Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Mijn eerste vaste modelbaan

Gestart door Michiel, 06 juni 2013, 20:03:55 PM

Michiel

Het is 1980. Ik ben 18 weet nog niet wat ik wil worden, totaal wereldvreemd en een laat product van het flowerpower-ideeëngoed. Mijn passie is treinen, en heb een boekje waar ik alle nummer van gespotte groentjes in bijhou. Mijn modelbaan is kamervullend.

Volgend zijn foto's die ik her en der bij elkaar heb gezocht, en geven een idee hoe mijn eerste vaste baan er uit zag. Hij is nooit helemaal klaar geraakt, want interesse voor computers en meisjes (in die volgorde) namen de overhand...

De foto's zijn van matige kwaliteit want foto's nemen is nooit mijn dada geweest: schatten, schieten en rolletje doordraaien, klaar!



























groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Kautenbach

GEWELDIG !! lachen man, harssikke leuk om eens zo in jouw archief/geschiedenis te mogen kijken, het zal er al vroeg in,

Gerolf

Toffe foto's  :D en toen al oog voor details  8)
Ik zal ook eens moeten zoeken in mijn archief (wat er van overschiet) ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

ha! nog éénen die lang haar heeft op de foto's van toen  ;)'

leuke foto's... veel impressionanter baantje dan wat toen op mijn slaapkamer stond in alle geval!

Havoc

Gewoon machtig! Toch nog eens gelachen vandaag. Nu ja, ik ben vooral blij dat er geen foto's van mij van die periode zijn  :-X Toen had ik ook lang haar, nu bijna geen meer  ;)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Frank_N

En toen ook al wilde haren...GEWELDIG!
Groet van Frank

Steam.N

Knap, Michiel !
In die tijd had je al in het oog dat je best niet te veel sporen legt, en de scenery voldoende plaats geeft.
Die baan heeft je zeker veel plezier bezorgd.

En die haren ... brengt me zó terug naar mijn schooltijd ... weelderige haarbossen, broeken met olifantepijpen, lange floeren jassen ...
Man man man, de wereld is veranderd ...

Maar ik moet het je nageven: je hebt je haren goed verzorgd, al die tijd  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

En de wilde haren werden alleen maar wilder, want ik zou muzikant worden en in een sympho-rockgroup spelen (ik speelde even in een garagebandje als toetsenist)... beroemd worden... dan laat je je haren groeien en de mensen herkennen je meteen overal. Foto van 1981! Uniek gewoonweg! ;D (en het werd later nog erger!)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

philippe_007

tja, de zotte dromen noemen ze dit zekers ;-)

ERVIN

Ik vind het allemaal geweldig , begin jaren '80 waren de lange haren ( rockers) nog erg in trek , ik puberde rond de mid 80's , toen kon je haar niet hoog genoeg staan , met puntschoenen en al die andere " leuke" dingen. ( New - Wave)

Je baan zag er toen ook al erg goed uit hoor , je ziet het hé , die microbe....

Havoc

Zien dat ik geen nachtmerries krijg na dat te zien...  Dat was wel de tijd van dat soort muziek natuurlijk. Ga eens kijken of ik niks van die tijd vind om op de cd speler te leggen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

rixke rail

Ik had al eens zo'n draadje opgestart : HIER.
En Michiel en ook Gerolf had ook al gereageerd ...
Maar de huidige foto's zijn beter, schoon Michiel.
Je doet me denken aan een klasgenoot van toen, de Junne. ;D
Géén foto's van mezelf, gelukkig.
Ik volgde toen de Punk en New Wave, maar zonder overtuiging, want ik was ook een fan van de Dolly Dots. :o
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Michiel

Eric, ik zocht me gisteren een ongeluk naar jouw draadje, want ik wou het aanvullen, maar ik vond het maar niet. Ik heb uiteindelijk dan maar een nieuw draadje gestart, maar als deze twee draadjes samen kunnen, vind ik dat ook beter. (admin, kan dan?)

Mijn musicale voorkeur ging naar wat men nu progressieve rock noemt: Genesis, Pink Floyd, Alan Parson, Fleetwood Mac, Supertramp, Yes, Peter Gabriel,  ... En ik werd helemaal week van Kate Bush...  :o
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky

je bent hier mijn volledige platencollectie van toe aan het opnoemen... ;)

Metpetergaathetbeter

Bij mij als ik dit draadje aanklikt de mededeling : Niet voor gevoelige kijkers ! Deze post kan meerdere foto's bevatten die nadelige gevolgen kunnen veroorzaken !  ;D ;D ;D ;D ;D ;D 8)

Groeten Peter ;)

PS MIchiel één ding je bent erop vooruit gegaan ! ;)