Reeks 55 spoor 0

Gestart door Kris, 21 november 2013, 20:51:58 PM

railrunner

Kris,

Ook ik ben onder de indruk van je kunsten.  Knap man!

Aan de print te zien, niet afgedrukt via Shapeways, want ik zie niet direct 'suikerklontjesstructuur'.  Waar heb je ze laten printen mag ik curieus zijn?

Steam.N

Kris, zeer knap !
Ik heb het deze voormiddag in handen gehad: prachtige realisatie !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kris

Jim,
De kop is geprint bij Materialise , met de SLA techniek , wel nog wat bijgeschuurd (niet veel) en in de primer gezet

Jean,
Het was aangenaam u te ontmoeten , zo zie je ook nog eens mensen die men enkel via het forum kent

Kris

Kris

Hallo,
Ondertussen is het onderstel in de testfase , er moeten wel nog details opkomen , gaat vlot door de bochten en rijdt soepel , behalve op zeer lage snelheid
zijn de instellingen van de decoder nog niet goed , tussen 0-en rijtrap 4 schokt de trein , met als gevolg dat de trein een schok heeft bij het starten en een schok bij het stoppen , ( als de sturing van 0 naar 4 gaat en omgekeerd ) aan de overbrenging ligt het niet , zeer soepel , mogelijks heeft het te maken met het feit dat de aandrijving door 2 motoren gebeurt , iemand ervaring?



met de voorlopige koppen er eens opgeplaatst



Kris

Peter

Ziet er al super uit Kris
Met vriendelijke groeten
Peter

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

evan

Hoi Kris,

Knappe lok tot nu toe!

We zijn benieuwd naar je vervolg.

Wat de instellingen van je decoder betreft:

Ik heb dit ook al gehad dat een lok bij traag rijden en dan stoppen ineens een "stootje" krijgt.

Ik heb dit verholpen met de regelinvloed te minderen van de decoder naar de motor toe.

Bij ESU is dit via CV 56.  Je kan deze stapsgewijs minderen en dan zou het euvel moeten opgelost zijn.  Zo niet is er nog wat anders aan de hand.

De cv's 54 en 55 dragen hier ook toe bij.

CV 54:  Hoe hoger de waarde (max 255) hoe groter de regelinvloed
CV 55:  Hoe groter de motor of vliegwiel des te lager de waarde  0-255

Ik zou zeggen:  Lees even de standaard waarden uit en schrijf deze op in geval van... Probeer dan stapsgewijs te regelen tot een gewenst resultaat. 

Succes!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steven123

Knap werk manne, ben benieuwd naar het vervolg  ;)
Succes!
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Kris

Hallo,
Evan, na wat getest is het gelukt om hem te laten starten en stoppen zonder schokken met de door u opgegeven cv's kan nu zeer traag rijden
Nog een update:
Middenstuk gemaakt , neuzen zijn nog voorlopige stukken nog heel veel stukjes te maken






De onderkant :


Kris

Michiel

Nu ik die schuifmaat erbij zie liggen, valt het op hoe enorm groot de loc eigelijk is! Of heb je een uitzonderlijk klein schuifmaatje?  ;D

Erg strak en netjes gebouwd tot nu toe.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Kris

Hallo Michel,
Is ongeveer 45 cm lang en ongeveer 2,6kg ja "iets groter dan N"  ;)
Kris

Metpetergaathetbeter

om jaloers op te worden dit te kunnen ! ;)
Groeten Peter ;)

Steam.N

Het blijft indrukwekkend !
Knap, Kris :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Knappe vordering, Kris. Ik volg dit project nog steeds  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

wordt inderdaad weer een meesterwerkje... ;)