Station Heide

Gestart door vyncky, 26 september 2013, 20:47:14 PM

Martin Welberg

Idem, in code 100 de SLE 98...code 75 SLE-198

raf

ik leg mijn rails vast in bedding en slijp ze daarna door
rail lassen om te isoleren gebruik ik niet dan zit ik ook niet vast om de rails op vaste plaatsen door te zagen
nadien een druppel stabilitexpress er tussen laten lopen en na uitharden in profiel schuren
het inzagen doe ik  nooit haaks op de rails maar redelijk schuin zodat de wielen er niet in kunnen zakken
ik heb er tot nu toe nog nooit problemen mee gehad door het zo te doen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

vyncky

#152
Citaat van: OlivierV op 09 juli 2015, 12:28:21 PM
Indien er toch zo'n y-wissel lag, zou ik een iets slanker exemplaar gebruiken, deze doet toch redelijk wat afbreuk aan het geheel vind ik.
Citaat van: milocomarty op 09 juli 2015, 13:09:02 PM
Idem, in code 100 de SLE 98...code 75 SLE-198

De SL-98 is gisteren toegekomen. Vandaag was het ideaal weer om eens te kijken wat zicht dit geeft.



Het geeft wel een vloeiender geheel...

Ter compensatie werden de wissels aan de andere kant een 15 tal cm op geschoven. Het zijspoor blijft dan even lang en schuift de loskade ook op. Zo blijft de rest van de (komende) scenery qua zicht hetzelfde.

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

AtMoPo

AtMoPo

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

modelbaanHO

Zeker en vast een mooiere oplossing.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

vyncky

lang geleden dat er nog iets gepost is, maar we hebben niet stilgezeten.

Dit weekend werd (voorlopig) de laatste houtwerken afgerond. Vandaag werden de spoorlus gesloten.

Rest nog 'n halve baan elektrisch aan te sluiten en we kunnen rijden  :D.

Dan komt het fotogenieke terug aan bod  ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

niko

Ziet er inderdaad beter uit met de slankere Y .
Veel succes met het aansluiten  :D

mvg NiKo
mvg Niko

vyncky

#158
Citaat van: niko op 06 oktober 2015, 23:58:49 PM
Ziet er inderdaad beter uit met de slankere Y .
Veel succes met het aansluiten  :D

mvg NiKo

Thx! Ik vind het achteraf gezien ook beter ;)

Gisteren met twee clubleden aan de slag geweest om de boel aan te sluiten.
Helaas kwamen er nog enkele problemen te voorschijn die de eerste trein met vertraging liet rijden.

Gelukkig waren deze snel opgelost, waardoor De HLD5183 met onkruidtrein als eerste trein de sporen op mocht om ze eens deftig te reinigen.



De volgende stap wordt het definitief aansluiten van de "Heide" modules. Hier werden de kabels vlug door gelust. ;D

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

vyncky

#159
Tijdens de vrije dag vandaag heb ik twee modulebakken op hun kant gezet en de stroomvoorziening deftig proberen aan te sluiten. Nog vier modules te gaan!





Rest het plaatsen van de servo's, en de bedrading hiervoor.

Tot de volgende!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Roderik

Waauw! De sfeer zit in elk geval al goed, Yannick.
Da's een heel mooi (baanwachters?)huis naast je 51.

Ik wou trouwens dat mijn banen er onderaan ook zo netjes uit zagen.
Heel proper werk!
Always be modelling!

TBCédric

Citaat van: vyncky op 12 oktober 2015, 18:35:50 PM
Gisteren met twee clubleden aan de slag geweest om de boel aan te sluiten.
Helaas kwamen er nog enkele problemen te voorschijn die de eerste trein met vertraging liet rijden.

Gelukkig waren deze snel opgelost, waardoor De HLD5183 met onkruidtrein als eerste trein de sporen op mocht om ze eens deftig te reinigen.



Yannick

Ziet er knap uit Yannick! Dat vraagt naar meer! Als het er nu al zo goed uitziet, dan ben ik eens benieuwd hoe het er dan uitziet met ballast en verdere aanvullingen.

Doe zo voort.  ;)

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steam.N

Citaat van: LS Models op 12 november 2015, 21:42:17 PM
Ziet er knap uit Yannick! Dat vraagt naar meer! Als het er nu al zo goed uitziet, dan ben ik eens benieuwd hoe het er dan uitziet met ballast en verdere aanvullingen....

+1 !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

OlivierV

Naar mijn mening ook een mooi geheel, maar wat ik me afvraag is, waarom iedereen altijd maar de standaard hart-op-hart afstand blijft respecteren het doet je hele presentatie van je baan een beetje teniet dat wanneer 2 treinen mekaar kruisen er precies nog een heel voetbalveld tussen ligt. Wanneer je krappe bogen hebt, tot daar aan toe, maar dat lijkt me hier niet het geval. ;)


Stof tot nadenken dus. ;)

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Citaat van: OlivierV op 13 november 2015, 00:08:11 AM
...
wat ik me afvraag is, waarom iedereen altijd maar de standaard hart-op-hart afstand blijft respecteren het doet je hele presentatie van je baan een beetje teniet dat wanneer 2 treinen mekaar kruisen
...

Je hebt gelijk Olivier, maar ik denk dat heel veel mensen schrik hebben dat hun treinen tegen elkaar gaan botsen als ze de sporen dichter bij elkaar leggen.
Ook de schrik om in een wissel te snijden en deze aan te passen aan de nauwere tussenafstand zal veel mensen tegen houden.
Een logische reactie, ze zijn niet allemaal even gek  ;)
(PS: gisteren een kruiswissel van Tillig "aangepast" om mooi in het geheel te passen)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.