Hans V200.0 stelt zich voor

Gestart door Hans V200.0, 15 juli 2013, 22:09:11 PM

Hans V200.0

Hallo Forummers,

Mijn naam is Hans Jongerius, en ben al enige tijd besmet met het modelbaanvirus.
Mede door ruimtegebrek kwam het nooit tot een baan, maar nu er wat ruimte ontstaan is, kan ik het niet meer bedwingen ;)

Heb inmiddels een banenboek gekregen, en daar stond een baan in, die ik graag zou willen nabouwen.
Er moet nog wel veel gebeuren eer ik resultaten kan laten zien, maar dat er iets broeit kan wel gezegd worden 8)

Het wordt een baan in C-rails, terwijl het orgineel voor de K-rail is gemaakt, en er volgen wel enige aanpassingen.
De aansturing gaat via een IB en Koploper gebeuren, temeer omdat het een enkelsporige baan betreft, en het treinverloop blijft zo interessanter.

Voor degene die het nummer zoeken, is dit het nummer van het boek Märklin 0700, en het nummer van de baan 7.4.094.
Als ik beter ben met railprogramma's, zal ik proberen een overzicht te plaatsen ;)

Met vriendelijke groet,

Hans V200.0


gerard v

#1
Hoi Hans

Ook welkom hier  :D
Is een mooie baan die je wilt gaan maken  ;D

Mvg Gerard
lid van DBTHG

Hans V200.0

Hoi Gerard,

Dank u wel,en we spreken elkaar weer snel ;)

M.v.g.

Hans V200.0

gerard v

#3
Hoi Hans

Dat is goed

Mvg Gerard
lid van DBTHG

Metpetergaathetbeter

Hans,

welkom hier op het forum, Nederlanders kiezen voor de gezelligheid en uiteindelijk komen ze hier terecht !  ;D

Alvast hier een leuke tijd toegewenst en hopelijk steek je hier nog iets op ook !

Groeten Peter ;)

Steam.N

Welkom op ons forum, Hans !
Hopelijk vindt je hier nuttige informatie voor je nieuwe baan.
Ik kijk in elk geval uit naar wat fotootjes, als je wat verder staat  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

OlivierV

Dag Hans, welkom ook.

Tipje voor je baan, neem toch maar K-rails, dat kan je realistischer ballasten.

Groet, Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Hans V200.0

Hallo Heren,

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 15 juli 2013, 23:32:07 PM
Hans,

welkom hier op het forum, Nederlanders kiezen voor de gezelligheid en uiteindelijk komen ze hier terecht !  ;D

Alvast hier een leuke tijd toegewenst en hopelijk steek je hier nog iets op ook !

Groeten Peter ;)
Hoi Peter,

Ja Belgische gezelligheid, dat zoek ik ook een beetje hier, en men kan altijd iets leren van elkaar ;)

Citaat van: Steam.N op 15 juli 2013, 23:40:19 PM
Welkom op ons forum, Hans !
Hopelijk vindt je hier nuttige informatie voor je nieuwe baan.
Ik kijk in elk geval uit naar wat fotootjes, als je wat verder staat  ;)

Hoi Steam,

Het baanplan is er, maar de rest nog in de dop, dus je zult geduld moeten hebben :)

Als het zover is, kan je de foto's wel tegemoet zien ok?

Citaat van: OlivierV op 15 juli 2013, 23:58:18 PM
Dag Hans, welkom ook.

Tipje voor je baan, neem toch maar K-rails, dat kan je realistischer ballasten.

Groet, Olivier

Hoi Olivier,

Dat ben ik niet met je eens, want ik heb een modelbouwer gevonden, die ook de C-rails erg mooi ballast.

Ook is het K-rail profiel te grof, en ik werk graag met voorhanden zijnde materialen ;)

Alleen ik weet niet, of ik de link hier mag plaatsen 8)


@ Gerolf,

Dank u wel, en welkom voelen doe ik me zeker :)

M.v.g.

Hans V200.0

dani

wees welkom, Hans.  Leuk om steeds meer en meer mensen "van vroeger" te ontmoeten hier op MSM forum.   Ik ben benieuwd naar de vorderingen van je baanbouw, laat maar zien die foto's (als je er maakt).

Dani
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Peter

Welkom Hans,

Zo te zien, ook een V200 fan?  :) :) :)
Met vriendelijke groeten
Peter

Hans V200.0

Citaat van: dani op 16 juli 2013, 10:19:28 AM
wees welkom, Hans.  Leuk om steeds meer en meer mensen "van vroeger" te ontmoeten hier op MSM forum.   Ik ben benieuwd naar de vorderingen van je baanbouw, laat maar zien die foto's (als je er maakt).

Dani

Hoi Dani,

Het is zeker leuk je ook hier te ontmoeten, en dat hadden we al eens in Houten gedaan, en ik ben blij dat ik je ook daar heb leren kennen.

Normaal zie je alleen maar tekst of een avatar van iemand, maar je kan er haast nooit een gezicht bij plaatsen.

Gelukkig is dat bij jou niet het geval ;)

En de foto's van de baanbouw?

Daar zal wel wat tijd in gaan zitten, ben met het plan bezig, en ik hoop dat ik spoedig iets kan laten zien.


@ Peter,

Nou en of!!

Deze lok en een machinist ervan, hebben een onuitwisbare indruk achter gelaten bij mij.

Weliswaar was de lok die het betrof de van een type V200.1, en geen V200.0, maar die laatste heb ik wel gezien tijdens het jubileum van de NS (150 jaar).

Daar stond er eentje, en ze hebben me ervan af moeten trekken, want net toen ik daar was, kwam er leven in de motoren.

Man wat een geluid die 2 motoren, en die gingen even op vollast aan, daar krijg ik nog kippenvel van als ik daaraan denk :D


M.v.g.

Hans V200.0

Peter

Hoi Hans,

Zowel de V200.0 als de V200.1 hebben jaren op de Schwarzwaldbahn gereden.  Het was altijd weer een plezier en heel indrukwekkend die loks vanaf Gutach (het begin van de steiging) tot St. Georgen (het hoogste punt) voorbij te zien denderen.
Er rijden trouwens nog altijd V200 loks rond in Duitsland, sommige in afschuwelijke kleuren, maar op zijn minst 1 in de originele kleurstelling.
In model heb ik zowel de Roco  V200.1 als de Piko V200.0
Met vriendelijke groeten
Peter

Hans V200.0

Hoi Peter,

Zelf heb ik de meeste van Märklin, maar ook een Roco model zit erbij, zei het wel dat die nog in een oranje groen doos van dat merk zit.

Dus 1 van de eerste series met wisselstroomuitvoering zeg maar ;)

Dat deze lok nog lang niet is uit gediend is bij het spoor, zeker bij de privé spoorwegmaatschappijen, en ergens is dat maar goed ook.

Zo kan je nog altijd dat geluid van 2 motoren tegenkomen, zei het wel dat het bij de V270 nummers om andere motoren gaat dan Maybach.

M.v.g.

Hans V200.0