Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Mijn andere hobby.

Gestart door PietB, 16 augustus 2013, 10:04:10 AM

PietB

In mijn vrije tijd, als ik niet met mijn eigen baan of met mijn boot aan het klussen ben, ben ik verbonden aan het NZH-vervoermuseum
Daar ben ik als vrijwilliger in de bussen afdeling met de restauratie van bussen uit de 60-70ér jaren druk bezig.

Een van de recent afgerondde projecten is deze Leyland Cub een stadsbus die in de regio Haarlem tot eind 70'er jaren dienst heeft gedaan.

Na 4 jaar restaureren(met 4 man 2 dagen in de week) is deze bus vorige maand probleemloos door de apk personenvervoer keuring gekomen.
Gisteren zijn de originele stijkers er op aangebracht, met bovenstaand resultaat.

Hij is zo mooi geworden dat ik de plaatjes hier ook even wilde tonen.

grt Piet.

Huugooke

Prachtig Piet! Proficiat aan jou en je medewerkers!

Gerolf

Een bus met karakter  8) Knap gedaan !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

Mooie bus, prachtig werk en vooral een proficiat voor je ingesteldheid Piet! Vrijwilligers voor dergelijke initiatieven zijn niet dik gezaaid!

Klaas Zondervan

Piet, je hebt het over een stadsbus. Maar deze bussen reden toch ook op de trajecten Amsterdam-Zwanenburg (lijn 85) en Amsterdam Zandvoort? (lijn 80).
In mijn middelbare schooltijd heb ik heel wat ritjes in deze bussen meegemaakt.
Ben zelfs nog figurant geweest met een aantal klasgenoten toen dit type werd geïntroduceerd. Er moest een persfoto gemaakt worden met passagiers er in.

Steam.N

Proficiat, Piet !
Mooi resultaat !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PietB

Citaat van: Klaas Zondervan op 16 augustus 2013, 11:45:28 AM
Piet, je hebt het over een stadsbus. Maar deze bussen reden toch ook op de trajecten Amsterdam-Zwanenburg (lijn 85) en Amsterdam Zandvoort? (lijn 80).
In mijn middelbare schooltijd heb ik heel wat ritjes in deze bussen meegemaakt.
Ben zelfs nog figurant geweest met een aantal klasgenoten toen dit type werd geïntroduceerd. Er moest een persfoto gemaakt worden met passagiers er in.
De lijn bussen waren 1.75m langer Klaas en hadden een zwaardere motor en een andere eindoverbrening.
Dat was de Leyland Tiger en dit is de Leyland Tiger Cub (het jonkie van).
De cubs waren korter om te kunnen draaien en keren in de stad en dat in het begin zonder stuurbekrachtiging.

@Jean we zijn er erg trots op, dat is zeker.

grt Piet.

Peter

Ja Piet,
daar mag je heel trots op zijn.
Hier in Antwerpen hebben we een hele hoop trams en bussen staan uit vervlogen tijden.
Sommigen zijn prachtig, aan andere is nog werk, en ik weet niet of ze nog inzetbaar zijn. Sommige trams wel.
Maar als ik die vergelijk met jullie werk is er toch nog wat werk aan.
Maar je zegt het al, het is het werk van vrijwilligers, en ik moet het antwoord schuldig blijven hoeveel zich echt inzetten voor onderhoud en restauratie.
Met vriendelijke groeten
Peter

dani

schitterend werk, Piet en KOmpanen !!

Zo'n mooie machines verdienen het om in ere hersteld t worden.   Dit soort "Young Timers" (of toch al oldtimer ?)  kunnen nog jaren dienst doen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Ja dat vinden wij ook, dit mag nooit verloren gaan.
Wij, als stichting rijden met de bussen trouwerij gezelschappen en berdijfsuitjes.
Dat levert ons de middelen op waarmee we deze dure restauraties kunnen bekostigen.

grt Piet.

DelticPower

Hallo Piet, je maakt met je maten een schitterend stuk werk. Deze bussen hadden die een carrosserie van Verheul?

Groeten Jan

PietB

Ja die hebben we ook Jan maar dit is een echte Leyland, in licentie gebouwd bij Verheul.
Die gele bussen kwamen bij Verheul of den Oudsten vandaan.
De geel rode is een DAF bus en de zilvergrijze Eagle komt uit Belgie vandaan La Brugeoise et Nivelles

grt Piet.

Havoc

Die ziet er echt prachtig uit. Die oude bakken haddden toch wel wat meer stijl en karakter dan wat ze nu laten rondrijden.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Mooie bus, en mooi opgeknapt.  :P
Felicitaties aan de vrijwilligers.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Piet,


.....busje komt zo......busje komt zo....... maar het is dan wel een heel mooi(e) bus(je), proficiat met het geleverde werk en het resultaat !

Groeten Peter ;)