Modelbouw winkels in Aalst of omstreken

Gestart door Stieven76, 09 mei 2013, 15:30:44 PM

Stieven76

Hi all,

Even een vraag. Weten jullie een modelbouw (treinen)winkel zijn in Aalst of grote omstreken? In Aalst zelf heb je er ene in het stad, die weet ik zijn, al had of heeft die alleen maar Marklin dacht ik.
Zou graag nog eens in een winkel rondlopen, de sfeer opsnuiven en rondkijken  :)

Grts!

dani

Stieven,

Bij Patrick in Aalst kan je inderdaad meest avn al Märklin kopen, maar hij heeft ook enkele andere merken en vooral veel huisjes en scenery.   Als je een ander soort winkel zoekt, ga es kijken bij CC-Rails in   Laarne.  Dat is een 2de hands shop met prijzen waar je vrolijk van wordt !  (ze hebben ook een website).
En dan heb je in St NIklaas ook nog Modeltrein-Paradise.   En in Lennik zit nog een Hollander die ook in 3de hands gerief doet.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

wouterdt

#2
Afgezien van Modelbouw(Patrick) is er in Aalst en omstreken niet veel anders qua dealers.
In Brussel heb je ook nog dreamcollection (voornamelijk DC) http://dreamcollection.eu/.
Er is wel een modelspoorclub(reclame  ;D) http://www.ovmv.be/ in Aalst, altijd is vrij te bezoeken op een clubavond.
Je kan ook naar de verzamelaarsbeurs in Woluwe gaan, niet zo ver daar zijn de grote handelaars aanwezig.
Ik dacht wel dat die bestellingen naar de beurs meebrengen, spaart je een trip uit naar West-Vlaanderen of Limburg

janieburton

Voorstel:

Waarom kan men hier op het forum geen lijst(in een aparte rubriek)  plubliceren met de treinwinkels in de BENELUX?
 

OlivierV

Citaat van: janieburton op 10 mei 2013, 13:14:45 PM
Voorstel:

Waarom kan men hier op het forum geen lijst(in een aparte rubriek)  plubliceren met de treinwinkels in de BENELUX?
Op Bnls is er wel zo'n lijst icm google maps.

hopsakeeeeej
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Maar de adressen kloppen niet altijd...Modelparadise is bv verhuisd, anderen misschien gesloten of gestopt, even controleren voor je ergens heen trekt !

Groeten Peter ;)

argilla

kan je vinden op de home page onder de noemer van adverteerders. Natuurlijk niet "alle" modelbouw winkels maar wel heel degelijke en gereputeerde winkels. Mailen naar hun mag ook   ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 10 mei 2013, 13:38:17 PM
Maar de adressen kloppen niet altijd...Modelparadise is bv verhuisd, anderen misschien gesloten of gestopt, even controleren voor je ergens heen trekt !

Groeten Peter ;)
Ik weet of je als niet aanmaker van die kaart de adressen kan aanpassen. Het is natuurlijk een heel handig overzicht.

Zo bestaat er ook eentje van alle gekende skatespots van Barcelona, ideaal voor als je op skatetrip naar daar trekt.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

#8
Citaat van: OlivierV op 10 mei 2013, 14:40:25 PM


Zo bestaat er ook eentje van alle gekende skatespots van Barcelona, ideaal voor als je op skatetrip naar daar trekt.

Amai, uw voeten en uw benen zullen dan ook wel pijn doen naar Barca trekken ! ;D (a werd verwijderd)

Groeten Peter ;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 10 mei 2013, 15:21:12 PM
Citaat van: OlivierV op 10 mei 2013, 14:40:25 PM


Zo bestaat er ook eentje van alle gekende skatespots van Barcelona, ideaal voor als je op skatetrip naar daar trekt.

Amai, uw voeten en uw benen zullen daan ook wel pijn doen naar Barca trekken ! ;D

Groeten Peter ;)
Met het vliegtuig naar daar vliegen hé grapjas. ;)
Om vervolgens daar halsbrekende toeren uit te halen.

Nu maar terug ontopic me dunkt.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Havoc

Zet er ook de dichtsbijzijnde bankautomaat bij...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Stieven76

Bedankt voor de reacties allemaal.
Zou wel zo handig zijn zo'n lijst van alle shops in de benelux, zeker voor (her)beginners.

En daarmee gepaard een lijst van alle webshops in binnen en buitenland, of toch de door jullie meest gebruikte. Ik heb er hier al vele zien passeren en de meeste wel opgeslaan maar toch..

Die beurs in Woluwe, is dat nog altijd elke 3de zondag van de maand in het shopping center? 15 jaar geleden ging ik daar af en toe wel eens naartoe. Altijd leuk om daar rond te lopen :)

@wouterdt:
Ik heb vorige maand op jullie opendeurdag geweest, 's zondags. Mijn dochter was er ook bij en die heeft heel mijn gsm vol met foto's gezet :)
Wanneer is de clubavond?

@Dani, zal zeker nog eens binnen gaan in Aalst, is al wel een hele tijd geleden. Ook naar Sint-Niklaas zal ik eens gaan. En die in Laarne wil ik ook wel eens gaan kijken, ligt ongeveer op weg naar mijn werk in Wetteren, dus dat moet wel eens lukken.

Grts to all!

itchy

Citaat van: Stieven76 op 10 mei 2013, 21:49:25 PM
Die beurs in Woluwe, is dat nog altijd elke 3de zondag van de maand in het shopping center? 15 jaar geleden ging ik daar af en toe wel eens naartoe. Altijd leuk om daar rond te lopen :)
Ja. Je vindt de data ook hier terug (tussen een heleboel andere beurzen...): http://users.skynet.be/sky34004/bourse.html
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

janieburton

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 10 mei 2013, 13:38:17 PM
Maar de adressen kloppen niet altijd...Modelparadise is bv verhuisd, anderen misschien gesloten of gestopt, even controleren voor je ergens heen trekt !

Groeten Peter ;)

Ok je hebt een punt maar de bedoeling is om in eerste instantie een leidraad te hebben mbt tot modeltreinwinkels of winkels die modeltreinen verkopen en als dan een winkel is verhuisd/gestopt, enz..  dan is het toch een kleine moeite voor de persoon die dat opmerkt om dat te melden aan de adminstrators en dan kunnen zij dit aanpassen.