Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Boeken en magazines.

Gestart door Peter, 15 augustus 2013, 18:19:20 PM

Peter

Gaat het jullie ook zo?
Een groot deel onder de voorkant van mijn baan wordt ingenomen door plastiek klasseerbakken met magazines en boeken.
Zo heb ik bv. de Miba vanaf 1958 tot en met nu, een aantal Miba specials, een aantal jaargangen en losse nummers van Modelspoormagzine, losse nummers van Eisenbahn Journal, enz, enz.
Daarbij komen nog een 40 tal boeken  (alle boeken van Maedel enz.)
Een paar keer heb ik al eens gedacht van een groot gedeelte te verkopen, maar je krijgt er bijna niets voor, en eigenlijk vind ik het soms zonde om ze weg te doen, want ze hebben toch al zoveel leesplezier gegeven (ook nu soms nog)
Dus wat doen jullie met je leesvoer. Houden jullie het ook allemaal bij of gooi je ze na gelezen te hebben, net als bv weekbladen gewoon bij het oud papier?

Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Weggooien kan ik niet over het hart krijgen...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Bijhouden, tot grote ergernis van mijn half trouwboekje  ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

niet dat ze mij interesseren, mischien kun je ze iemand cadeau doen ? ::)

Groeten Peter ;)

PS heb je meteen 2 tevreden mensen, degene die schonk degene die kreeg ! :)

ceuleer

Sinds vorig jaar heb ik de collectie van modelspoormagazine compleet, ik ben nu de oude nummers aan't lezen, ik ben bezig in nr. 26, vanaf de nieuwe kaft heb ik ze tot heden allemaal al gelezen, niet volledig maar wat ik op dat moment interessant vond. Soms grijp ik terug naar een bepaald nr als ik iets terug wil lezen, even in het inhoudstabel kijken wat waar staat.
Ik heb ook verschillende merk catalogussen van de laatste 15-20 jaar van bv marklin, trix, mehano, lima, jouef, enz.... waar ik als eens in terugkijk, altijd gemakkelijk als je eens een nr van een loc of wagon nodig hebt.
Dus ik hou het eigenlijk allemaal bij.

Dirky

Ik hou helaas ook alles en er komen veel collecties bij. Zo heb ik onlangs nog een 100-tal MIBA's op de kop kunnen tikken.
Wat ligt er zoals op de zolder(s). Sport Aviation (10-tal jaargangen), Experimenter (10-tal jaargangen), Elektuur (40-tal jaargangen), Music Maker (15-tal jg), Flug&Modelltechnik (20jg), Warbirds worldwide (10jg), Flugzeug Classic, Hobby Bulletin, Model Maker, MSM, MIBA, Eisenbahn Journal, 012 Express,...

En als ik ergens een oud nummer op de kop kan tikken wordt de verzameling gewoon iets groter  :)

Weggeven? waarschijnlijk nooit want ik blijf er steeds maar van genieten als ik na enkele jaren weer eens een reeks bekijk.

Huugooke

Citaat van: Dirky op 15 augustus 2013, 18:45:06 PM
Ik hou helaas ook alles en er komen veel collecties bij. Zo heb ik onlangs nog een 100-tal MIBA's op de kop kunnen tikken.
Wat ligt er zoals op de zolder(s). Sport Aviation (10-tal jaargangen), Experimenter (10-tal jaargangen), Elektuur (40-tal jaargangen), Music Maker (15-tal jg), Flug&Modelltechnik (20jg), Warbirds worldwide (10jg), Flugzeug Classic, Hobby Bulletin, Model Maker, MSM, MIBA, Eisenbahn Journal, 012 Express,...

En als ik ergens een oud nummer op de kop kan tikken wordt de verzameling gewoon iets groter  :)

Weggeven? waarschijnlijk nooit want ik blijf er steeds maar van genieten als ik na enkele jaren weer eens een reeks bekijk.
Had ik dat geweten Dirk! Zal in elk geval mijne kelder nog eens doorzoeken!

oebr

ik probeer net zoals bij het rollend materieel alleen te verzamelen wat met m'n onderwerp verband houdt. Uiteraard zijn de MSM niet altijd gerelateerd, maar voorlopig kan m'n kast het nog aan  ;)

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Metpetergaathetbeter

momenteel de gehele verzameling MSM, nagenoeg de gehele verz.SJ en begonnen met de Baan en is al een omvangrijke verzameling

Groeten Peter ;)

Gerolf

Mijn "boekenrek" wordt ook alsmaar groter. Alles wat met spoor te maken heeft gooi ik zeker niet weg.
De laatste tijdschriften-reeksen die naar het containerpark zijn gegaan waren "amiga"-computer-dingen.
Zo'n ding heb ik al jaren niet meer, maar ik was er toen erg intens mee bezig. En daarom zelfs dat met spijt weggedaan  :-[
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Huugooke

Ik heb uiteraard ook de "verplichte lectuur"  ;). En zwaar dat dat wordt op de duur! Tijdschriften die even uit de belangstelling zijn gaan netjes ingepakt naar de (gelukkig droge) kelder. Waar ik dan weer een bak vind met oude nummers die dan "even" mee naar boven gaan tot de volgende opruim...

DelticPower

Toch moet je soms ruimen. Heb mijn hele collectie MIBA's vanaf de eind 60er jaren aan een NScollega en ook modelbaner gegeven. Tijdens de jaren dat het me slecht ging, kwam hij steeds trouw op bezoek. Hij rijdt zelf duits met stoomtreinen.
Vond daarom mijn MIBA's goed besteed.  :D

Groeten Jan

rgp

Hallo,

Een aantal jaren geleden mijn bibliotheek "gesaneerd".
Al wat Duits was (MIBA, Eisenbahn Magazin, Eisenbahn Kurier) verkocht voor een appel en een ei.

Nu enkel nog Arge Spur 0 en Loco Revue.  Loco Revue probeer ik vanaf 1937 compleet te krijgen, niet evident (Heb wel bijna alle nummers van 1937 tot 1945)

Past bij mijn huidig interessegebied (NMBS en SNCF (meer bepaald PLM)

Roland

Havoc

Heb hier nog heel rek vol met Elektuur, EW&WW, ETI, Natuur en Techniek (een twintigtal jaren), en nog enkele. Nooit echt "verzameld" maar kan ze niet goed wegdoen. Alhoewel ik er eigenlijk niet meer in kijk. SOS is echter wel al met de laatste papierslag meegegeven.

Boeken kan ik zeker niet wegdoen. Alhoewel ik er enkele dubbel heb...
Met vakantie voor onbepaalde duur.