Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

ETSEN

Gestart door argilla, 06 juni 2013, 06:25:08 AM

argilla

Langs deze weg wil ik Gerolf nogmaals bedanken voor het warme onthaal bij hem thuis en voor de prachtige en professionele PP presentatie over etsen. Het tonen meer dan waard !
De etsbak is afgewerkt tot en met een en vinding van Gerolf die gezien mag worden.
Dank U Gerolf ! Wij hebben ervan genoten   ;) ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

chef garde

Klopt als een bus!

Ook van mij, hartelijk dank Gerolf en ook Jean!

Steam.N

Het was gisteren inderdaad een erg leuke en leerzame avond.
Het is voornamelijk Gerolf, die wekenlang tijd gestoken heeft in de pompjes, de aandrijving, de bakjes, het houtwerk en de finale afwerking !
Hopelijk heeft iedereen veel plezier met het eindresultaat  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Bedankt, en graag gedaan  ;)

Voor de mensen die niet kunnen volgen waar dit over gaat: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,16414.msg194978.html#msg194978

Een impressie van gisteravond:



En dit is een toestel zoals Argilla en Chef-garde er gisteren eentje mee hebben genomen:



Wat vooral het verschil is met mijn oude/versleten toestel: de nieuwsoortige pompjes:
- Ik wou af van circulatie via beluchten, omdat bovenkomende luchtbellen open spatten,
   en chemisch spul tegen mijn toestel en op het werkblad spetteren  :(
=> Nu is het een zelfgemaakte archimedesschroef die "naar beneden" pompt, en zo nogal wat stroming geeft, maar zonder gespetter

Er staat hier nog één dergelijke toestel klaar voor iemand die alsnog eentje wil. PM en je kan het voor 150,- komen ophalen 

Citaat van: Steam.N op 06 juni 2013, 09:42:50 AM
Hopelijk heeft iedereen veel plezier met het eindresultaat  ;)

Het eindresultaat is je eerste zelfgemaakte onderdeeltje - en dat wens ik jullie alvast toe  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw