Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

De stoomcentrale van Gent-Zuid

Gestart door Val-Rikard, 28 november 2013, 19:51:07 PM

philippe_007


railrunner

Ziet er heel interessant uit!  Weer een draadje om te volgen.

Val-Rikard

Citaat van: marc goovaerts op 28 november 2013, 23:50:18 PM
Je zult er trouwens nog veel krijgen...
Het is wel een heel mooi en sfeervol gebouw. Wordt het onderdeel van een (mini-) baantje ?
Eerlijk gezegd, je mag de beelden rustig 600 à 800 pixels groot op het forum zetten hoor. Is handiger dan telkens klikken.

Ik probeer de afbeelding groter te maken. Het gebouw is een deel van de clubbaan in opbouw ( station Gent- Zuid).

Val-Rikard









Zo ik denk dat dit beter is, veel kijkgenot.


Steam.N

Een knappe machine, Rik.
Ik begrijp absoluut de drang om die te bouwen.  (geldt trouwens voor het hele gebouw)
Ga je die machine werkend maken?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Val-Rikard

 
Citaat van: Steam.N op 29 november 2013, 20:40:23 PM
Een knappe machine, Rik.
Ik begrijp absoluut de drang om die te bouwen.  (geldt trouwens voor het hele gebouw)
Ga je die machine werkend maken?

Ik ga de vliegwielen doen draaien met elk een afzonderlijke motor, het model van de stoommachine zelf zal statisch zijn. Zo goed als alle bewegende delen zaten namelijk in een behuizing. Van buitenaf zal het hoofdzakelijk het vliegwiel zijn dat je zal zien draaien. Op het eerste vooraanzicht kan je zien hoe je het vliegwiel zal te zien krijgen. ;) :)

railrunner

Op mijn werk vertelden mijn oudere collega's steeds over stoompompen en het pomphuis, wat afgebroken was alvorens ik er kwam werken.  Dus nooit heb ik iets dergelijks gezien, maar dit projectje gaat daar nu verandering in brengen, vermoed ik.  Tekeningen geven alvast een goed idee!

DelticPower

Hallo Rik, een mooi project, wil dit blijven volgen. Veel succes.

Groeten Jan