de TGV er goed op en geven ze goed contact.
Daar ze alleen voor in de tunnel bedoelt waren zijn ze dus wel bruikbaar.
Voor ergens anders zou het een mis koop geweest zijn.
Van welk merk ze zijn ???? maar ze doen het dus dat is ook weer opgelost.
Voor de rest weer een 5 meter rails gelegd en wat triplex voor de hellingen gezaagd.
Nu straks nog een binnen bochtje zagen en dan is die modulle weer voor 80% van sporen voorzien.
Dan een rek afbreken en op naar de volgende bak.
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

modelbaanHO

Heel lang geleden (toen de dieren nog spraken) had Fleischmann zulke rails in zijn programma.
Het waren holle blikken rails op een kartonnen ondergrond die in de vorm van biels was gesneden.
De eerste treintafel van mijn vader was met deze rails gebouwd.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

marc goovaerts

Idem. Kan iemand die nog gebruiken ?

raf

Hallo

Alle twee verkeerd.
Op de enige wissel die er bij was heb ik gevonden dat het piko rails zijn.
op de gewone rails staat gewoon een cijfer (BV 880).
Onder het woord piko staat een embleempje (ovaal met een paar wieltjes onder).
Maar ge moet begot heel goeie ogen hebben om dat te kunnen zien .

De biels zijn dus van kunststof .
groeten raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel

Ze waren indertijd bij Piko precies nog zo dom niet,raillassen binnenin de rails,dus onzichtbaar 8)

;)

raf

verdekke nu heb ik een pak voegvulling en dat droogt niet zoals gips
Dat gaat uren duren voor ik een paar muur delen gegoten heb.
Voor het bovenste spoor ga ik een dubbel portaal maken .
Ik vind dat mooier dan een tunnelingang als je dan de treinen daar nog zo door ziet rijden.
En dan ziet het niet zo uit als een tunnel en kan wat mooier in het landschap verwerkt worden .
Dus nu maar wachten tot de boel uitgehard is .
Het is wel steviger dan gewoon gips maar of dit noodzaak is dat zien we dan wel weer.

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

Citaat van: raf op 26 februari 2014, 16:40:16 PM
verdekke nu heb ik een pak voegvulling en dat droogt niet zoals gips
Dat gaat uren duren voor ik een paar muur delen gegoten heb.
Voor het bovenste spoor ga ik een dubbel portaal maken .
Ik vind dat mooier dan een tunnelingang als je dan de treinen daar nog zo door ziet rijden.
En dan ziet het niet zo uit als een tunnel en kan wat mooier in het landschap verwerkt worden .
Dus nu maar wachten tot de boel uitgehard is .
Het is wel steviger dan gewoon gips maar of dit noodzaak is dat zien we dan wel weer.

gr raf
Is zelfs veel brosser dan gips. Weet niet of je het zelfs gaat kunnen gebruiken voor muurdelen. Hou ons op de hoogte
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

raf

Hallo

na een nachtje drogen nog steeds nat en niet bruikbaar.
Dus nee het is niet bruikbaar voor delen te gieten.
ik gebruik het wel om over gipsverband heen te zetten op het landschap en daar werkt het dus wel.
Ik denk dat het alleen in dunne lagen bruikbaar is.
seffens een zakje knauf mee nemen dat is wel sterk genoeg.
Dus seffens de mallen uitspoelen en klaarmaken voor de knauf
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Gerolf

Ik gebruik "fijne plaaster" van de bouwmarkt.
Klassieke "Knauf" is naar mijn mening niet glad genoeg.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

chef garde

Knauf heeft veel producten.  Misschien eens proberen met "Fix & Finish" van Knauf. 

Dat is een fijne plaaster die gebruikt wordt als afwerkingslaag bij 2-lagige binnenbepleistering, maar die evengoed kan dienen om te verlijmen.  Eigenlijk is het een soort plaasterlijm. 

Eerst water, de rest komt later!  Potje nemen en 1/3 water ingieten.  Fix en Finish toevoegen en een 2-tal minuutjes wachten, daarna stevig mixen en opensmeren.

raf

Hallo

Nu eerst wachten tot de delen uitgehard zijn en dan zullen we zien wat het geworden is.
Als het inderdaad veel te grof is dan kan ik nog altijd eerst een laagje houtlijm spuiten voor ik aan het verven ga.
De eerste laag verf zet ik zowiezo steeds met lijm vermengt om het opzuigen door het gips tegen te gaan.

Gewoon mee wachten met mij LOL.

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Stieven76

Fix & Finish" van Knauf is eigenlijk maar geschikt om te gebruiken tot een mm of 2. Het is een finish laag, als je dikker gaat kan het barsten. Dat heb ik zelf ondervonden tijdens de werken aan onze berging. Dus wel niet modelspoor gerelateerd  ;D

raf

Hallo

het gieten schiet dus voor geen meter op
er is geen gips meer te verkrijgen hier tot de nieuwe lading binnen komt
knauf wil ook al niet goed werken dus een groot probleem
want verder bouwen zonder de muur delen is eigenlijk geen optie

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirkh

Hoi Raf,

zelf gebruik ik gyproc plamuur , niet teveel water en dan droogt die in ongeveer een nacht.
Is ook vrij stevig en fijn van structuur.


raf

Hallo

nog steeds aan het drogen en hopelijk morgen een plaatje klaar
dan kan ik toch reeds beginnen met deze te plaatsen
al gaat het dan wel zeer langzaam gaan.
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.