Danstent

Gestart door DelticPower, 11 december 2013, 20:14:30 PM

DelticPower

Hallo, geinspireerd door Gerolf zijn spiegeltent heb ik een bouwpakket van Faller gevonden met bewegende dansers. Omdat er natuurlijk op muziek gedanst moet worden loop ik met plannen om er een Decap orgel in te plaatsen. Mijn keus is voorlopig gevallen op het robotorgel dat in Hilvarenbeek in het Dansantmuseum staat. Hoewel de schrik om mijn hart slaat bij de gedachte van de grootte van de robots, en dat de saxofonist moet kunnen gaan staan.



Heb intussen maar vast wat onderdelen besteld. Mocht ik het niet voor elkaar krijgen, dan overweeg ik het orgel te filmen en het filmpje met muziek op een mp4 speler te zetten en deze in te bouwen. Door de ramen lijkt het dan misschien wel wat.

Groeten Jan

Dirky

leuke uitdaging!

... en merknamen moet je echt niet verbergen hoor! We kennen hier allemaal Faller... ;) en alle merken passeren hier wel eens de revue!

DelticPower

Hallo Dirky, maar meteen verandert. Was ook onlogisch, Faller een beetje verbergen en Decap open en bloot.  :D

Groeten Jan

Steam.N

Leuk onderwerp !
Succes met de uitvoering !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

... en zeggen dat ik een Decap overwogen heb ik mijn danstent  :D
Waarom niet gedaan? Nauwelijks zichtbaar door de raampjes van de spiegeltent.
... maar misschien maak ik me ooit wel een 14-billekes-achtig baancafé  ;)

In elk geval veel succes met ontwerp en bouw !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DelticPower

#5
Hoi Gerolf:
Citeer... maar misschien maak ik me ooit wel een 14-billekes-achtig baancafé 
Dan is hier een afbeelding voor de ramen:
foto moet nog wel iets bewerkt worden in de hoeken. (iets lichter) Origineel te vinden in Dansantmuseum Hilvarenbeek. De ultieme hangplek voor ouderen. ;D ;D



De uitbater wilde alle zeven dochters levensgroot de can-can  dansend op de raam, maar het bleek dat dan de gehele voorkant van het cafe te klein was. :D  :D  Daarom maar een gestylde uitvoering. 

Groeten Jan

erik50

De 14 Billekens uit zandhoven.
Ik vroeg me al af waar ze gebleven waren. ;D
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.