Even voorstellen

Gestart door Cord, 15 augustus 2013, 17:23:15 PM

Cord

Dag allemaal,
Lang geleden ooit begonnen met een Franse modelspoorbaan. Dat leek me wel uitdagend omdat er Nederland niet veel Frans spul voorhanden was en ik daardoor vooral veel zelf moest maken. Ik ben daarom ook meer een zelfbouwer. Natuurlijk maak ik ook gebruik van bouwpakketten, maar die zijn in de meeste gevallen behoorlijk aangepast en omgebouwd.
Van een meterslange modelspoorbaan is het eigenlijk nooit gekomen, voor een deel omdat mijn accent meer licht op de scenery, door ruimtegebrek maar vooral ook omdat ik anders het grotere geheel uit het oog verlies. Op kleinere modules werk ik eigenlijk het lekkerst omdat ik veel meer voor de details ga.
Inmiddels is het grootste deel van mijn Franse materiaal vergeven aan iemand die er wel wat mee kon en heb ik het mezelf een stuk makkelijker gemaakt door over te stappen naar het Nederlandse voorbeeld in tijdperk III: zo'n beetje tussen de vijftiger- en zestiger jaren, waarin stoom aan het verdwijnen is en plaatsmaakt voor stroom en diesel.
Verder werk ik in (H0) gelijkstroom en smalspoor (H0e).
Op dit forum volg ik met interesse alle modelspoorbouwers en hoop ik op uitwisseling van geniale ideeën.
Groet,
Wim
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Steam.N

Dag Wim ! 
Welkom op dit forum !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Metpetergaathetbeter

Welkom hier op het forum !

Groeten Peter ;)

Huugooke

Dag Wim. Welkom, maar pas een beetje op, er zitten hier een paar gasten tussen die minstens één moertje kwijt zijn! ;)

OlivierV

Citaat van: Huugooke op 15 augustus 2013, 17:38:19 PM
Dag Wim. Welkom, maar pas een beetje op, er zitten hier een paar gasten tussen die minstens één moertje kwijt zijn! ;)
Om nog maar te zwijgen over die die het spoor helemaal bijster zijn.

Welgekomen.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

railman56

welkom op het forum wim. zijn "gewone" ideeën ook goed?  :)
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Gerolf

Welkom, Wim
transition-era-bouwer, scratchbuilder en kitbasher. Klinkt prima  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

Wim,

zoals je ziet is plezant gestoord zijn geen must maar het helpt toch in ieder geval ! naast technische kennis kunnen wij hier steeds een goede mop of grap smaken !

Groeten Peter ;)

Eres

Hallo Wim tevens naamgenoot

Welkom op dit forum, zonder twijfels zullen er ook hobbyisten zijn die je interesse delen in onze hobby. Men is hier om elkaar te helpen niet waar?

Wim

Zbeer52

Daag Wim, hartelijk welkom

Cord

Citaat van: Huugooke op 15 augustus 2013, 17:38:19 PM
Dag Wim. Welkom, maar pas een beetje op, er zitten hier een paar gasten tussen die minstens één moertje kwijt zijn! ;)
Dan ga ik me hier zeker thuis voelen.

Citaat van: railman56 op 15 augustus 2013, 21:26:54 PM
welkom op het forum wim. zijn "gewone" ideeën ook goed?  :)
Ik vind al snel een gewoon idee behoorlijk geniaal.

Bedankt allemaal voor jullie hartelijke onthaal.

Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

vanmiegroet

Welkom wim op de fantastische wereld van het forum ;D .
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer