N Nieuwbouw : naslaan - nadenken – nabootsen – neerzetten…!

Gestart door JC2180, 07 juni 2013, 09:09:34 AM

JC2180

Bij deze alvast de nodige bandbreedte reserveren...  ;)
Wordt vervolgd!
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

JC2180

Laat ik dit draadje misschien best zo ruim mogelijk vullen.
In N bestaat er natuurlijk al heel wat, soms volstaan dan ook slechts precisie ingrepen om wezenlijk iets te verbeteren :

VOOR:


NA:


Indien de vraag moest rijzen, neen dit verfje heb je niet in de standaard handel.
Retoucheren vergt steevast veel (!) trial and error.
Kleine voorraad goed koesteren want die sluit redelijk netjes aan bij de kleurvarianten van Arnold en Roco.
Gelukkig kom ik wel even toe met zulke miniaturen.
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts


Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

JC2180

Kwestie van even te testen wie er nog bij de les is natuurlijk  :)
Bij deze alvast geslaagd > namelijk de doelstelling om subtiel te wijzigen = snijden + schuren + retouches verf zodoende weinig of geen sporen na te laten op het origineel model , zelfs met macro opname.
Voorlopig slechts 2 wijzigingen op deze foto's voor en na.

Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

marc goovaerts

Tiens, hoewel ik niet zou weten wat het moet voorstellen... ik zag ook een verandering bij de koppeling.

JC2180

 :o Nu je het zegt ja, dat was niet de bedoeling.
Zijn twee identieke locs maar met andere koppelingen. Excuus
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

marc goovaerts


Steam.N

Aj ja, die lamp had ik niet zien verdwijnen.
En die koppeling: daar zag ik eerst ook nuets, maar nu je het zegt ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

railrunner

Joeri,

Mooi gedaan, maar je bent precies wel een deugnietje ;D

JC2180

Met deze loc van de SNCF is de hobby enkele jaren geleden terug opgeflakkerd, toevallig op vakantie ter sprake gekomen en nadien verrassend genoeg als cadeau in de brievenbus  :)
Rijdt eigenlijk nog aardig voor zijn jaartjes maar ik miszie toch iets aan de kap... ::)

De techniek is ondertussen bekend: de zaag erin en beetje bij beetje terug opbouwen.
Het wordt een benaderende NMBS reeks 18-I natuurlijk.




Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

Steam.N

Man man man ... je moet toch écht een chirurg-hart hebben, als je een loc zó toetakelt, en tóch het gevoel hebt dat het goed gaat komen ...
Maar het vertrouwen is er, Joeri !
Laat on nog eens verstomd toekijken hoe je dit omtovert in een prachtloc  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Bij deze eerste beelden van deze gemartelde fransman zo ik zeggen, huiver en leef mee. Maar je heb al laten zien dat je heel wat in je mars hebt. Ik volg met spanning mee...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

JC2180

Toetakelen, martelen, ... de foto's doen misschien anders vermoeden maar alles gebeurt liefdevol en heel beheerst hoor  ;) ;D
Sommige projecten zullen wat meer tijd vergen maar alles hopelijk klaar tegen de minibaantjeswedstrijd 2020...
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220