N Nieuwbouw : naslaan - nadenken – nabootsen – neerzetten…!

Gestart door JC2180, 07 juni 2013, 09:09:34 AM

Hervé

Gevonden op het Franse forum 1/160 waar men al enkele weken bezig is in 3 topics over de SNCF cc40100 en NMBS 18 (I) van MTE Blankenberge.  Staat aangekondigd op het MTE facebookprofiel voor dit najaar, op de site evenwel nog niet gezien.  Wel eigenaardig dat het buitenland sneller op de hoogte is dan de binnenlandse forums?


GroeteN,
Hervé

JC2180

Bedankt voor de tips!

Het trillen gaat inderdaad belangrijk(er) worden bij het afgieten van volledige modellen, op dit ogenblik volstaat het basisframe want nabewerking zal nog gebeuren.
Mijn opzet is geslaagd > resultaat het kapje smoelt nu identiek aan beide zijden  ;)

Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

Steam.N

Smoelt inderdaad erg mooi !
Benieuwd naar de afgietsels hiervan !!!
Het is zeker een haalbaar model  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

doomslu

Citaat van: Hervé op 28 juli 2013, 11:54:49 AM
Gevonden op het Franse forum 1/160 waar men al enkele weken bezig is in 3 topics over de SNCF cc40100 en NMBS 18 (I) van MTE Blankenberge.  Staat aangekondigd op het MTE facebookprofiel voor dit najaar, op de site evenwel nog niet gezien.  Wel eigenaardig dat het buitenland sneller op de hoogte is dan de binnenlandse forums?

GroeteN,
Hervé
Er zitten hier nochtans mensen die nauw betrokken zijn met MTE...  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

Als ik hier iets plaats krijg ik op m'n dak omdat ik hier reclame zou maken. :-\  Daarom doe ik het niet...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

tsjoektsjoek

geweldig Joeri dat je dit kunt realiseren, minder afhankelijk zijn van de fabrikanten. Zo zou men ook andere modellen kunnen realiseren
die nauwelijks of niet in het programma van de grote (Belgische) merken zitten b.v. de Borsel en andere diesel/rangeerlocs
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

conducteur

Citaat van: tsjoektsjoek op 28 juli 2013, 14:03:15 PM
geweldig Joeri dat je dit kunt realiseren, minder afhankelijk zijn van de fabrikanten. Zo zou men ook andere modellen kunnen realiseren
die nauwelijks of niet in het programma van de grote (Belgische) merken zitten b.v. de Borsel en andere diesel/rangeerlocs
Brossel 551? Even geduld oefenen.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Metpetergaathetbeter

Citaat van: conducteur op 28 juli 2013, 14:05:50 PM

Brossel 551? Even geduld oefenen.

toch maar weer reclame gemaakt !  ;D

Ik denk niet dat dit echt als reklame aanzien kan worden heb hier al andere dingen gezien !
Groeten Peter ;)

marc goovaerts

Nee, er zullen trouwens wel meer mensen naar uitkijken. Het Brosseltje heeft ook het voordeel dat je je geen zorgen hoeft te maken om Belgische bovenleiding in N...

conducteur

Edit: het gaat hier om N, even vergeten. Ben niet 100% zeker, eens navragen morgen.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

marc goovaerts

Natuurlijk N ! In HO is hij er al. En vroeger ook al eens geweest.

dani

wat een geduldwerkje toch .    het resultaat mag er zeker zijn.  Heel fijn schuurpapiertje er over en je kan aflakken, zo netjes *thumbsup*
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

JC2180

Heeft er iemand toevallig een representatieve foto van het dak HLE 13?
Vooral de aanzet van de kop aan het dak + de verhoogde middencondole vind ik niet direct terug in voldoende scherpe weergave.

Alvast bedankt
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

tsjoektsjoek

Hey Marc,  ik weet wel dat de Brossel verkrijgbaar is in HO op Rocobasis bij MTE, ook losse kappen
maar voor  3 rail zou dat op het onderstel van een railbus kunnen?
de sport verloedert
modelspoor verbroedert