Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

kruising 3

Gestart door argilla, 13 mei 2013, 10:29:03 AM

Durango

Ik denk niet dat wij daar het hoofd over hoeven te breken. Smalspoor is nu eenmaal een kleinere en wat exclusievere markt en
ik kan begrijpen dat een fabrikant niet van elke hoek iets gaat produceren. De kosten haal je er niet uit dan. Dus gaat zo iemand voor de meest populaire hoek.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

SuSke

Citaat van: argilla op 15 mei 2013, 14:29:03 PM
dank aan Durango Fast track zeer goed.

Raar toch dat 15° er wel is en 30° niet verkrijgbaar is. Wat kan hier de oorzaak van zijn ?
Gewoon het kruisen van een parallel spoor na een wissel met een gewone wisselhoek.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Zelf een mal tekenen en uit losse rails opbouwen is een haalbare oplossing.
Wat lastiger kan zijn is de boel isoleren, zodat je geen kortsluitingen krijgt.
Ik zou alles eerst volledig uit metaal bouwen op epoxy-dwarsliggers, en dan de rails waar nodig doorslijpen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

Heb de templates van Fast tracks gezien. Echter deze spreken van H02 en H03 . Wat is nu dus H0e in dit verhaal.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

H0n30 volgens mij  ;)
... maar fasttracks heeft geen templates voor H0/H0n30 kruisingen. Zelf tekenen, dus  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

ziet er wel zo naar uit Gerolf.  ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Durango

Maar je kunt die templates wel als basis gebruiken, Misschien door te printen en ze dan uit te knippene en een route te plakken op een afstand van 9mm. Dat soldeert een stukje gemakkelijker denk ik.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Havoc

Je kan gewoon de 9mm template ook gebruiken...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Ga je voor de beide rails code 75 gebruiken? Of voor het smalspoor een lager profiel?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

Citaat van: Gerolf op 16 mei 2013, 19:21:43 PM
Ga je voor de beide rails code 75 gebruiken? Of voor het smalspoor een lager profiel?


voor H0 code 75 voor N de standaard rails want voor N ken ik geen  codes. Het is voor mijn vaste zolderbaan waar een tram lijntje loopt naar het industrie gebied en verder naar het station waar het de aftaklijn  lijn156 kruist naar Pleindeaux in de Walen.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Steam.N

Citaat van: argilla op 17 mei 2013, 14:05:13 PM
voor N de standaard rails want voor N ken ik geen  codes.

Code 55 ziet er goed uit.  Hiermee heb ik al een tijdje gewerkt.
Code 40 is nog een stuk fijner.  Daar heb ik zelf nog niet mee gewerkt.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Als het om tramspoor gaat, lijkt me code 55 OK. 75 oogt waarschijnlijk te grof
Maar dat wil zeggen dat je 20/100 (ongeveer 0.5mm) moet ophogen om je railkoppen even hoog te hebben.
Eerst een strip onder je rail solderen alvorens je ze gaat bewerken?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

Citaat van: Gerolf op 17 mei 2013, 15:51:39 PM
Als het om tramspoor gaat, lijkt me code 55 OK. 75 oogt waarschijnlijk te grof
Maar dat wil zeggen dat je 20/100 (ongeveer 0.5mm) moet ophogen om je railkoppen even hoog te hebben.
Eerst een strip onder je rail solderen alvorens je ze gaat bewerken?

sorry bedoelde met code 75 het H0 spoor. N code ......
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

Ik begreep het wel: 75 voor je H0, 55 voor je H0e.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw