Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Waar men gaat langs Vlaamse wegen...

Gestart door Huugooke, 08 augustus 2013, 09:36:13 AM

Huugooke

Die filmdoosjes had ik ook al ontdekt!
Bedoel je die pipetten van bij Vosschemie of heb je een andere bron?
Het gaat al veel beter, routine gevonden, bedankt voor de tips!

Steam.N

Die pipetten koop ik bij AVA: doos van 100 stuks voor een habbekrats.
Vergeet niet af en toe een fotootje te plaatsen, jé  ;)
Blij dat je vooruit gaat !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Huugooke

Naar den AVA geweest!

Ondertussen heeft de schrijnwerker veel werk!


Steam.N

Ziet er goed uit, Hugo !
Je bent gestart  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Havoc

Als mengpotjes gebruik ik die potjes die ze in het frietkot voor saus gebruiken. Kost in de Macro enkele euro voor een paar honderd.

Die pipetten interesseren me wel, wat is "de AVA"? Link of adres?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

evan

Ava papierwaren...http://www.ava.be

Ik gebruik die ook.

Knap resultaat Hugo.  Succes met je project ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Huugooke

Die pipetten inderdaad geen vijf euro voor honderd! Duizend roerstokjes voor niet veel meer!
Die tip voor die potjes ga ik ter harte nemen.

Vandaag geprobeerd om de de gietmassa vooraf te kleuren met pigmentpoeder. Eerst opgelost in de ene helft, daarna product B toegevoegd.
Niet zo geslaagd, alhoewel de gevel een mooie baksteen kleur had, is er toch wat misgegaan bij het mengen want enkele plekken bleven zacht.
Bij Voss hebben ze aangepaste vloeibare pigmenten.

Steam.N

Echt AMPER een vermoeden van pigment gebruiken, want het beinvloedt het uitharden !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Huugooke

Met de pipet-methode zijn de resultaten inderdaad consequenter (bedankt!).
Als iemand mijn "uitval" wil mag die me een seintje geven. De onderdelen met heel kleine foutjes (een baksteen minder  ;D-) heb ik niet weggegooid. Altijd plezant voor een experimentje: een ruïne, een afbraak,..