Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Stationsgebouw "Boom"

Gestart door Peter, 10 mei 2013, 14:45:22 PM

Metpetergaathetbeter

ooit heeft er eens een setje geleverd geweest met 2 verschillende brievnbussen(kunnen er ook meer zijn) dat ligt hier ergens maar ja waar ?Ik dacht dat de man van de Brima loc's dit op de markt bracht (resin?)
Groeten Peter

Peter

#181
p
Met vriendelijke groeten
Peter

ToThePoint

Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ToThePoint

Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Peter

#185
p
Met vriendelijke groeten
Peter

ToThePoint

Peter is back in full force.
Knap werk Peter.
Eenvoudig en zeer decoratief.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

B_Modelbouw

Ik ruik de geur van Gerariums al ... Ze stonden in Boom ook op de perrons, en de stationschef had er toen (lang geleden) aardig wat werk mee.

Echt een prachtig bouwwerk, en ik geraak voorlopig niet verder dan Station Blankenberge zoals het er nu uitziet ... een grote berg puin ;)
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Peter

#188
Bureel van de stationschef begint ook gereed te geraken
Nog wat papieren op zijn bureau en het onderste deel van de ramen nog een laagje verf
We geraken er wel.

PS: de muren staan niet scheef, het raam is onderaan iets verschoven



Met vriendelijke groeten
Peter

TBCédric

Citaat van: Peter op 26 januari 2014, 15:52:23 PM
Bureel van de stationschef begint ook gereed te geraken
Nog wat papieren op zijn bureau en het onderste deel van de ramen nog een laagje verf
We geraken er wel.

PS: de muren staan niet scheef


Is het altijd zo druk in Boom? ::) ;)
Het gebouw is en blijft knap!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Peter

Vorige week nog eens, na lange tijd, in Boom geweest.
Het is ongelooflijk hoe verwaarloosd het gebouw en de perrons er bij liggen.
Maanden geleden waren ze begonnen de deuren van de wc's en technische ruimte in het rood te schilderen (nou ja schilderen, eigenlijk meer vol te smeren met rode verf. Na zoveel maanden zijn er twee deuren half geschildert, de andere wel helemaal, maar met zeer slecht dekkende verf blijkbaar.
Op de ramen en overige deuren is nog steeds de zeer hard verbleekte blauwe verf te zien.
Op delen van de perrons zijn de voegen tussen de dals nu begroeid met onkruid/gras.
Is die verwaarlozing de oorzaak van geen/weinig onderhoud of doordat de oude stationschef er niet meer is?
Ik ga mijn model in elk geval NIET in deze toestand afwerken

Wel heeft het goederen vervoer blijkbaar een boost gekregen want de goederenkoer stond vol met Cat buldozers enz.
Met vriendelijke groeten
Peter

Johnnytrein

Peter toch jij gaat toch volgens de huidige stand van verwaarlozing bouwen. Ook de nodige Cat buldozers mogen niet ontbreken he. :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Peter

Terug bezig, na een lange tijd dit projekt door geen tijd en geen goesting af te werken.

Ja, ja, ik weet het: de laatste loodjes wegen het zwaarst
Het gebouw zelf is praktisch volledig klaar, d.w.z. de aflopen van het dak zijn aangebracht, de schouw staat op het dak, de bloembakken zijn allen (met Mininatur bloemen) geplaatst en alles is geschildert.

Ben nu bezig om de loketten/seinhuis af te werken.
De laatste stap is dan de verlichting (waar ik nog wat mee sukkel)
Voor de buitenverlichting ga ik Micro PLCC-2 lang (puur wit) gebruiken omdat die TL lampen zowel in vorm al in kleur (in Boom althans) goed uitbeelden
Voor de binnenverlichting twijfel ik nog een beetje tussen Led 1206 of 0603 wit  (allen bij LedBaron gekocht)
Als ik het goed onthouden heb kan ik telkens 3 ledjes met elkaar verbinden met per 3 een weerstand van 1 of 1,5 Kohm, of ben ik verkeerd? 
Met vriendelijke groeten
Peter

centauri167

die gevulde bloembak ziet er zeer geslaagd uit, de rest trouwens ook

B_Modelbouw

Fijn te lezen dat je liefde voor 't Zwarte Woud, ook station Boom niet zomaar ergens onafgewerkt verdwijnt ...
Hier alvast een handig tooltje om je voorschakelweerstand te bepalen ... http://www.ledtuning.nl/nl/resistor-calculator
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC