Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Reeks 55 spoor 0

Gestart door Kris, 21 november 2013, 20:51:58 PM

conducteur

Als beginnend cnc-frezer volg ik ook.
Als je meerdere stukken wil frezen, Kris, gebruik je daar een tooltje voor om de stukken te nesten, of doe je dat handmatig?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Kris

Rian,

De stukken nest ik handmatig , zo veel mogelijk in elkaar plooien , en voldoende afstand voor de frees

Kris

conducteur

Dat dacht ik al, heb nog geen degelijke tools gevonden, geschikt voor de hobbyist. De meeste kosten veel geld...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Metpetergaathetbeter

wat is te nesten ? 
Groeten Peter ;)

Kris

#34
hallo,
Nesten is uw onderdelen zo rangschikken op uw plaat ( voor het frezen) dat u minimaal verlies hebt
We hebben nu ook geen tientallen onderdelen die we tegelijk uit dezelfde plaat (dikte) halen dus nesten is niet echt gebruikelijk


Kris

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Kris op 19 januari 2014, 22:14:05 PM

Nesten is uw onderdelen zo rangschikken op uw plaat ( voor het frezen) dat u minimaal verlies hebt

wel leuk als je weet waarover het gaat als prof of beginneling , maar als leek is zo'n "zal het maar vakterm" noemen niet altijd 100% juist te begrijpen vandaar mijn vraag, misschien dat jullie daar mee rekening  houden ? ??? ::) ;)

alvast dank groeten Peter ;)

Kris

#36
Hallo Peter,
Nesten wordt in de metaalindustrie veel toegepast , voor onze hobby niet gebruikelijk , het zijn inderdaad uitdrukkingen die wat vreemd moeten overkomen als je er niet thuis bent in die systemen ,
Ik weet er ook niet zo dadelijk een ander woord

Voorbeeld
http://www.maxxcam.com/

Kris

Metpetergaathetbeter

Waarvoor dank Kris  :)

PS rangschikken ? :-\

Kris

#38
Hallo,

Weer een stukje verder ,



Met zijn Ho broer


Kris

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Prachtige uitvoering, Kris !  8)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

argilla

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Kautenbach


Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Kris

Hallo,
Nog een kleine update , zijventilatie en uitlaatpijpjes gemaakt


Kris