Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Even voorstellen

Gestart door Dibbes, 19 mei 2013, 10:34:01 AM

Dibbes

Hallo allemaal,

Ik ben sinds een paar jaar weer helemaal "treintjesgek". Als kind was ik dat al maar het is er nooit van gekomen om er serieus werk van te maken. Geen tijd, geen geld of geen ruimte. Nu lijkt het te gaan lukken. Belangrijke bijkomstigheid is dat mijn vriendin ook besmet is met het virus en samen plannen maken en fantaseren is veel leuker dan alleen.
De plannen worden nu dus heel concreet. We gaan een Zwitserse baan bouwen met een hoofdbaan SBB (Märklin C-rail) en een Furka-Oberalp smalspoorbaan met Bemo materieel. We zijn geïnspireerd door het station van Göschenen waar beide maatschappijen elkaar tot 10 jaar terug troffen. Inmiddels is de FO opgegaan in de MGB.
Tot nu toe is er vooral veel gekocht en weinig gereden. Maar in het najaar gaan we echt aan de slag. De baan moet volledig digitaal bestuurd gaan worden.

Hoop op deskundige antwoorden op mijn vragen (daar twijfel ik niet aan) en ik heb zomaar het gevoel dat we elkaar hier vaker zullen ontmoeten.
groet, Jos


Gerolf

Welkom op ons forum, Jos  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

Welkom Jos,


hoop dat de hier een leuke tijd kunt doorbrengen en antwoord krijgen op je vragen ! Ook eens andere horizonten aan het verkennen ?

Groeten Peter ;)

Steam.N

Welkom op het forum, Jos !
Leuk dat we alweer een modelbouw-besmettingsgeval tegenkomen  ;D
Succes met je heropstart !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dibbes

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 19 mei 2013, 10:37:51 AM
Welkom Jos,


hoop dat de hier een leuke tijd kunt doorbrengen en antwoord krijgen op je vragen ! Ook eens andere horizonten aan het verkennen ?

Groeten Peter ;)

Hallo Peter,

De ervaringen met mijn zuiderburen zijn heel positief. Maar ik wist niet dat jullie ook een eigen forum hadden.  Ben al verschillende bekende namen tegengekomen maar ook heel veel nieuwe. Dus ja, andere horizonten aan het verkennen!
groet, Jos


viking

Hallo Jos,

welkom hier op het forum.
Ik hoop dat je hier je gading kan vinden ik ben alleszins enthousiast over de sfeer en de nieuwe en oude collega's.

Grts

Johan

doomslu

Citaat van: Dibbes op 19 mei 2013, 10:54:48 AM
De ervaringen met mijn zuiderburen zijn heel positief. Maar ik wist niet dat jullie ook een eigen forum hadden...
Ja ja, internet is hier ook al doorgedrongen.  ;D ;D (grapje hé  ;) )
En we hebben zelfs een eigen tijdschrift!

Jouw verhaal klink ons heel bekend in de oren.
We hebben allemaal dat verschrikkelijke virus. Gelukkig doet het geen pijn (tenzij, soms in de portemonnee...  :o)

Deskundigen zitten er hier genoeg hoor.

Welkom bij ons.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

#7
Citaat van: doomslu op 19 mei 2013, 11:20:32 AM
Citaat van: Dibbes op 19 mei 2013, 10:54:48 AM

Ja ja, internet is hier ook al doorgedrongen.  ;D ;D (grapje hé  ;) )



We hebben allemaal dat verschrikkelijke virus !.

Luc,

Euk in Luxemburg ? (Ook in Lux ?)

Edde gij aids ? (Heb jij iets ?)

Groeten Peter

Dibbes

En bij wie moet ik me aanmelden voor tolkdiensten?  ;D
groet, Jos


OlivierV

Welkom Jos,

't Schijnt wanneer dat virus je voor de 2e maal bijt het nogal onoverkomelijk is om er vanaf te geraken, dus bij deze... ;)

Groeten,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan