Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Belgacrom TV

Gestart door conducteur, 13 november 2013, 23:05:47 PM

dani

en afgelopen zomer hebben ze een paar  schokkende ontdekkingen gedaan :

1) een tuinslang kan je ook oprollen om te vervoeren !   Alle Doe-Het-Zelvers hebben hun kamion verkocht en een bestelwagen aangeschaft
2) konijnenpijpen is GEEN werkwoord....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

janieburton

Citaat van: dani op 15 november 2013, 14:38:08 PM
en afgelopen zomer hebben ze een paar  schokkende ontdekkingen gedaan :

1) een tuinslang kan je ook oprollen om te vervoeren !   Alle Doe-Het-Zelvers hebben hun kamion verkocht en een bestelwagen aangeschaft
2) konijnenpijpen is GEEN werkwoord....

:D :D :D :D :D

Al bij al voor mij blijft het Chinees, heb ook een B box en krijg deze niet aangesloten op mijn computer(hij was aangesloten en werkte perfect met XP) tot ik een mijn XP opnieuw heb geïnstalleerd; nu vind mijn computer wel mijn B Box maar verder gebeurt er niets hij wil de "hardware" niet instaleren; ik werk terug met mijn oude modem.

In elk geval moet er mee toch naar "computerdokter" want er zijn terug problemen opgedoken.

BTW: hoe kan men opnemen op een harddisk of usb stick van Belgacom TV of Telenet om het later op DVD te zetten?(wettelijk toegelaten om een copie te maken voor eigen gebruik daar we auteursrechten betalen)
 

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

janieburton

Citaat van: conducteur op 19 november 2013, 18:46:42 PM
@Janie: niet mogelijk :-[

Ook niet gewoon het signaal dat naar de TV gaat via een DVD recorder laten gaan?

Volgens iemand die Belgacom TV heeft is er een usb uitgang op de decoder.

Zou wel Digitale TV willen maar als ik niet kan opnemen ben ik niet geïnteresseerd.
 

Snobby Crash

Heb ook belgacom internet... Enkele maanden geleden werkte het ook heel traag...

Bel gewoon even naar belgacom, via de telefoon kan de operator van belgacom je verbinding en modem testen...

Bij mij bleek dat mijn modem traag was en verouderd, de dag nadien mocht ik een nieuwe ophalen in een belgacom winkel...

Heb nu heel snel, en overa, zelfs op zolder perfect en snel internet...

Geert

argilla

#20
Citaat van: janieburton op 19 november 2013, 21:21:32 PM
Citaat van: conducteur op 19 november 2013, 18:46:42 PM
@Janie: niet mogelijk :-[

Ook niet gewoon het signaal dat naar de TV gaat via een DVD recorder laten gaan?

Volgens iemand die Belgacom TV heeft is er een usb uitgang op de decoder.

Zou wel Digitale TV willen maar als ik niet kan opnemen ben ik niet geïnteresseerd.


Ik heb een decoder van de nieuwe generatie. Maar ook dan moet je nog zelf regelmatig "updaten" . Zij doen dat ook wel voor U hoor maar je merkt toch dat na een tijdje je beter zelf kan gaan updaten. Het spul vertraagd , en dan is het tijd.


De USB is gewoon een USB poort dwz je kan er "iets" aan opladen bv een looplichtje dat ook een USB poort heeft. Je kan er geen data stick in steken en bv films "downloaden" Dat zou te gemakkelijk zijn en is gedaan om geen auteurs rechten te ontduiken of illegale downloads te hebben. Staat trouwens in de handleiding.


De Laptops gaan via WiFi. Maar ook dan heb ik 20meter verder geen ontvangst meer op de treinenzolder. Dus een router tussen gezet gehaald bij de Tones in Heist-op-den-Berg doet wat moet.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

janieburton

Dat begrijp ik dat men illegale downloads wil tegen gaan maar het auteursrecht laat toe om een kopie te maken voor eigen gebruik .

Men betaald ook een kleine extra som voor het auteursrecht (en nog iets, de naam ontglipt me) bij aankoop van blanco CD's, Dvd's, enz....

Al ik het dan begrijp dan kan men ook geen nieuws uitzending meer opnemen.
 

argilla

Citaat van: janieburton op 20 november 2013, 09:05:57 AM
Dat begrijp ik dat men illegale downloads wil tegen gaan maar het auteursrecht laat toe om een kopie te maken voor eigen gebruik .

Men betaald ook een kleine extra som voor het auteursrecht (en nog iets, de naam ontglipt me) bij aankoop van blanco CD's, Dvd's, enz....

Al ik het dan begrijp dan kan men ook geen nieuws uitzending meer opnemen.


het probleem zit niet zozeer voor "eigen" gebruik maar ......men wil voorkomen dat mensen voor "eigen bebruik" films gaan downloaden en dan copieeen ( illegaal) gaan maken en verder tegen een "vrienden prijsje" gaan verspreiden. Daar ziet men problemen
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Stieven76

Ik snap je probleem niet goed janie.
Je kan toch perfect met digitale tv, van zowel Belgacom als Telenet alles opnemen en later terug bekijken. Een aantal gemiste programma's kan je zelfs gratis opvragen, zoals bv het nieuws.
Enkel op een dvd of usb zetten kan niet.
Als je dat perse wil doen moet je een TV kaart met tuner in je pc steken en dan kan je dat in principe wel. Ik heb het al gezien bij een kennis, maar de details weet ik niet.


En ivm je Bbox. Heb je de ethernet kabel wel in de juiste poort gestoken? Ik dacht dat de poorten voor TV en internet verschillend zijn. Check je configuratie van de modem eens: http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/10324


Stieven

argilla

Je kan wel Steven, en nu spreek ik even persoonlijk, als en indien als op je TV meedere poorten hebt zoals bv  bij mij USB ( 3x) en HDmi(2x) poorten en een deel card slots  hebt,  je laptop hierop aansluiten en dan via je lap de film opnemen. Dat kan .
Via je decoder opnemen buiten uitgesteld kijken en opnemen van de decoder zelf. Uiteraard. Maar dan kan je nog als je deze afspeelt  nadien via je laptop opnemen en je kan dan de reclame doorspoelen.
Maar dit als echt kwade bedoelingen hebt buiten je huiskring natuurlijk.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

janieburton

Citaat van: Stieven76 op 20 november 2013, 10:54:30 AM
Ik snap je probleem niet goed janie.
Je kan toch perfect met digitale tv, van zowel Belgacom als Telenet alles opnemen en later terug bekijken. Een aantal gemiste programma's kan je zelfs gratis opvragen, zoals bv het nieuws.
Enkel op een dvd of usb zetten kan niet.
Als je dat perse wil doen moet je een TV kaart met tuner in je pc steken en dan kan je dat in principe wel. Ik heb het al gezien bij een kennis, maar de details weet ik niet.


En ivm je Bbox. Heb je de ethernet kabel wel in de juiste poort gestoken? Ik dacht dat de poorten voor TV en internet verschillend zijn. Check je configuratie van de modem eens: http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/10324


Stieven

Ik wil programma's(van de BBC) en films opnemen op dvd en deze bewaren voor later; ik ben al tevreden als ik ze zou kunnen opnemen in analoge mode

Zolang ik niet zeker weet of het mogelijk is op een dvd recorderprogramma's op te nemen  stap ik nog niet over op digitale TV
 

Rangeerduivel

Janie,
Het op deze manier opnemen van programma's(op DVD) gaat men volgens mij NOOIT toelaten,aangezien men daar dan weinig of geen kontrole heeft op auteursrechten e.d.
Het opnemen van fims en andere is alleen mogelijk op een decoder met opnamefunktie,maar kunnen enkel bewaard worden voor gebruik in huiselijke kring,en op geen enkele manier verspreid,verhuurd of verkocht worden,wat trouwens ook bij wet verboden is.
Dit staat in elk digitale TVkontract.Zij het nu van Telenet of Belgacom,de wet is er voor iedereen!

Je zal het nog een tijdje analoog moeten doen...

;)

janieburton

#27
Citaat van: Rangeerduivel op 20 november 2013, 13:01:02 PM
Janie,
Het op deze manier opnemen van programma's(op DVD) gaat men volgens mij NOOIT toelaten,aangezien men daar dan weinig of geen kontrole heeft op auteursrechten e.d.
Het opnemen van fims en andere is alleen mogelijk op een decoder met opnamefunktie,maar kunnen enkel bewaard worden voor gebruik in huiselijke kring,en op geen enkele manier verspreid,verhuurd of verkocht worden,wat trouwens ook bij wet verboden is.
Dit staat in elk digitale TVkontract.Zij het nu van Telenet of Belgacom,de wet is er voor iedereen!

Je zal het nog een tijdje analoog moeten doen...

;)

Ik ben goed bekend met de auteurswetgeving, en illegaal verhuren, verspreiden en verkopen is bij wet verboden maar de auteurswetgeving(grotendeels beheerd door SABAM)  laat toe om een programma/film op te nemen op een dvd, cd, magnetische drager voor eigen gebruik. Om die reden(het recht op een kopie voor eigen gebruik) is er ook een soort "taks"(ik ben de juiste benaming vergeten) gekomen die men betaald als men dvd's, cd's en magnetische dragers aankoopt.

BTW weet dat u als u een dvd's en cd's( en als ik me niet vergis ook op SD en dergelijke kaarten voor video camera's en fototoestellen) koopt waar u uw eigen gemaakte trein/vakantie filmen en foto's op plaatst dat u "een soort auteursrecht" betaald voor iets wat u zelf maakt namelijk vakantie filmen en foto's van uzelf en je gezin, ttz u betaald auteursrecht aan uzelf maar u krijgt geen auteursrecht uitbetaald

Bij "consumer" cd recorders kan men een muziek cd  opnemen maar dan is dat in analoge mode.

Ik heb nog steeds een oude CRT TV(gewone beeldbuis TV) zonder digitale ingang zodat ik ook een omvormer zou moeten hebben van digitaal naar analoog signaal voor mijn TV.
 

Stieven76

CiteerIk heb nog steeds een oude CRT TV(gewone beeldbuis TV) zonder digitale ingang zodat ik ook een omvormer zou moeten hebben van digitaal naar analoog signaal voor mijn TV.


Wij hebben ook nog zo'n TV en onze digicorder van Telenet is daar gewoon via de scart op aangesloten, dus dat is geen probleem.


En ivm die kopie voor eigen gebruik, geldt dat niet alleen voor zaken die je zelf eerst aangekocht hebt? Zoals bv een copy van een originele muziek cd, om bv de originele cd niet te beschadigen of tegen diefstal uit de wagen.. Enfin, dat dacht ik toch al vraag ik me wel af hoeveel er dit zou doen..
Zomaar programma's en series van op de TV op een dvd branden gaan ze toch niet graag hebben denk ik..


En om een deftige en volledige uitleg te krijgen, ga eens langs bij een Belgacom of Telenet winkel. Daar kan je terecht met al je vragen en heb je ook ineens een goed antwoord  ;)


bellejt

Janie ,als je programma's van de BBC wil bewaren dan schaf je toch gewoon een satelietinstallatie aan met een decoder met harde schijf en ethernet verbinding.Dat doe ik hier al jaren voor de reeksen over treinen op de BBC , ITV en Duitse posten.Die zitten vrij op sat.Met een eenvoudig FTP programma zet je die dan gewoon naar DVD of CD.