Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Kerstdiorama. (schaal N)

Gestart door PietB, 10 oktober 2013, 22:23:18 PM

Jefftrack

Als ik het goed heb begrepen bent u woonachtig in Hoofddorp en deze baan is van de Modelspoorgroep Haarlemmermeer. U kunt een keer langs komen op een clubavond en een lekker kopje koffie of thee meedrinken terwijl we over de hobby praten en de baan bezichtigen.

De clubavonden zijn aan de Nieuweweg in Hoofddorp bij de woonvoorziening van Ons Tweede Thuis.

Als u een keer langs wil komen laat dat dan even weten per PB dan spreken we even af.

Jeffrey

dani

Citaat van: bossie op 31 oktober 2013, 13:00:09 PM
Nooit geweten dat jij ook spoor N had Dani?
Meer dan een jaar geleden kocht ik eens een lotje N spoor.  Een deel daarvan is inmiddels weer de deur uit maar ik heb nog wel genoeg over om een leuk baantje mee te bouwen en daar een 3-a 4-tal leuke treintjes/sleepjes te laten op rijden.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Citaat van: Jefftrack op 31 oktober 2013, 13:08:35 PM
Als u een keer langs wil komen laat dat dan even weten per PB dan spreken we even af.
Hoi Jeffrey,
Zou je mij aub geen u willen noemen, dat maakt me zo oud.
En iedereen hier op het forum zegt gewoon jij, jou en Piet tegen mij.

Citaat van: Jefftrack op 31 oktober 2013, 13:08:35 PM
De clubavonden zijn aan de Nieuweweg in Hoofddorp bij de woonvoorziening van Ons Tweede Thuis.
Is dat naast het Rode Kruis gebouw, of bij de FBK hal?

grt Piet.

Jefftrack

Klopt het is naast het rodekruis gebouw.

Jeffrey

PietB

Zo even een update



Vandaag wat scenery bouwpakketjes gekocht, voor het diorama.
Een paar huisjes een, een hotelletje, een kerk met pastorie (het is tenslotte kerst), wat tunnelportalen en strooisneeuw met glitertjes

En nu plakken!
grt Piet.

doomslu

We kijken er naar uit, Piet. Je hebt nog 50 dagen. Dat moet lukken.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PietB

Ja dat is waar Luc die 50 dagen, maar ik ben toch maar begonnen met de plastic modelbouw.

Na een uurtje noest doorbouwen stond dit gereed op de snijmat.

Ik blijf er bij, ik ben te uitbundig gebouwd voor schaal N.
Maar over het resultaat ben ik gematigd tevreden.
En mijn respect voor de bouwkunsten van Jean Turnhout NEEB worden steeds groter.

grt Piet.

Steam.N

#22
Laat me niet blozen, Piet :  het zijn ook maar stukjes styreen  ;)
Nog enkele dagen, en ik kan me terug uitleven ...

Benieuwd hoe je N-baantje er gaat uitzien  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

dani

goed begonnen is .......     inderdaad.   niet slecht !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Michiel

Piet, dat ziet er alvast erg netjes uit, hoor. Ga je er nog met borstel en verf tegenaan? Want zo in plastiekglans zien ze er nog erg sip uit. Al is het louter een wash met sterk verdunde zwarte verf, en een voorzichtige brushing met lichtgrijs. Dat maakt een hemelsgroot verschil. En waarschijnlijk komt dan later sneeuw op daken en vensterbanken? Trouwens, ik vermoed dat je binnenverlichting gaat plaatsen (kerst, lichtjes,...). Heb je de muren en daken lichtdicht gemaakt?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PietB

#25
Hoi Michiel,
Ja ze zijn lichtdicht, althans er zijn papieren zwarte interieuren meegeleverd, die zal ik op de naden nog even zwart moeten maken.
En de plasticglans van de daken, dat komt in orde als er sneeuw op de daken ligt.
Dan is die ook niet meer zichtbaar, de wanden wil ik met washen met verdunde zwarte AquaColor van Revell.

@Jean, ja dat kun je wel zeggen maar ik vind het 'Hors categorie' wat jij met syreen doet.
En dan zeker op die schaal, geldt trouwens ook voor Peter met zijn station Sint-Niklaas.
Ik vind dat de meest ultieme vorm van modelbouw.

@Dani, Ja het begint nu echt vorm aan te nemen.

grt Piet.

PietB

Zo de eerste sneuw is gevallen.


Alleen nog maar op de daken, als experiment om te kijken hoe het strooisel het doet als je het dak eerst nat maakt met 1:1 verdunde witte houtlijm en dan met een theelepeltje de sneeuw er in een redelijk dikkelaag opstrooit.
Na een half uur drogen schud je de losse sneeuw weer in de voorraad bak en borstel je de niet goed vast liggende korrels er van af.
Morgen nog een laagje aan brengen en dan eens kijken wat het resultaat verder is.

grt Piet.

Gerolf

't Is misschien een fout idee, maar wat dacht je van spuitlijm?
Van bovenop, dus verticaal naar beneden spuiten.
Dan sneeuw strooien, en die blijft liggen waar hij normaalgesproken zou moeten liggen

Je verdunde houtlijm heeft meer kans om weg te vloeien dan spuitlijm, lijkt me.
... en daarom ligt er geen sneeuw op je nok  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Ik vind spuitbussen altijd zo moeilijk te doseren, of het nu lijm of een andere vloeistof is.
Het is allemaal zo klein!

Maar dat met die nok heb ik als volgt opgelost, door gewoon nog een dun laagje lijm op het gehele dak te kwasten en weer bestrooien.
Dan kan de sneeuw van de nok niet naar beneden zakken.

grt Piet.