Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

Rangeerduivel

Willy,
Ook ik heb 2 jaar geleden 3 overbruggingen gehad,dus dat betekende voor mij;motorkap open! :o
Maar eerst proberen ze uiteraard met een gewone prik langs de lies,en dat is met lokale verdoving,een fluitje van een cent,je kan het hele gebeuren zelf meevolgen op het scherm.
Dus niet panikeren,ze weten wel hoe ze het moeten aanpakken.

Maar nadien ben je na een tijdje weer de ouwe,dat loopt tegenwoordig allemaal redelijk vlotjes.
Veel sterkte,men komt daar wel doorheen!

;)

mark7758

Vandaag Soep met ballen en een zeer geslaagde cursus weatheren gevolgd. Bedankt heren.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Michael

Citaat van: mark7758 op 07 februari 2015, 17:15:37 PM
Vandaag Soep met ballen en een zeer geslaagde cursus weatheren gevolgd. Bedankt heren.
Graag gedaan Mark, 't zal nog even duren voordat Bert kan reageren die is net vertrokken.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

raf

#1998
da ik de hoofd reling op de WWII duikboot toren heb gekregen en het allemaal goed is mee gevallen
morgen de haken en oogjes en de beveiliging nog zetten maar dat is een priegelwerkje


als er ooit eens iemand een plan van een boot moet hebben ik heb er wel een paar maar die zijn meestal 1/50 of 1/100
want echt mooie boten heb ik in HO nog niet voorbij zien komen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

mark7758

Citaat van: Michael op 07 februari 2015, 23:32:40 PM
Citaat van: mark7758 op 07 februari 2015, 17:15:37 PM
Vandaag Soep met ballen en een zeer geslaagde cursus weatheren gevolgd. Bedankt heren.
Graag gedaan Mark, 't zal nog even duren voordat Bert kan reageren die is net vertrokken.

Het was ook zeer gezellig.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

OlivierV

#2000
Weekendje Brussel dat erop zit sinds gisteren, maar dat is eigenlijk eerder jammer te noemen.

Tevens voor al mijn examens van deze reeks geslaagd, dus voorlopig een herexamenvrije vakantie.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Steam.N

Vadaag mijn nieuwe laptop gaan halen in de winkel.
Feitelijk mijn eerste eigen laptop ooit.

Tot nu toe gebruikte ik de laptop van 't werk, maar recent zijn bij alle medewerkers de usb poorten onbruikbaar gemaakt voor external storage devices.
Dus wat ik op die computer doe, kan ik nergens anders zetten, geen backups maken, geen nuttige software installeren ...

Die miserie is achter de rug.
Nu heel wat software installeren, data proberen over te zetten ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

loebaske

Eindelijk eens een serie wagons kunnen vullen met een kolenlading, nog een 10tal te gaan...

Havoc

Citaat van: Steam.N op 14 februari 2015, 13:25:49 PM
Tot nu toe gebruikte ik de laptop van 't werk, maar recent zijn bij alle medewerkers de usb poorten onbruikbaar gemaakt voor external storage devices.
Dus wat ik op die computer doe, kan ik nergens anders zetten, geen backups maken, geen nuttige software installeren ...

Die miserie is achter de rug.
Nu heel wat software installeren, data proberen over te zetten ...

Via netwerk moet dat toch lukken?

Is een van de redenen waarom ik niks doe met de werklaptop. Zal wel eens een pdfje downloaden dat ik tegenkom en interessant vind en direct op een stick zetten maar echt "data"...neen. Ze kunnen morgen binnenkomen, die laptop nemen en aan iemand anders geven.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steam.N

Citaat van: Havoc op 14 februari 2015, 15:06:58 PM
Citaat van: Steam.N op 14 februari 2015, 13:25:49 PM
Tot nu toe gebruikte ik de laptop van 't werk, maar recent zijn bij alle medewerkers de usb poorten onbruikbaar gemaakt voor external storage devices.
Dus wat ik op die computer doe, kan ik nergens anders zetten, geen backups maken, geen nuttige software installeren ...

Die miserie is achter de rug.
Nu heel wat software installeren, data proberen over te zetten ...
Via netwerk moet dat toch lukken?
... en direct op een stick zetten ...

Ik hoop inderdaad via het netwerk alle gegevens te kunnen overzetten.
Op USB stick zetten is verleden tijd: gaat niet meer, want dat zijn externe storage devices ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Steam.N

Citaat van: raf op 14 februari 2015, 17:25:22 PM
dvd moet dan toch lukken

Neen. Volgens de nieuwe "security policy"  eveneens geblokkeerd: niet langer schrijfmogelijkheid  >:(i
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterC

Citaat van: Steam.N op 14 februari 2015, 17:23:21 PM
Citaat van: Havoc op 14 februari 2015, 15:06:58 PM
Citaat van: Steam.N op 14 februari 2015, 13:25:49 PM
Tot nu toe gebruikte ik de laptop van 't werk, maar recent zijn bij alle medewerkers de usb poorten onbruikbaar gemaakt voor external storage devices.
Dus wat ik op die computer doe, kan ik nergens anders zetten, geen backups maken, geen nuttige software installeren ...

Die miserie is achter de rug.
Nu heel wat software installeren, data proberen over te zetten ...
Via netwerk moet dat toch lukken?
... en direct op een stick zetten ...

Ik hoop inderdaad via het netwerk alle gegevens te kunnen overzetten.
Op USB stick zetten is verleden tijd: gaat niet meer, want dat zijn externe storage devices ...

Hirens boot CD...  ...en alle deuren en poorten gaan open...  ;)
Groetjes, Peter


Havoc

Als ze lijm in de usb poorten gespoten hebben gaat dat niet helpen vrees ik. Anders de grote middelen: schijf eruit en in een usb craddle aan een andere pc hangen. Of gewoon via email of dropbox alles op het net zwieren.
Met vakantie voor onbepaalde duur.