Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Euromodelbouw Genk

Gestart door railtravelmanager, 22 augustus 2013, 13:00:10 PM

mark7758

Nee. Gewoon zorgen dat je goede vriendjes blijft. En deze vriendschap is wat waard.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

wisselstromer

ik had de indruk dat er een pak minder handelaars waren dan de vorige edities, ik dacht dat daar waar nu die lego stond vorige keer ook nog standen stonden
wel goed dat ze in hal ook aan de innerlijke mens dachten
het hoogte punt vd expo was die maquette van chateau Clervaux tijdens de 2e WO

waw
dat is voor mij echte modelbouw
verder vond ik het niet beter of slechter dan de vorige keer al was de inkom mss toch wat te hoog tov het getoonde materiaal
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Mattias

Ook ik ben langsgeweest..

Heb er uurtje of 3 kunnen rondlopen.
De inkomprijs was wat aan de hoge kant (persoonlijk)
Deze editie was niet de WOW, die ik bvb wel had bij de editie van 4 jaar terug. (Vorige editie overgeslaan)

In 1 of andere manier wat teleurgesteld geweest..
Maar ligt deels aan mijn iets te hoge verwachtingen.
Wel enkele toffe baantjes gezien!

www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Stieven76

Ik ben ook geweest. Het was al jaren geleden dat ik nog eens een modelbouw beurs gedaan had en heb wel mijn hart kunnen ophalen  ;D
Leuke en mooie banen gezien. Vooral enkele N baantjes hebben me verrast. Zo klein en toch zo mooi afgewerkt!
Ook even langs de MSM stand geweest en enkele forumleden gezien  ;)

Ik vond het een leuke en ontspannende dag..

vanmiegroet

Ik ben er de volle 2 dagen geweest voor wattman te zijn op Maredval.
Het was een toffe editie, enkel was het voor mij lastig wegens een te laat budget voor nieuwe aankopen.

Op de MSM stand nu en dan iemand nieuw ontmoet.
Voor mensen die niet zijn gegaan, je had toch moeten gaan.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Binco

Ik ben enkel zondag geweest, als mede-standhouder aan een baan.
Het was een toffe beurs, ik had geen WOW gevoel maar wel een goed gevoel  ;D

Bedankt iedereen voor de toffe babbel!

Alex

Ook ik heb de beurs als aangenaam ervaren. Helaas totaal de tijd vergeten en daardoor de forummeeting gemist  :-\
Had graag even wat handen geschud, maar ja, volgende keer maar weer.

De handel was inderdaad prijzig en dicht op elkaar gezet, je kon je kont er amper draaien soms. Ook geen echt leuke dingen zien liggen.
Bij Olaerts dan weer wel een setje ACE autowagens van LS Models aangeschaft.

Ik zie al weer uit naar de volgende MSM beurs in Leuven!

Alex

vyncky


Ik ben gisteren naar Genk geweest, en vond het een mooie beurs !
verschillende bekende banen terug gezien, maar ook enkele nieuwe! Ik had niet echt een deja vue gevoel. wat positief is   :D

Ook was er een goede verdeling qua banen en verkoopstanden! m'n portefeuille was weer leeg  :P

enige minpunt vond ik de militariahobbyisten naast de prachtige dioramas waren die zondag allemaal een plastic kitje in elkaar aan het steken. Ik had gehoopt van deze kunstenaars wat scenerytips mee te krijgen. 

Kortom een geslaagde tentoonstelling, en leuke babbels gedaan!

Yannick







Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

janjozef

Ben er zaterdag geweest, en er stonden heel knappe banen, alleen had ik de meeste al wel gezien. Hasselt viel mij eigenlijk wat tegen, het was veel spoor en weinig of geen scenery. De enige echte tegenvaller was de 15€ inkom, dat vindt ik serieus duur aan het worden.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

doomslu

Wij waren er van vrijdagnamiddag, maar desondanks heb ik niet zo heel veel kunnen rondlopen.
Gelukkig wel heel wat mensen ontmoet, die een babbeltje kwamen doen. Altijd leuk en soms zelfs leerrijk.

Op het eerste zicht, na een snelle verkenningsronde, had ik ook een 'déjà vu' gevoel.
We mogen echter niet vergeten dat zoiets normaal is. Vele banen stonden al ergens op een expo en andere kennen we dan al uit MSM of andere bladen.
Je kunt niet verwachten dat een organisator telkens 30, 40 nieuwe banen weet te vinden, waarvan het publiek dan ook nog een 'Wow' gevoel verwacht. Die bestaan gewoon niet in onze regio. Je moet de bouwers tijd geven om iets nieuws te bouwen.

Als je deze expo nuchter bekijkt en uitgaande van het standpunt van iemand die voor een eerste keer een grote expo bezoekt, dan mogen we zeggen dat er heel wat fraais te zien was. Een dikke pluim voor de organisatie.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

C.B.

Ik vond deze editie ook niet super.
Ik was gisteren (zondag) op zoek naar bepaalde artikelen , maar helaas niet gevonden bij de shop's die er stonden.
De modeltreinbanen , tja was zoals hierboven al geschreven ; de meeste stonden 2 jaar daar ook (of elders al gezien)  , en vond nu niet dat er heel veel gewijzigd was dan de vorige keer. (pas op - ik versta het al maar te goed , er kunnen steeds geen nieuwe banen komen aan een sneltempo, en zeker super wat al die mensen doen met hun creaties : verhuizen - opstellen - afbreken , je moet het maar steeds weer doen.) , maar voor mij was het deze keer niet van "waauw of " a ha"  ;))

Gelukkig heb ik lang aan de stand van modelspoormagazine gestaan en met de Rik kunnen praten ;
Ik wou op het eind ook nog even met de Luc eens kennis maken , die daar ook stond , maar de gezondheid van mijn dochtertje (en ook de mama) dacht er anders over zodoende ik plots naar huis moest.

't zal voor een andere keer zijn.  ;)
Groetjes.
Claudio.

dieselfreak

Ik ben niet tot in Genk geraakt, maar eerlijk gezegd heb ik niet het gevoel dat ik veel gemist heb. De meeste banen had ik 2 jaar geleden al gezien, maar wat mij vooral stoort is de dure inkom en dat je dan als bijkomende bonus? ook nog eens in een onverwarmde ruimte terechtkomt. Is dat een manier van de organisatie om kosten uit te sparen? Dan had men als tegemoetkoming voor de koukleunende bezoekers tenminste gratis toiletten kunnen voorzien. Ik zal er in elk geval nog eens meer dan twee keer over moeten nadenken of ik over 2 jaar nog naar Genk ga.
MC

erik de noorman

Lang weekend geweest maar al bij al tevreden. Aan belangstelling voor mijn baan zeker geen tekort. Ik kon zelfs soms mijn baan niet meer besturen omdat ik geen overzicht meer had wegens te veel volk. Veel lovende kritieken gekregen (3 de plaats mooiste treinmodelbaan) en enkele uitnodigen voor aan andere beurzen deel te nemen.
Betreft het déjà vu gevoel:daar moet ik Luc bijtreden blijkbaar zijn er ook heel veel mensen die de meeste banen nog niet hebben gezien ik stond daar zelf van verwonderd. Enkele bekende gezien en gegroet.
Volgende keer wel iemand meenemen 2 volle dagen alleen de baan besturen is wat veel. Heb zelf weinig of geen tijd gehad om de beurs te bezoeken.

Erik.

Jurgen

Citaat van: dieselfreak op 14 oktober 2013, 13:56:20 PM
...Dan had men als tegemoetkoming voor de koukleunende bezoekers tenminste gratis toiletten kunnen voorzien...


Maar allé, die waren er toch! Aan de inkom meteen rechts die lange gang inwandelen, helemaal achteraan zijn ook toiletten en daar zit niemand.
Twee jaar geleden was deze deur op slot, maar alle andere jaren was die steeds geopend. Gewoon binnen gaan, trapjes af en je ding doen.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

T03

Ben voor de 13de keer naar deze beurs geweest, en ja, zoals de meesten vond ik het goed, zonder meer, en dat ligt wellicht aan het feit dat je, zoals reeds vermeld, dezelfde zaken ziet, dezelfde verkopers, enz...

Inkomprijs beetje duur, desondanks de vele aanwezige verkopers die toch ook hun bijdrage leveren.
Om 9uur was er op straat meer als voldoende plaats, niet verwonderlijk, je mag er slechts 2 uur parkeren  >:(, weer zo een leuk idee van het stadsbestuur zeker.

Een goede babbel gehad met....Een collega die maar kasseien aan t'leggen was. Toch tof die demonstraties, leerrijk.
Banen in t'algemeen van hoog niveau. Mooi.

SpGr ;)
Marc
"I have a train riding in my brain"