Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

raf

waarom zou ik met een dvd in 2015 niets kunnen doen ???
er kan nog altijd meer info op een dvd dan op een stickje dacht ik
maar inderdaad ze kunnen er voor zorgen dat je dvd niet werkt
maar uploaden gaat dat dan weer wel want dan kun je naar dropbox uploaden of the cloud om in 2015 te blijven dan maar
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

dvd = 4.3 GB of zo, stickjes van 16GB en 32GB zijn geen uitzondering meer.

Hebben ze de sd-card reader onbruikbaar gemaakt?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steam.N

Citaat van: Havoc op 15 februari 2015, 10:28:50 AM
Hebben ze de sd-card reader onbruikbaar gemaakt?

Yep.  Al wat volume-data-transfer mogelijk maakt is afgezet.
Via WeTransfer kan ik wel werken, blijkbaar.
Duurt wel even, maar het is een mogelijkheid.

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Paranoïde bazen uit de oostelijke streken van onze planeet ??
Succes Jean.

Hadden dat vroeger ook. Werd na alle protest dat de data transfer niet meer werkte of gigantisch veel meer tijd vroeg ten lange leste terug opgeheven.

Zelfde historie met Internet. Van zodra er op een website een link naar "streaming media" of "door linking" is, word die geblokkeerd. Probeer eens een handleiding of een overzicht van toepassingen te vinden zonder "streaming media" of "linking" en dan hoeft er geen reeks "X"-en in de naam van de website te staan. Wil men niet oplossen voor die "enkele" keer dat het nodig is.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

Ook niet via een open proxy en https? Doe dat wel eens voor /. die bij ons geblokkeerd is. Of als een facebook link op een pagina geblokkeerd is en de proxy daar zo'n lap van een tekst overzet dat je de pagina niet meer kan lezen.

Domme vraag misschien, maar is het met software/instellingen onbruikbaar gemaakt of mechanisch onbruikbaar? In het eerste geval is een linux live-cd  misschien een snellere oplossing.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Peter

Een heerlijke wandeling met mijn echtgenote langs de spoorlijn 52 van Hoboken Kapelstraat tot het vormingsstation Antwerpen-Kiel

Na dat ze nieuwe sporen, bielsen en perrons geplaatst hebben in Hoboken-Polder (en ook verder door in Hemiksem, Schelle en Niel) is men nu bezig de signalisatie te vernieuwen. Blijkbaar wordt heel lijn 52 gemoderniseerd, hopelijk met betere treinstellen

Hierbij alvast een voorproefje van de seinen die geplaatst worden


Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

Bedank peter, een hele bruikbare foto...

raf

ja ook hier best bruikbaar
vooral de rommel die aan het signaal hangt is interessant

en alsook de langs het spoor liggende onderdelen
als ik het zo zie dan zijn al onze banen veel te proper

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

Meer foto's met meer details volgen morgen in een apart draadje onder "Grootbedrijf"
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

Vandaag ben ik gezellig met de meiden (m'n 2 jongste dochters, m'n zonen wilden niet mee) naar Antwerpen gegaan om er Aquatopia te bezoeken. Met de trein dus, gezellig. Maar wat een blunder van de NMBS wanneer ik merkte dat men alle IC verkeer tussen Charleroi en Antwerpen nu uitvoerd met die oncomfortabele pendelbussen van Desiros, waarbij boverop de enige WC aanboord defect was! Beschamend, maar ik had wel een fijne dag met m'n dochters in Antwerpen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Citaat van: Havoc op 15 februari 2015, 14:01:40 PM
Ook niet via een open proxy en https?
Domme vraag misschien, maar is het met software/instellingen onbruikbaar gemaakt of mechanisch onbruikbaar? ...

Jullie hebben me aan het denken gezet: software implementatie ... dus bij het opstarten in "Safe" mode ? ? ?
Probleem opgelost:  in "Safe"  mode wordt de blokkerende software niet opgestart.

Dus nu hangt een externe harde schijf aan de laptop, en is het copieren lustig aan het lopen.
Zucht.  Het wordt een stuk eenvoudiger dan kleine zipjes via WeTransfer ...
Mijn avond begint goed  :) :) :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Havoc

Dat is dan ook weer zo'n oplossing die er geen is. Ze hebben iets gedaan maw. Dat het zo eenvoudig te omzeilen is zegt ook genoeg. Enfin, je kan er maar van profiteren. In de engeltalige wereled noemen ze dat "security theatre".
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

ha inderdaad is dit geen echte oplossing die ze daar gedaan hebben
een it'er zonder diploma of zo

gr raf en zeker succes nu je het zo kon oplossen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Neen, typische oplossing van management die de gevolgen niet kan inschatten maar een "oplossing voor het probleem dat portable media voor de veiligheid stelt" wil (dat hebben ze ergens in een of ander management tijdschrift gelezen). En liefst gisteren zonder dat het iets kost. IT die een snelle "oplossing" bedenkt die niets kost en geen tijd vraagt. En als de PHB iets vraagt is het gemakkelijk te demonstreren. PHB heeft toch geen idee wat safe mode boot is en als IT snel even iets nodig heeft kunnen ze zonder moeite verder werken.

Verbaast me niets.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steam.N

Gelukkig heb ik deze horde kunnen nemen.
Alles is overgezet.  Nu nog wat ordenen ...

Mijn locale IT-collega's zijn toffe mensen, die zich uit de naad werken om de gebruikers voort te helpen.
Spijtig genoeg moeten ze instructies opvolgen die in een ver ver land worden uitgeschreven ...
Ze worden wat dat  betreft van zeeeeer kort opgevolgd, en de minste afwijking ... BOEM !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }