Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Stationsgebouw "Boom"

Gestart door Peter, 10 mei 2013, 14:45:22 PM

Peter

#195
Heb juist een tip gekregen  om in plaats van Leds 1206 of 0603 voor het interieur 0805 te gebruiken. Deze zijn 2,1 mm x 1,3 mm x 0,8 mm  en hebben volgende eigenschappen:

IF= 20mA en 3,1 volt. kleur wit. met aangesolderdeerde cu draden van  0,008 mm2  en 14 cm lengte
Dus geen gesoldeer meer

Heb ze direkt bij Ledbaron besteld.

Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#196
Zoals je ziet, niet in de vergeethoek geraakt.
Het gebouw is nu bijna klaar. Foto's van het volledige gebouw volgen als het helemaal klaar is (met verlichting en figuurtjes)
Inmiddels mag mijn nieuwste aanwinst, namelijk een Ford Transit van Belgacom, voor het gebouw poseren.

Met vriendelijke groeten
Peter

reeves


Metpetergaathetbeter

is niet in orde met de wegcode, draagt geen nr-plaat !  ;D ;)

Johnnytrein

Is veel te proper. Of werd juist afgeleverd daarom nog geen nummerplaat.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Peter

#200
p
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Citaat van: Peter op 14 juli 2015, 18:13:30 PM
met nummerplaat.

Voor de rivettentellers onder ons,is het wel echt een nummerplaat die toebehoort aan Belgacom? ;D ;D

;)

ACFI

Citaat van: Rangeerduivel op 14 juli 2015, 18:37:17 PM
Citaat van: Peter op 14 juli 2015, 18:13:30 PM
met nummerplaat.

Voor de rivettentellers onder ons,is het wel echt een nummerplaat die toebehoort aan Belgacom? ;D ;D

;)
Wat maakt het uit. Belgacom bestaat niet meer.

Peter

Zucht, zucht

Ben gisteren en vandaag uren bezig geweest om bijna al de foto's in dit draadje terug te plaatsen. Had een tijdje geleden mijn foto's op PhotoBucket aan het sorteren/reorganiseren geweest en blijkbaar was daar iets verkeerd gegaan (waarschijnlijk mijn eigen fout) en bleken er verschillende bestanden verdwenen te zijn.  De fout kwam aan het licht toen een vriendelijk forumlid mij attent maakte op het feit dat er een groot deel foto's niet meer zichtbaar waren (Bedankt voor de PM  ;))
Foto's staan weer allen online en ook een paar tekstfouten verbeterd.
Bedankt voor de medewerking alvast Luc (Doomslu)

Als toegift een foto van mijn  signaalbrug die op het stukje Belgische baan komt te staan.
Ik weet het.....bij het grote voorbeeld staat er in Boom zo geen signaalbrug, maar het model is te mooi om in de kast te laten liggen  ;D ;D ;D

Met vriendelijke groeten
Peter

raf

peter je hebt gelijk wat deze signaal brug betreft
dit is echt een mooi stukje dat op iedere belgische baan past

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

loebaske

Klasse, professioneel gebouwd, doe er men hoed voor af...

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Peter

Om alle vergissingen uit te sluiten: Die seinbrug heb ik NIET zelf gebouwd. Deze werd door FBM (Frank Boelens die overigens prachtige dingen had) zowel gebouwd als in bouwset verkocht. Vind het trouwens nog altijd zeer spijtig dat hij met modelspoor gestopt is, maar ik ken de reden waarom. Niettemin: zeer spijtig.
De seinbrug heb ik trouwen van een gekend forumlid ten geschenke gekregen namelijk van Koen (Vanganée)
Met vriendelijke groeten
Peter

Koen

Nooit te oud om te leren