Le Varoney

Gestart door Koen, 04 september 2013, 11:40:38 AM

Steam.N

Voor de rest vind ik je vormgeving en kleurkeuze prachtig !
Dat belooft ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Citaat van: Koen op 03 september 2017, 16:24:04 PM
...aan de hand van foto's proberen om de zaak nog wat aan te passen dmv een spons.
Of met de luchtspuit meer open plekken lucht-blauw aanbrengen? Het lijkt me beter dan met een spons gaan vegen, nee?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Citaat van: Michiel op 03 september 2017, 16:45:18 PM
Citaat van: Koen op 03 september 2017, 16:24:04 PM
...aan de hand van foto's proberen om de zaak nog wat aan te passen dmv een spons.
Of met de luchtspuit meer open plekken lucht-blauw aanbrengen? Het lijkt me beter dan met een spons gaan vegen, nee?

Lijkt me ook een betere methode  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Koen

Citaat van: Michiel op 03 september 2017, 16:45:18 PM
Citaat van: Koen op 03 september 2017, 16:24:04 PM
...aan de hand van foto's proberen om de zaak nog wat aan te passen dmv een spons.
Of met de luchtspuit meer open plekken lucht-blauw aanbrengen? Het lijkt me beter dan met een spons gaan vegen, nee?

Dat is een mogelijkheid maar met een spons zou ik niet vegen maar tamponneren.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

evan

#664
Koen,

Ik vind ze best geslaagd.  Bovenaan groter en onderaan kleiner voor het dieptezicht.  Bovendien ga je hierdoor als er bomen op je baan staan mooie diepte-effecten creëren ter hoogte van je weg bijvoorbeeld.  Als je je zicht focust op het dal waar je weg loopt, denk daarbij bomen op je hellingen:  Schitterend diepte-effect.
Je moet natuurlijk het voor je ogen kunnen halen  ;)

Het type wolken dat je hebt gekozen leunt fel aan bij volgende voorbeeld:

http://zoom.nl/foto/dieren/schapenwolken-jpg.2157733.html

Je zou eventueel als je het aandurft wel wat meer schaduwzijdes kunnen geven aan je wolken met donker grijs zoals je bovenaan deed.

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Koen

Hey Evan,

Bedankt. Voor schaduw ga ik toch wel eens oefenen op een testbordje voor dat ik dit op mijn baan uitvoer   ::).

Bovenaan was een experiment. Ik heel wat heb moeten doen om de foute boel recht te zetten :o.


Groetjes,

Koen
Nooit te oud om te leren

modelbaanHO

Mooi gedaan Koen.
Ik heb ook al eens een poging gedaan om een lucht met wolken te maken, maar dat komt in de verre verte niet in de buurt van wat jij hebt gemaakt. Ik vind het niet evident om een geloofwaardige lucht te schilderen. Die van jouw is best geslaagd vind ik.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Koen

Bedankt Luc.

Voor mij was het een eerste experiment. Ik had dit voordien ook nog niet gedaan. Ik moet eerlijk toegeven dat het toeval meegespeeld heeft. Ik had de verf niet voldoende verdund waardoor je onvoldoende verf kon toeleveren. Op deze manier kreeg je witte vlekken. Daaruit is het idee van de wolken ontstaan.
Dan heb ik geprobeerd om met grijze verf donkere wolken te creëren. Het gevolg was grijze vlekken (een echte mislukking  :-\ ). Door nadien terug met de blauwe verf de grijze te verzachten, ben ik dan tot het u!teindelijk resultaat gekomen. Zo zie je maar dat toeval ook soms meespeelt  ;).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Vandaag heb ik de muren en omgeving wat ingekleurd. Gras e.d. moet nog aangebracht worden maar er begint stilaan vorm in te komen.

Mvg
Koen

IMG_0213 by Koen Vaganée, on Flickr
Nooit te oud om te leren

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Het ziet er prima uit, man !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Peter

Ziet er al goed uit Koen
Met vriendelijke groeten
Peter

RD25

pronto, pronto, leuks

Koen knap werk
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Koen

Bedankt mannen!

Binnenkort start ik met de beplanting maar eerst moet nog de trap tussen de parking en het huis bouwen. Pas dan kan ik het gras aanbrengen.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Pierre

Ziet er lekker uit Koen. Een mooi stukje werk. ;)
Groet Pierre.