Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Imitatie raillassen

Gestart door GVL, 04 juni 2013, 23:05:55 PM

Steam.N

Fantastisch resultaat, Gino !!!
Onvoorstelbaar realistisch.  Prachtig idee om hiermee van start te gaan !
Het etswerk van Gerolf mag er ook zijn !   Zeer overtuigend.

Deze wissels wil ik eens in de baan ingebouwd zien  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

#91
allemaal heel mooi maar de vraag die ik al geruime tijd stel(en ik hoop dat ik er niet overlas) is de volgende wat gebeurd er met de railassen als die gemonteerd zijn op een rail als die mogelijks gaat werken onder de invloeden van temperatuurverschillen, komen die los(gevaarlijk in wissels ; zie ongeval in Parijs en mogelijks een schaalimitatie op je baan), breken, scheuren die of wat(of gebeurd er niks) ?

Mogelijks is daar nog geen antwoord daar er nog geen winter passeerde, willen  jullie de mogelijkse gevolgen van die invloeden ons later ook laten weten ?  ??? ::)

Groeten Peter ;)

Herwig

 @ Gino &c cie,    P E C O - wissels:

P  E C O  's    met verwijderde veer en gebruik van de Peco PL12:

zie hiervoor  "Modelspoor Praktijkvragen"    "Peco-wissels klaarmaken enz., enz."   =    zeer recente rubriek & topic HIERBOVEN :

misschien toch 's ne keer lezen, ge weet nooit... .

Middaggroeten,    Herwig.


GVL

Herwig, de PL12 adapter en de wisseltongen hebben inderdaad een verschillende 'slag' (afstand tussen linkse en rechtse positie).  Ik meet 4.3 mm bij PL12 en 3 mm bij het wissel.  Heb dus bij PL12 de uiterste posities 1 mm dichter bij elkaar gebracht door links en rechts een stripje plasticard van 0.5 mm te kleven.  Daarbij blijft de werking van de veer intact.  Zal bij gelegenheid eens testen of de adapter, zo aangepast, functioneert in combinatie met het aangepaste wissel en de Peco motor.  Groeten.

Herwig

@ Gino,

Peco's  Peco's  Peco's...

Prima, een test bij     -frisser-    gelegenheid van wissel & adapter,                            groeten,    Herwig..

(mijn probleem-Peco's zitten, gelijmd, op een baansegment (opgeslagen) op een tropische zolder...)