Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

zonder "naft" gevallen!

Gestart door Huugooke, 01 augustus 2013, 18:23:11 PM

Huugooke

Ik wacht op commentaar op dat akkefietje met die trein die zonder mazout gevallen is op weg naar Lier!

doomslu

Wat nog het meest opviel in het artikel in de krant: "Ik wist niet eens dat treinen nog op brandstof reden"...  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steven123

Citaat van: doomslu op 01 augustus 2013, 18:45:30 PM
Wat nog het meest opviel in het artikel in de krant: "Ik wist niet eens dat treinen nog op brandstof reden"...  :-\

Zeer typerend aan reizigers; buiten het feit dat er in elke trein zitbanken en vensters aanwezig zijn, is er vaak veel onwetendheid over de spoorwegen...  :P
Veel vrienden en familie van mij denken ook nog steeds dat een machinist ongeschoold is zeker geen diploma kan hebben...
(Kun je het voorstellen; tegen 160km/u met een paar honderd ton aan staal en reizigers, en hij nog net 2x3 kan vermenigvuldigen.  Ik zou in elk geval niet meer instappen...)
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Jurgen

Nog niks van gehoord of gezien.
Maar het is ook niet de eerste keer dat dit gebeurt. Ik meen dit ooit nog eens gelezen te hebben, toen met een dieselloc.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Tja, Nieuwsblad...

In het artikel staat ook dat er nog een negentigtal treinen op diesel rijden. Ik veronderstel dat men daarmee de reeks 41 bedoelt?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Huugooke

Hier op ATV werd een "slachtoffer" geïnterviewd. Het menske moest van Overpelt naar Lier, en heeft daar drie uur over gedaan!
Niet alleen moest er getankt worden, maar in Lier gingen de deuren niet open! Ze moest dan maar doorrijden naar Berchem en dan de trein terugpakken.
Wat me het meest zorgen maakt is de vraag of op zo'n moment er ook verluchting op die trein is? Stel je voor bij deze temperatuur! Ik heb ook eens een uurtje zitten wachten in het midden van een veld. (in de trein bedoel ik :) )

Geert

#7
Ach zo erg is dat niet... Vorig jaar rond deze periode zijn we zonder "modelspoormagazine forum" gevallen!  Dat was pas een ramp  ;)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Paulogic

 ;D

Dat was omdat tinternet zonder water was komen te staan... daardoor kon je niet surfen... ;)
mvg,
Paul(ogic)

chef garde

Citaat van: Huugooke op 01 augustus 2013, 19:24:35 PM
Hier op ATV werd een "slachtoffer" geïnterviewd. Het menske moest van Overpelt naar Lier, en heeft daar drie uur over gedaan!
Niet alleen moest er getankt worden, maar in Lier gingen de deuren niet open! Ze moest dan maar doorrijden naar Berchem en dan de trein terugpakken.
Wat me het meest zorgen maakt is de vraag of op zo'n moment er ook verluchting op die trein is? Stel je voor bij deze temperatuur! Ik heb ook eens een uurtje zitten wachten in het midden van een veld. (in de trein bedoel ik :) )
Die geit stond gegarandeerd op de gele knop ipv de groene te duwen om buiten te kunnen ...

Metpetergaathetbeter

Citaat van: chef garde op 01 augustus 2013, 20:44:34 PM

Die geit stond gegarandeerd op de gele knop ipv de groene te duwen om buiten te kunnen ...

Wouter, als NMBS'er zou jij aan klantenbinding moeten doen en zou je hier eigenlijk moeten :" Deze bijzonder symphatieke dame..........." neerschrijven  ;D

Groeten Peter ;)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Wouter,

Die oude dame is geen geit. Een beetje meer respekt voor de ouderen doet niemand kwaad
Ze zouden beter zorgen dat die deuren inderdaad opengaan.
Op de AM75 stellen hier tussen Antwerpen en Boom hebben we dat ook al een paar keer meegemaakt (en geen sticker op de defekte deur zoals het hoort)
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Citaat van: Paulogic op 01 augustus 2013, 19:46:27 PM
Dat was omdat tinternet zonder water was komen te staan... daardoor kon je niet surfen...

;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

eve

Citaat van: chef garde op 01 augustus 2013, 20:44:34 PM
Die geit stond gegarandeerd op de gele knop ipv de groene te duwen om buiten te kunnen ...

Dat is toch wel "een brug te ver"...

Erik