Minibaantje - Pierre Le Port (Industriebaantje jaren 50-60)

Gestart door philippe_007, 15 juni 2013, 22:46:49 PM


philippe_007

Citaat van: erik de noorman op 16 januari 2014, 12:18:17 PM
Phillipe,

Ik heb foto's van de andere gevel (achterkant) voor deze is ingestort. Deze ziet er totaal anders uit. Heeft ook geen mooie ronde boog van boven, gaat eerder haaks. Indien interesse laat maar weten.

Erik.

Erik,
bedankt voor het aanbod, de achtergevel is ondertussen ook reeds klaar, maar je mag steeds enkele foto's doorsturen. Dit is goed voor het archief en wie weet herbouw ik het mss wel ooit eens zoals het echt was, of maak er er terug een combinatie van bestaande gebouw en eigen idee.

Ps ik heb foto's van de ingestorte gevel, deze ligt tamelijk intact op de grond, lees deze is gewoon gevallen en heeft praktisch de volledige vorm behouden. Voordeel is dat deze nu makkelijk kan uitgemeten worden (heeft allemaal zo zijn voordeel)

philippe_007

Tijd voor een korte update:

Deze avond de laatste deksteen plaatsen op een van de gevels en dan is het tijd om te schilderen....
Muurtje in rode baksteen kleur, beton mooi kleuren en alles mooi invoegen... En dan vervuilen maar.
Het wordt tijd dat ik gedaan heb met den loods, de rest wacht nl nog en oktober komt dichterbij.

mss dat ik nog een beetje wacht met het verven en eerst de baan verder afwerk.
de eerste punten dat op de agenda staan:
-Laatste 3 wissel motoriseren
-een paneel maken om de wissel te besturen
-bedrading aansluiten
-testrijden
-Fries en achterwand maken (de rok is reeds klaar)
-scenery
  -wat kleine gebouwen maken
  -een kraantje maken in messing (of toch proberen)
-locs digitaliseren en vervuilen
-en dan nog wat toeters en bellen.

Dit weekend heeft enkel mijn zoon wedstrijd, zal dus wat meer tijd hebben om met het houtwerk bezig te zijn.

foto's volgen

philippe_007

Ondertussen 2 maand verder, er is nog wel wat werk uitgevoerd aan de depot, maar niet teveel,
De grondlaag zit er op, de muren zijn gekleurd en gevoegd en de betonmuren hebben hun kleurtje gekregen. Deze die op Mobexpo aanwezig waren hebben de Depot zoals deze momenteel staan kunnen bekijken.

Verder is er reeds een groot stuk bestraat en zijn nog wat wisselaandrijvingen geplaatst, nog 2 te gaan en dan kan ik starten met het testrijden...

Ondertussen ben ik terug beginnen twijfelen wat de voor- en achterzijde gaat worden, of de kaaimuur (dat reeds volledig klaar is) of het parade spoor komen vooraan.
Probleem is de achterwand mooi krijgen als de paradebaan acheraan gaat staan, er is nl geen plaats genoeg om een diepte effect te creeëren. Maar dat zijn zorgen voor later :-)



philippe_007

Een weekje verlof en we zijn terug enkele stappen verder... ik was wel op vakantie, maar toch wat zitten prutsen met plasticards :-)

Hier enkele foto's:

Wat bestrating voorzien:
130 by may.philippe, on Flickr

132 by may.philippe, on Flickr

beetje verf er op :-)
136D by may.philippe, on Flickr

137 by may.philippe, on Flickr

de loods voorzien van een grondlaag
126 by may.philippe, on Flickr

Ondertussen is de loods al wat geferfd en gevoegd, afwerking moet nog komen
127 by may.philippe, on Flickr

Wat al lang moest gebeurd zijn, wissels voorzien van motoren, rails aansluiten,... dit is allemala klaar ondertussen en de eerste testen zijn goed verlopen, locs rijden en wissels worden omgelegd
143 by may.philippe, on Flickr

Nog enkele attributen gekocht op MobExpo
152 by may.philippe, on Flickr

en hier de laatste voor vandaag, een klein stukje loods dat ik op vakantie heb gemaakt
150 by may.philippe, on Flickr

Dit weekend nog wat met hout spelen (achter- en zijwanden) zodat het wat overzichtelijker wordt hoe het gaat worden... 
En ondertussen kan mijn zoon wat testrijden, momenteel nog analoog, maar als dat werkt zal digitaal ook wel geen probleem zijn :-)

philippe_007

Vandaag het besturingspaneel gemaakt voor de wissel:

154 by may.philippe, on Flickr

De onderkant (eens de leds en andere knopkes zijn geplaatst dan komt er nog een onderplaat als bescherming.
156 by may.philippe, on Flickr

Aansluiting van het paneel met de module gaat via een PC 25pin connector
159 by may.philippe, on Flickr

philippe_007

#96
Vandaag fries en achtergrond in elkaar gestoken en alles een eerste laagje verf gegeven...

DSC_0834 by may.philippe, on Flickr

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

philippe_007

Lang geleden dat ik nog wat gepost heb (dit was bewust, daar ik niet alles wil onthullen voor de Expo).
Wat ik wel kan zeggen is dat ik niet heb stilgezeten ;D

Nog 60 dagen te gaan, gisteren de laatste balast gelegd tussen de sporen... De afwerking is begonnen, ik ben nog steeds goed op schema.


philippe_007

Zojuist mijn Marklin NMBS 8030 ontvangen, Dit wordt de rangeerloc voor tijdens de expo... (zal wel nog enkele anderen voorzien, je weet maar nooit dat deze plots niet gaat rijden)
Deze avond wat proefrijden op het minibaantje.
Wat mij wel stoort aan de loc is de vijs bovenaan op het dak. Dat moet ik nog wegwerken tegen de expo (vermoedelijk door vervuilen)

philippe_007

Miljaar Miljaar,

vandaag aan het testrijden en 1 wissel heeft het begeven, natuurlijk deze dat knal in het zicht ligt... Deze is ook al volledig ingewerkt en geballast... Uitbreken en herbeginnen dus, KERDJU  :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\

Steam.N

Man, dikke tegenslag ...
Ik hou hier hout vast, dat dat híer niet gebeurt ...
Al twee keer een wisseltong kunnen herstellen zonder uitbouw.  Chance !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

philippe_007

Tja, het is het mechanisme voor de wisseltong dat het begeven heeft, en ik kan er niet aan om te herstellen.
Deze avond de wissel er uit snijden en hopen dat ik niet teveel schade maak en dan opnieuw gaan inwerken...
Tijdens de beurs dus wat reserve wissels meenemen voor in het geval van...

philippe_007

De wissel ligt er uit zie, is nog vlot gegaan...
Nu de nieuwe er in steken en alles terug mooi wegwerken. Zal straks wat foto's plaatsen.